Backpacken door Europa
Re: 3 week backpacken West-Europa
Na het idee voorgelegd te hebben aan m'n vader moet Oostt-Europa geen probleem zijn.
Daarnaast is mijn oog gevallen op zogenaamde huttentochten in Zwitserland. Ik heb een soort obsessie met bergen ofzo.. 'k weet het niet. Hoe hoger ik kan komen, hoe beter, of het nou op de krijtrotsen in Normandië is of waar dan ook. Gezien mijn geringe ervaring met bergwandelingen, zou een lichtere variant van deze tochten verstandiger zijn denk ik... Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tochten? De verhalen die ik lees en de foto's die ik zie vind ik geweldig. Zeker omdat dit ook een minder lange periode kan zijn, maar wel een mooie ervaring en gebied is.
Daarnaast is mijn oog gevallen op zogenaamde huttentochten in Zwitserland. Ik heb een soort obsessie met bergen ofzo.. 'k weet het niet. Hoe hoger ik kan komen, hoe beter, of het nou op de krijtrotsen in Normandië is of waar dan ook. Gezien mijn geringe ervaring met bergwandelingen, zou een lichtere variant van deze tochten verstandiger zijn denk ik... Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tochten? De verhalen die ik lees en de foto's die ik zie vind ik geweldig. Zeker omdat dit ook een minder lange periode kan zijn, maar wel een mooie ervaring en gebied is.
-
Goedkopen tips rondreizen europa
hoi!
ik heb deze route gekozen voor reizen door europa!
Praag --> Bratislava--> Boedapest--> Zagreb --> Split --> Trogir en misschien nog via Venetië terug naar Nederland.
We zitten er aan te denken om met de auto te gaan. zodat we nog een beetje kunnen aanpassen hoe we willen rijden.
Voor de eerste 4 plaatsen heb ik 2 dagen staan. en Split en trogir 4 dagen zodat we daar lekker kunnen relaxen en miss ook nog ergens heen kunnen rijden.
wat zijn jullie tips om het zo goedkoop mogelijk te houden??!
Groetjes
ik heb deze route gekozen voor reizen door europa!
Praag --> Bratislava--> Boedapest--> Zagreb --> Split --> Trogir en misschien nog via Venetië terug naar Nederland.
We zitten er aan te denken om met de auto te gaan. zodat we nog een beetje kunnen aanpassen hoe we willen rijden.
Voor de eerste 4 plaatsen heb ik 2 dagen staan. en Split en trogir 4 dagen zodat we daar lekker kunnen relaxen en miss ook nog ergens heen kunnen rijden.
wat zijn jullie tips om het zo goedkoop mogelijk te houden??!
Groetjes

2 weken backpacken door Europa
Hallo allemaal,
Nadat ik vorig jaar 2 weken ben wezen backpacken door Thailand begint het dit jaar ook weer te kriebelen.
Echter wil ik het dit jaar iets dichter bij huis houden. Op het moment ben ik me dan ook aan het oriënteren op het backpacken door Europa.
Ik vroeg mij af wat nou de leuke plekken zijn om in Europa als backpacker te bezoeken. Voor overnachtingen ben ik na Thailand wel wat gewend en vind ik het dus prima om te overnachten bij bijvoorbeeld hostels.
Wat zijn volgens jullie de aanraders om relatief goedkoop 2 weken lang door Europa te reizen? Ik heb op het moment nog geen vast budget, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Nadat ik vorig jaar 2 weken ben wezen backpacken door Thailand begint het dit jaar ook weer te kriebelen.
Echter wil ik het dit jaar iets dichter bij huis houden. Op het moment ben ik me dan ook aan het oriënteren op het backpacken door Europa.
Ik vroeg mij af wat nou de leuke plekken zijn om in Europa als backpacker te bezoeken. Voor overnachtingen ben ik na Thailand wel wat gewend en vind ik het dus prima om te overnachten bij bijvoorbeeld hostels.
Wat zijn volgens jullie de aanraders om relatief goedkoop 2 weken lang door Europa te reizen? Ik heb op het moment nog geen vast budget, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
help nodig first time backpacker!
Hey
ik ben melvin 22 jaar en wil eindelijk voor eerste keer gaan backpacken alleen of met een reisgenootje als ik die ga vinden/ontmoeten
ik heb veel info gezocht maar toch is het handig als ik nog effe me vragen hier post en zelf antwoord krijg
mijn plan is om EUROPA te gaan backpacken zodat ik ervaring opdoe en ergens eind 2017 begin 2018 azie wil backpacken
ik heb alle basis spullen al gekocht behalve me backpack daar wil ik graag wat info over
hoeveel liter kan ik het best nemen?
zelf dacht ik aan 40-60 Liter omdat als ik 60 neem ik genoeg ruimte heb voor me slaapzak met 40 is dat wat krap denk ik?
ik heb ook nog een daypack van 30l
verder heb ik rond zitten kijken voor vervoer m'n uitkomsten zijn
- vliegtuig
- trein
welke zou ik moeten nemen en wat?
vliegtuig moet ik nu al boeken voor goedkope tickets
en treinreizen zat ik te denken aan een interrail pas
maar welke duur?
5 reizen 15 dagen?
mocht ik die nemen kon ik eventueel -
Berlijn - krakow - budapest - praag - nederland/eventueel vliegtuig na ijsland ( wil graag gletsjers zien )
maar dat zou beteken dat ik alles vooraf moet reserveren klopt dat?
dus dan moet ik de dagen nu al beslissen?
verder dacht ik aan excursies
had een zoutmijn excursie en auschwitz gezien en lijkt me wel interessant als WW2 fan dat soort dingen eindelijk te beleven
ik hou van avontuur en ben sportief
graag zou ik bergen bezoeken daarmee dacht ik aan oostenrijk alleen geen idee wat ik eventueel daarmee het best kan combineren,
verschillende routes / ervaringen zijn welkom of tips welke landen ik moet bezoeken wat bij me past ( avontuur, bergen,excursies, mooie plekken )
en verder hoe boek je hostels? ik heb de app hostelworld
en kijk nu soms van wat als ik daar nu was kon ik dan iets goedkoop krijgen
dat lag puur aan de stad wat ik intypte
in praag kon ik savonds om 9 uur nog een hostel vinden voor 5 euro voor de zelfde nacht.
maar berlijn betaal ik dan weer 15 minimaal
hoe boeken jullie hostels?
vooraf of bij aankomst via de app?
m'n budget wil ik niet erg groot maken omdat ik meer wil sparen voor azie
Het is allemaal heel spannend en druk maken 24/7 blogs kijken tips internet open zelf op mobiel tijdens werkpauzes omdat ik nu nog niet precies weet hoe en wat.
ik hoop dat er iemand is die deze vragen rustig kan antwoorden zodat ik goed op reis kan over een tijdje
Dankje voor de persoon die dit kan antwoorden en de tijd nam!
kan niet wachten om me voetstappen in de backpack world te zetten en mensen te ontmoeten!
Melvin
ik ben melvin 22 jaar en wil eindelijk voor eerste keer gaan backpacken alleen of met een reisgenootje als ik die ga vinden/ontmoeten
ik heb veel info gezocht maar toch is het handig als ik nog effe me vragen hier post en zelf antwoord krijg
mijn plan is om EUROPA te gaan backpacken zodat ik ervaring opdoe en ergens eind 2017 begin 2018 azie wil backpacken
ik heb alle basis spullen al gekocht behalve me backpack daar wil ik graag wat info over
hoeveel liter kan ik het best nemen?
zelf dacht ik aan 40-60 Liter omdat als ik 60 neem ik genoeg ruimte heb voor me slaapzak met 40 is dat wat krap denk ik?
verder heb ik rond zitten kijken voor vervoer m'n uitkomsten zijn
- vliegtuig
- trein
welke zou ik moeten nemen en wat?
vliegtuig moet ik nu al boeken voor goedkope tickets
en treinreizen zat ik te denken aan een interrail pas
maar welke duur?
5 reizen 15 dagen?
Berlijn - krakow - budapest - praag - nederland/eventueel vliegtuig na ijsland ( wil graag gletsjers zien )
verder dacht ik aan excursies
had een zoutmijn excursie en auschwitz gezien en lijkt me wel interessant als WW2 fan dat soort dingen eindelijk te beleven
ik hou van avontuur en ben sportief
graag zou ik bergen bezoeken daarmee dacht ik aan oostenrijk alleen geen idee wat ik eventueel daarmee het best kan combineren,
verschillende routes / ervaringen zijn welkom of tips welke landen ik moet bezoeken wat bij me past ( avontuur, bergen,excursies, mooie plekken )
en verder hoe boek je hostels? ik heb de app hostelworld
en kijk nu soms van wat als ik daar nu was kon ik dan iets goedkoop krijgen
dat lag puur aan de stad wat ik intypte
in praag kon ik savonds om 9 uur nog een hostel vinden voor 5 euro voor de zelfde nacht.
m'n budget wil ik niet erg groot maken omdat ik meer wil sparen voor azie
Het is allemaal heel spannend en druk maken 24/7 blogs kijken tips internet open zelf op mobiel tijdens werkpauzes omdat ik nu nog niet precies weet hoe en wat.
ik hoop dat er iemand is die deze vragen rustig kan antwoorden zodat ik goed op reis kan over een tijdje
Dankje voor de persoon die dit kan antwoorden en de tijd nam!
kan niet wachten om me voetstappen in de backpack world te zetten en mensen te ontmoeten!
Melvin
Re: help nodig first time backpacker!
Hoi Melvin,
Leuk dat je zulke mooie plannen hebt. Ik kan je niet met alles helpen, maar ik zal m'n best doen.
Je hoeft de dagen niet allemaal van tevoren vast te leggen. Je kan de treinpas gewoon invullen op de dag dat je besluit te reizen. De meeste treinen hoef je niet te reserveren en kan je gewoon met je (voor die dag ingevulde) treinpas nemen. Sommige (vooral langeafstands- en nacht)treinen moet je wel reserveren, maar dit kan gewoon 1 á 2 dagen van tevoren in het land waar je bent bij treinstations (zeker in deze grote steden spreken veel mensen Engels).
Ik raad je aan om te kijken op http://www.worldonrails.nl/forum voor treinreis vragen en je interrailpas te kopen bij een vestiging van de http://www.treinreiswinkel.nl, want daar nemen ze goed de tijd om je alles uit te leggen m.b.t. de pas, en ze kunnen een aantal treinreserveringen voor je maken als je wilt.
Leuk dat je zulke mooie plannen hebt. Ik kan je niet met alles helpen, maar ik zal m'n best doen.
Tsja, eigen keuze. Ik vind zelf hoe kleiner, hoe beter. Ik heb maanden gereisd met een 30 liter backpack die ik als handbagage in vliegtuigen kon meenemen. Nooit wat gemist; gereisd in verschillende klimaten en had zelfs een luchtbedje bij me. Kleding voor max een week is genoeg; je moet toch wassen en betalen voor het gewicht. Maar als je dingen als een slaapzak meeneemt heb je wellicht meer nodig. Neem trouwens geen slaapzak mee als je alleen in hostels, hotels, guesthouses etc. verblijft. Die hebben zelf beddengoed voor je (gratis).melvinnl schreef:hoeveel liter kan ik het best nemen?
Als je die steden doet is een 5/15 pas prima. Leuke steden en een prima volgorde.melvinnl schreef:en treinreizen zat ik te denken aan een interrail pas
maar welke duur? 5 reizen 15 dagen?
Je hoeft de dagen niet allemaal van tevoren vast te leggen. Je kan de treinpas gewoon invullen op de dag dat je besluit te reizen. De meeste treinen hoef je niet te reserveren en kan je gewoon met je (voor die dag ingevulde) treinpas nemen. Sommige (vooral langeafstands- en nacht)treinen moet je wel reserveren, maar dit kan gewoon 1 á 2 dagen van tevoren in het land waar je bent bij treinstations (zeker in deze grote steden spreken veel mensen Engels).
Ik raad je aan om te kijken op http://www.worldonrails.nl/forum voor treinreis vragen en je interrailpas te kopen bij een vestiging van de http://www.treinreiswinkel.nl, want daar nemen ze goed de tijd om je alles uit te leggen m.b.t. de pas, en ze kunnen een aantal treinreserveringen voor je maken als je wilt.
