Second Year Working Holiday Visa

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: 2de whv voor je 31ste halen?

Bericht door Kims »

Hi,

Helaas moet je ook je 2e WHV voor je 31e aanvragen...

https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Liesje

Qreply

Bericht door Liesje »

Er staat werkelijk nergens dat je jonger dan 31jaar moet zijn voor je 2e working holiday. Allemaal aannames van mensen op dit forum.
Stuur de visum afdeling gewoon een berichtje via de border website?
Cheers!
Kims
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Kims »

Liesje schreef:Er staat werkelijk nergens dat je jonger dan 31jaar moet zijn voor je 2e working holiday. Allemaal aannames van mensen op dit forum.
Stuur de visum afdeling gewoon een berichtje via de border website?
Cheers!
Als je de bovenstaande link bekijkt, staat daar heel duidelijk dat een WHV (dus ook je tweede, valt namelijk onder dezelfde requirements) aangevraagd kan worden als je 18 jaar of ouder bent en niet ouder dan 31.

Dit zijn geen aannames maar staat heel duidelijk op bovenstaande officiële website van de immigratiedienst.

En ook op deze links http://www.informationplanet.com.au/vis ... -australia
en
http://www.visabureau.com/australia/sec ... -visa.aspx
Kims
Reisexpert

Age limit changes for the Australian Working Holiday visa

Bericht door Kims »

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/serb ... liday-visa

The Australian Government is considering options to extend the Australian Working Holiday visa - including reducing the cost by $50 starting January 2017. It will go from $440 to $390.

The visa will be available for people aged 19 to 35, extending the age limit from 30 to 35. People from various countries such as France, Canada and Belgium are eligible.

It will also become possible to work for an employer for up to a year, instead than only six months, as long as you're not working in the same location for more than six months.
The backpackers will pay more taxes

But it's not all good news. Last month the government announced it would amend the controversial 32.5% backpacker tax announced earlier this year. Their new bill ask for backpackers to be taxed at a 19% rate, from the first dollar.

The government will also start taxing backpackers' superannuation at a rate of 95% when they leave the country.

The Department of Immigration and Border Protection says the visa timeframes, legislative requirements and engagements with partner countries are being considered and the current eligible age (18 to 30 years) will remain in place for the time being.
Erik
Site Admin

Re: Age limit changes for the Australian Working Holiday visa

Bericht door Erik »

Goede tip!
Lostinparadise

Second year visa als eerste jaar al verlopen is. HULP!

Bericht door Lostinparadise »

Lieve mede reizigers,

Ik hoop heel erg dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Ik ben in juli 2014 vertrokken op een reis van 10 maanden. In de laatste 10 maanden heb ik 6 maanden in Sydney gewoond. In mei 2015 ben ik terug gekeerd naar Nederland terwijl ik nog tot december 2015 op m'n Working Holiday Visa had. Nu zou ik heel graag terug willen naar Sydney, voor een jaar of misschien wel voorgoed. Ik heb onwijs heimwee en voel mij niet thuis in Nederland. Wat zijn nu mijn opties? Is het mogelijk een second year aan te vragen zonder dat ik farm work heb gedaan in mijn eerste working holiday jaar? Ik zat ook te denken aan een student visa... Ben echt wanhopig, heb onwijs veel spijt dat ik ben terug gekeerd naar Nederland.

Ik hoor het graag!!

Liefs,
Sas
Travelator
Reisexpert

Re: Second year visa als eerste jaar al verlopen is. HULP!

Bericht door Travelator »

Hoi Sas,

Ik las je bericht en omdat ik je even een hart onder de riem wilde steken, ben ik even gaan zoeken naar oude berichtjes van je.
Toen zag ik dat je vaker kampt met heimwee, ook omgekeerd, naar Nederland toen je in Australië zat, en dat je daarom destijds bent teruggekeerd.
Daardoor vroeg ik me af of je gevoel van "iets missen" wel echt met je omgeving te maken heeft...
Ik ben geen psycholoog en dat is ook niet de bedoeling van dit forum, maar -zonder jouw gevoel te willen bagatelliseren- het klinkt mij in de oren alsof de onrust in je binnenste zit en dat het meer met jezelf te maken heeft dan met de externe omstandigheden.
Misschien is het nuttig om eerst eens goed te kijken waar dit gevoel steeds vandaan komt en of het wel écht ligt aan de plek waar je je op dat moment bevindt. Het gras lijkt makkelijk altijd groener...
Hoe dan ook, heel veel sterkte ermee! Ik hoop dat je eruit komt :Y
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kims
Reisexpert

Re: Second year visa als eerste jaar al verlopen is. HULP!

Bericht door Kims »

Hi,

Denk dat er zeker waarheid zit in Siem's woorden, maar ik snap ook je heimwee naar Australië :-)

Je kan geen aanspraak meer maken op een 2e WHV omdat je niet aan de strenge voorwaarden voldoet helaas.

Er zijn opties voor een 3, 6 en 12 maanden toeristenvisum maar dan mag je natuurlijk niet werken.

Een studentenvisum is misschien een mogelijkheid maar hou er rekening mee dat studeren als buitenlandse student ontzettend duur is...

Succes ermee!
LiesbethB

Online work & holiday visa

Bericht door LiesbethB »

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden mijn visa aangevraagd. En kreeg bijna onmiddellijk mijn 'visa grant notice'.
Is dat het enige qua document dat je moet meedoen naar de luchthaven om je work & holiday visa te bemachtigen?
Want ik heb namelijk bijna niets van documenten (qua werk, geld, pasfoto's,...) moeten inscannen.

Of moet je ook nog bepaalde documenten bijhebben wanneer je toekomt in Australië?

Bedankt voor reacties alvast,
Groetjes!
Kims
Reisexpert

Re: Online work & holiday visa

Bericht door Kims »

Hi,

Je visum is electronisch verbonden aan je paspoort, dus dat is afdoende, het is al toegekend. Je kan een copy meenemen van de visa grant maar het is niet nodig. Voor een WHV heb je wel bewijs van financien nodig bij binnenkomst. Neem bijvoorbeeld een bankafschrift mee waar op staat dat je beschikking hebt over $5000. Dat is de enige voorwaarde. Er kan naar gevraagd worden maar meestal gebeurt dit niet.

Veel plezier!
LiesbethB

Re: Online work & holiday visa

Bericht door LiesbethB »

Kims schreef: 10 aug 2017 05:11 Hi,

Je visum is electronisch verbonden aan je paspoort, dus dat is afdoende, het is al toegekend. Je kan een copy meenemen van de visa grant maar het is niet nodig. Voor een WHV heb je wel bewijs van financien nodig bij binnenkomst. Neem bijvoorbeeld een bankafschrift mee waar op staat dat je beschikking hebt over $5000. Dat is de enige voorwaarde. Er kan naar gevraagd worden maar meestal gebeurt dit niet.

Veel plezier!
Oh oke,bedankt voor je reactie!! Dat is nog makkelijk :)
Ik dacht dat ik een hele was lijst aan documenten nodig had voor in de luchthaven maar vond dat nergens.
exploretheworld

Australie 2e jaar visum & tax file number

Bericht door exploretheworld »

Hoi medereizigers,

Hier even 2 prangende vraagjes:

1. Ik heb mijn work holiday visum aangevraagd toen ik 30 jr was, maar zal vertrekken nu ik 31 jr ben. Kun je dan als je 3 maanden farmwork hebt gedaan, alsnog voor je 2e jaar visum gaan? *O*

Vraag nummer 2: Kun je alvorens aankomst in Australie je tax file number aanvragen?
Ik ken verschillende mensen in Australie en heb dus een adres waar het naartoe verstuurd kan worden. Echter heb ik dit dus al online geprobeerd aan te vragen en toen stond er dat ik dit pas kan aanvragen wanneer ik in Australie zit. Het leek me wel zo handig dit bij voorbaat te regelen... :?

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Thanks!! :) :)
Kims
Reisexpert

Re: Australie 2e jaar visum & tax file number

Bericht door Kims »

Hi,

Vooralsnog kun je alleen je 2e WHV aanvragen tot en met je 30e. Er zijn echter waarschijnlijk veranderingen op komst die inhouden dat je tot en met je 35e een 2e WHV aan kan vragen en tzt zelfs een derde. Wanneer en of dit zal gebeuren is onduidelijk.

Via deze link kun je je tax file number online aanvragen: https://www.ato.gov.au/individuals/tax- ... plication/

Succes ermee!
Plaats reactie