Hallo medereizigers,
Volgende maand begin ik mijn reis in Guatemala en daarom ben ik op zoek naar een goedkoop vliegticket.
Om Guatemala in te mogen, moet ik ook een ticket het land uit hebben. Mij leek het daarom het meest logisch (en goedkoop) om een enkeltje naar Guatemala te boeken vanuit Amsterdam/Brussel, om vervolgens een ticket te boeken vanaf Guatemala naar een dichtbijgelegen bestemming (Mexico of Belize bijvoorbeeld). Het ticket terug naar Europa wil ik op een later moment boeken vanuit Zuid-Amerika.
Echter zijn enkeltjes Amsterdam/Brussel ->Guatemala altijd duurder dan retourtjes (gezocht via skyscanner en google flights). Iemand enig idee waarom dit is?
Kan ik op een andere manier gunstigere deals vinden?
Het lijkt me zonde om een retourtje te boeken en om vervolgens alleen van de heenweg gebruik te maken…
Ik hoor graag jullie tips!
MVG,
Mart
Hoe kan ik het best mijn vliegticket zoeken en boeken?
-
-
- Reisexpert
Re: Hoe kan ik het best mijn vliegticket zoeken en boeken?
Hoi!
Leuk dat je naar Guatemala gaat! : )
Ik vertrek over een week ook naar Midden-Amerika voor onbepaalde tijd en heb laatst een retourtje gekocht naar Managua omdat dat nu eenmaal goedkoper was dan een enkeltje.
Ik heb het ticket geboekt via een boekingssite (momodo of zo, geloof ik) en heb wel eerst even gebeld om te vragen of het niet gebruiken van een retour mogelijk problemen zou kunnen geven, maar dat was niet zo en dus had ik voor 450 euro een ticket naar Nicaragua. Mooi toch? Dat ik van de terugvlucht dan geen gebruik maak, is dan niet zo belangrijk : )
Om te zorgen dat het vliegtuig niet tevergeefs op me wacht, ga ik me trouwens wel even afmelden van tevoren : )
Goedkope enkeltjes heb ik dus ook (naar Managua) niet kunnen vinden... Dit leek mij dan maar de beste optie... Heb je trouwens ook gekeken naar vluchten vanaf Düsseldorf?
Succes en een mooie reis!
Leuk dat je naar Guatemala gaat! : )
Ik vertrek over een week ook naar Midden-Amerika voor onbepaalde tijd en heb laatst een retourtje gekocht naar Managua omdat dat nu eenmaal goedkoper was dan een enkeltje.
Ik heb het ticket geboekt via een boekingssite (momodo of zo, geloof ik) en heb wel eerst even gebeld om te vragen of het niet gebruiken van een retour mogelijk problemen zou kunnen geven, maar dat was niet zo en dus had ik voor 450 euro een ticket naar Nicaragua. Mooi toch? Dat ik van de terugvlucht dan geen gebruik maak, is dan niet zo belangrijk : )
Om te zorgen dat het vliegtuig niet tevergeefs op me wacht, ga ik me trouwens wel even afmelden van tevoren : )
Goedkope enkeltjes heb ik dus ook (naar Managua) niet kunnen vinden... Dit leek mij dan maar de beste optie... Heb je trouwens ook gekeken naar vluchten vanaf Düsseldorf?
Succes en een mooie reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl