Autohuur Salta-Cachi en bagagelockers Buenos Aires

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
samzonjee
Vakantieganger

Autohuur Salta-Cachi en bagagelockers Buenos Aires

Bericht door samzonjee »

Hi medereizigers,

In oktober gaan mijn vriend, ons zoontje van 1 en ik een maand naar Argentinië. Met een kindje reizen zal vast anders zijn dan onze vorige backpackreizen, maar met wat aanpassingen in tempo en bagage (jézus wat een hoop voor 1 kind!) komt dat wel goed.

We lopen tegen 4 dingen aan waar ik online niet echt uitsluitsel of goede ervaringen over kan vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een goed beeld te vormen over de mogelijkheden wat betreft:
  1. Autohuur (in zijn algemeenheid maar met name om vanuit Salta de omgeving te verkennen). Is een 4x4 bv essentieel of kan een andere auto ook en heeft iemand ervaringen met een aanbieder?
  • Bagage lockers op het vliegveld in Buenos Aires (omdat we veel binnenlandse vluchten hebben vanuit BA waar we soms meer of minder dingen op mee willen nemen ivm toegestane kg's. We willen soms voor een paar dagen een deel van de bagage in BA laten).
  • Als we naar het strand zouden willen gaan voor een paar dagen, is Mar Chiquita/Mar del Plata dan een fijne plek? We zitten steeds meer te denken aan Uruguay voor strand/relaxen namelijk.. Iemand een tip?
  • Geld > is iemand recent in Argentinië geweest die iets kan zeggen over of het nu wel of niet handig is om veel cash geld op zak te hebben om zo betere deals te hebben bij accommodatie, etc. ?
Thanks voor jullie hulp/advies/ervaringen _O_
Elrosso
Reisexpert

Re: Autohuur Salta-Cachi en bagagelockers Buenos Aires

Bericht door Elrosso »

In 2012 ben ik in Argentinie geweest, ook in Salta en vanuit daar naar Bariloche gereden. Eerst naar boven naar de salina grande. Vervolgens voornamelijk de 40 afgedaald. Dit deden we met een Volkswagen Gol (zonder F). En was goed te doen. We hebben wel vooraf de volgende website bekeken wat geadviseerd werd per route en hierop onze planning gemaakt:

http://www.latino-cars.com/index.php?id=9&L=1&cty=ec

Hier kan je op de kaart per route bekijken.

Hotels gingen wij op de bonnefooi en probeerden dan gewoon af te dingen. Wel met de vraag eerst wat het met creditcard kost en vervolgens cash. Maar ook in dollars of euro's. De beste deal namen we dan.

Helaas kan ik je andere vragen verder niet beantwoorden. Veel plezier daar.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
anouska
Vakantieganger

Re: Autohuur Salta-Cachi en bagagelockers Buenos Aires

Bericht door anouska »

hallo, geweldig land om te reizen, aardige mensen overal. Denk er wel aan dat je voor de overtocht naar Uruguay zal moeten reserveren, last minute aan boord willen stappen gaat meestal niet is mijn ervaring.
De meeste auto verhuurbedrijven stellen je wel aansprakelijk als je met een gewone auto op slechte wegen rijdt. Dat staat ook in de contracten dus kijk dat goed na..Controleer ook van te voren of het autoverhuurbedrijf een goed kinderzitje heeft. De veiligheidseisen kunnen anders zijn dan in Nederland!
Neem niet te veel cash geld mee. Je hebt alleen een beetje cash nodig voor kleine winkeltjes. Met je creditcard en een extra gewone bankpas/ mastercard kun je overal terecht en is je geld ook verzekerd.

als je de kans hebt ga vooral naar Iguazu, op de grens van Brazilie en Argentinie, de watervallen daar zijn een ervaring om je leven lang niet te vergeten.
Dan is het wel handig om twee nachten daar een hotelletje te boeken zodat je de dag ertussen hebt om het geheel te bekijken.
Veel plezier, Anouska *O*
Plaats reactie