Ja, ik gebruik meestal ook hostelworld. Het klopt dat sommige steden goedkopere hostels hebben dan andere. Als je zeker weet dat je op een bepaalde datum ergens aankomt is het handig alvast vooruit te boeken, dan heb je de beste kans op het goedkoopste/gezelligste hostel. Maar naar mijn ervaring kan je in elke Europese grote stad nog wel terecht in een hostel op de dag dat je aankomt, dus ver vooruit boeken is niet vereist.melvinnl schreef:in praag kon ik savonds om 9 uur nog een hostel vinden voor 5 euro voor de zelfde nacht.
Dan zou ik me nu lekker richten op die 15 dagen in Europa als goede voorbereiding op Azië, maar IJsland nog even laten schieten. IJsland hakt er in qua kosten en zal later altijd nog wel makkelijk naartoe te reizen zijn op kortere vakanties. Beter om je budget voor Azië zo groot mogelijk te maken zodat je vrijheid tegen die tijd groter is.melvinnl schreef:m'n budget wil ik niet erg groot maken omdat ik meer wil sparen voor azie
Je zal het geweldig vinden, maar wees voorbereid dat het de eerste dagen/week zwaar kan zijn als je de eerste keer alleen op reis bent. Hoewel bijna iedereen open staat om met je te praten, kan je je toch als buitenstaander voelen aan het begin in de 'backpackcultuur' en het moeilijk vinden mee te praten. Om dat gevoel tegen te gaan, adviseer ik je alvast de gezelligste hostels te reserveren in je eerste bestemming(en). Kies een (duurder) hostel waarvan blijkt dat ze gezamenlijke activiteiten organiseren, zoals een pub crawl, zodat je makkelijker met mensen aan de praat komt. Na een tijdje gaat het dan vanzelf. Succes!melvinnl schreef:kan niet wachten om me voetstappen in de backpack world te zetten en mensen te ontmoeten!
-
- Reisexpert
@melvinnl
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
Heey melvin.
Al een buddy backpacker gevonden?
Je gaat door Europa trekken?
Groeten, Frits
Al een buddy backpacker gevonden?
Je gaat door Europa trekken?
Groeten, Frits
ten eerste, leuke plannen!
Als je echt door Europa wilt trekken, meer dan een paar steden zeg maar dan is het aan te raden om het via de trein te doen. Je kan een euroticket kopen, verschillende termijnen bv 10 dagen in de trein binnen een maand. 10 dagen is echt voldoende als je ook nog wat van het land wilt zien.
https://www.nsinternational.nl/nl/rondr ... oor-europa
je bent officieel nog een jongere dus heb je ook korting. Het bovenstaande heb ik ook gedaan (alleen). Ik heb voornamelijk in hostels geslapen. De must have app/site is hostelworld.com Altijd wel een hostel in een stad te vinden.
Qua backpack zou ik eerder voor 60 liter gaan dan 40. Pak hem niet helemaal vol wanneer je weg gaat. max 2/3e zoiets, dan kan je ook nog iets kopen en meenemen
Een leuke app om je reis mee te loggen is PolarSteps, echt een aanrader.
Als je echt door Europa wilt trekken, meer dan een paar steden zeg maar dan is het aan te raden om het via de trein te doen. Je kan een euroticket kopen, verschillende termijnen bv 10 dagen in de trein binnen een maand. 10 dagen is echt voldoende als je ook nog wat van het land wilt zien.
https://www.nsinternational.nl/nl/rondr ... oor-europa
je bent officieel nog een jongere dus heb je ook korting. Het bovenstaande heb ik ook gedaan (alleen). Ik heb voornamelijk in hostels geslapen. De must have app/site is hostelworld.com Altijd wel een hostel in een stad te vinden.
Qua backpack zou ik eerder voor 60 liter gaan dan 40. Pak hem niet helemaal vol wanneer je weg gaat. max 2/3e zoiets, dan kan je ook nog iets kopen en meenemen

Een leuke app om je reis mee te loggen is PolarSteps, echt een aanrader.
-
- Reisexpert
Het lijkt erop dat @melvinnl (nog) geen zin heeft om terug te komen voor de antwoorden...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
Nog leuke interessante aanvullingen zouden "couchsurfing" kunnen zijn om te overnachten en BlaBlaCar om als transport es te gebruiken bedacht ik. Have fun!
Re: Backpack routes europa
Ik zie dat je dit bericht in 2013 hebt geplaatst. Ik ben eigenlijk hetzelfde van plan een tussenjaar nemen en gewoon lekker een jaar rondreizen door Europa en kijken hoe het bevalt. Ik vroeg me af of je nog tips of must see plaatsen voor mij hebt? Ik weet zelf nog niet precies welke route ik wil nemen. Maar elke tip die je hebt is welkom
Backpacken door Europa
Ik rond komend jaar mijn vwo af en ben van plan een tussenjaar te nemen. Ik heb het idee om dan een aantal maanden/halfjaar/jaar te gaan backpacken door Europa. De lengte ligt een beetje aan hoe het bevalt en aan hoeveel geld ik kwijt ben. Mijn budget ligt rond de 3000 euro maar ik vind het niet erg om op reis te werken om wat extra te verdienen. Ik vroeg me af of jullie nog leuke routes en/of plaatsen hebben die aan te raden zijn. Ook als jullie tips hebben over hoe ik de kosten een beetje kan drukken of waar ik makkelijk werk kan vinden zijn die zeker welkom. Alvast bedankt voor alle tips
Re: Backpacken door Europa
Barcelona heeft prachtige dinegen om te bekijken. De moderne zones zijn erg mooi als zowel de Sagrada familia of de gotische wijk maar zeker de medeleeuwse zone.
Ik ben al vaak op campings van de Costa Brava beland. Op Camping La Masia ben ik geweest en is een hele fijne camping. Ze hebben goede voorzieningen en een leuke sfeer. Ik stond in de nieuwste zone en de ruimte was erg goed.
De zone Costa Brava vind ik erg leuk, ben al op veel plaatsen geweest in die zone, van Empurabrava tot Blanes en lloret etc. De zone heeft veel geschiedenis en geweldige stranden. Ik beland graag in Blanes omdat het een prachtig vissers dorp is. De laatse keer dat ik er was had ik een staanplaats op Camping Bella Terra dat is me erg bevallen. Hier kunt u kijken: http://www.campingbellaterra.com/nl/
Ik ben al vaak op campings van de Costa Brava beland. Op Camping La Masia ben ik geweest en is een hele fijne camping. Ze hebben goede voorzieningen en een leuke sfeer. Ik stond in de nieuwste zone en de ruimte was erg goed.
De zone Costa Brava vind ik erg leuk, ben al op veel plaatsen geweest in die zone, van Empurabrava tot Blanes en lloret etc. De zone heeft veel geschiedenis en geweldige stranden. Ik beland graag in Blanes omdat het een prachtig vissers dorp is. De laatse keer dat ik er was had ik een staanplaats op Camping Bella Terra dat is me erg bevallen. Hier kunt u kijken: http://www.campingbellaterra.com/nl/
Ik zou bedenken naar welke landen mijn interesse uitgaat en kijken wat de mogelijkheden zijn om daar tijdelijk te werken. Mooiste is als dat ook landen zijn waar de verdiensten redelijk zijn. Als je dan wat gewerkt hebt zou je verder kunnen gaan naar landen die wat goedkoper zijn om te bezoeken zodat je geld niet zo snel opraakt. Gezien de seizoenen zou ik in het voorjaar en de zomer noord Europa aandoen en in de herfst/winter zuid Europa. In oost Europa liggen de verdiensten denk ik wat lager maar het is wel lekker goedkoop reizen. Wel eens van WWOOFen gehoord?
Dat klinkt indd wel slim bedankt voor de tips en nee heb nog nooit van WWOOFen gehoord wat houdt dat in?ketting schreef: ↑23 mar 2017 17:44 Ik zou bedenken naar welke landen mijn interesse uitgaat en kijken wat de mogelijkheden zijn om daar tijdelijk te werken. Mooiste is als dat ook landen zijn waar de verdiensten redelijk zijn. Als je dan wat gewerkt hebt zou je verder kunnen gaan naar landen die wat goedkoper zijn om te bezoeken zodat je geld niet zo snel opraakt. Gezien de seizoenen zou ik in het voorjaar en de zomer noord Europa aandoen en in de herfst/winter zuid Europa. In oost Europa liggen de verdiensten denk ik wat lager maar het is wel lekker goedkoop reizen. Wel eens van WWOOFen gehoord?