Backpacken door Zuidoost-Azië in tussenjaar
-
- Reisexpert
Re: Backpacken door Zuidoost-Azië in tussenjaar
@wxnderlustfine
Benieuwd hoe het nu is bij je.
Heb je al wat vooruitgang geboekt bij je ouders? Of heb je het onderwerp even naast je neer gelegd? Of iets heel anders? haha
Heb je al wat vooruitgang geboekt bij je ouders? Of heb je het onderwerp even naast je neer gelegd? Of iets heel anders? haha
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reiziger
Wat leuk dat je het vraagtTravelator schreef:@wxnderlustfine

De situatie is nu inderdaad langzaam aan het veranderen, heb ik het idee. In positieve zin! Mijn moeder kwam laatst naar me toe en zei: "Ik ken een aantal mensen die vroeger aupair zijn geweest, is dat niet wat voor jou in je tussenjaar?" Wat betekent; ze is gewend aan het idee van een tussenjaar en denkt zelfs mee aan hoe ik dat tussenjaar zou kunnen invullen! Ze zei ook letterlijk dat als ik écht een tussenjaar zou willen, we er maar geen ruzie over moeten maken en ze me serieus moeten gaan nemen. Dat voelde enorm goed.
Het plan van backpacken in ZO Azië is er nogsteeds wel, maar ik zit nu ook serieus te denken om aupair te worden (en daar staan mijn ouders ook sowieso achter)! Ik zat te denken, misschien kan ik het eerste half jaar naar Engeland om aupair te zijn, bij terugkomst nog wat geld verdienen thuis en dan, als ik 18 ben geworden in april, kan ik met mijn gespaarde geld van het aupair zijn en thuis misschien wel een maandje (of langer) weg. Hopelijk ben ik in Engeland dan een stuk volwassener geworden en zien mijn ouders dit ook, zodat ze me eerder toevertrouwen om te gaan backpacken.
Volgensmij was dat het voor nu!
-
- Reisexpert
Klinkt goed : )
Tja, zo gaat dat met plannen.. Altijd in beweging : )
Ik hoop dat je een mooi compromis vindt en leuk dat je het even wilde terugkoppelen!
We horen vast nog wel hoe het verder gaat
Tja, zo gaat dat met plannen.. Altijd in beweging : )
Ik hoop dat je een mooi compromis vindt en leuk dat je het even wilde terugkoppelen!
We horen vast nog wel hoe het verder gaat

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
-
- Reiziger
Ik zal jullie op de hoogte houden! 

Goed om te lezen
Hopelijk gaat het allemaal goed en heb je een geweldige tijd. Het lijkt de positieve kant op te zijn gegaan inderdaad.

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reiziger
Klopt! Ik ben er vrij zeker van dat het me allemaal gaat lukken
@laosfan

Dat is mooi. Ik hoop het ook voor je. Blijf ons op de hoogte houden en wie weet zie ik je hier in Laos dan eens met de backpackwxnderlustfine schreef:Klopt! Ik ben er vrij zeker van dat het me allemaal gaat lukken@laosfan

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ruim 9 weken Zuid-Oost Azie
Hallo allemaal,
Over 4 maanden vertrek ik naar Thailand. Het wordt mijn eerste keer Backpacken in Azië. Maar ik ben er nog niet uit hoe en wat. Ik wilde namelijk naast Thailand ook naar Laos en Cambodia. En van vrienden die er geweest zijn die zeggen dat dat makkelijk moet lukken, terwijl ik online andere dingen lees. In Thailand wil ik voornamelijk naar khao yai voor een dag of 2. En vanuit daar naar het noorden. Om dan te eindigen in Cambodia op het strand. Ik wil zeker de Irrawaddy dolfijn zien en ik begreep dat dit in Cambodia een betere kans was. En ik wil naar een van de eilanden van Cambodia. Of is dit wat omslachtig allemaal. Ik heb in totaal 66 dagen inclusief mijn aankomst en vertrekdag. Ik kom en vlieg vanuit Bangkok. En gibbon experience of the loop in Laos staan niet op mijn to do list. Trekkingen waarschijnlijk ook niet. Wie helpt mij uit de branding
Over 4 maanden vertrek ik naar Thailand. Het wordt mijn eerste keer Backpacken in Azië. Maar ik ben er nog niet uit hoe en wat. Ik wilde namelijk naast Thailand ook naar Laos en Cambodia. En van vrienden die er geweest zijn die zeggen dat dat makkelijk moet lukken, terwijl ik online andere dingen lees. In Thailand wil ik voornamelijk naar khao yai voor een dag of 2. En vanuit daar naar het noorden. Om dan te eindigen in Cambodia op het strand. Ik wil zeker de Irrawaddy dolfijn zien en ik begreep dat dit in Cambodia een betere kans was. En ik wil naar een van de eilanden van Cambodia. Of is dit wat omslachtig allemaal. Ik heb in totaal 66 dagen inclusief mijn aankomst en vertrekdag. Ik kom en vlieg vanuit Bangkok. En gibbon experience of the loop in Laos staan niet op mijn to do list. Trekkingen waarschijnlijk ook niet. Wie helpt mij uit de branding
Re: Ruim 9 weken Zuid-Oost Azie
Ik ga net iets meer dan 3 maanden die kant op. Ik pak naast de bovengenoemde landen, ook vietnam in zijn geheel mee. Van meerdere kanten vernomen dat dit prima haalbaar is. Ik ga er vanuit dat jouw plannen dan ook haalbaar moeten zijn.
-
- Reiziger
Hoi allemaal,
Zojuist een gesprek gehad met mijn ouders waarin duidelijk werd dat ze het echt niet goed vinden alleen op reis te gaan. Hun argumenten: alleen als vrouw is het in "die" landen (Azië) niet veilig; vrouwen hebben niet overal hetzelfde beeld als hier in Nederland, 17/18 jaar is te jong en het kost heel veel geld. Ik vroeg of ze het wel goed zouden vinden als ik op mijn 23e alleen zou gaan reizen. Antwoord was dat ze het niet zouden aanraden maar dat ze dan niks meer te zeggen hebben.
Is het volgens jullie veilig (genoeg) om als 17 jarige alleen te reizen in Thailand/Laos?
Als ik ze écht niet meer kan overhalen voor de kerstvakantie, dan leg ik het naast me neer en ga ik opzoek naar iets anders.
Zojuist een gesprek gehad met mijn ouders waarin duidelijk werd dat ze het echt niet goed vinden alleen op reis te gaan. Hun argumenten: alleen als vrouw is het in "die" landen (Azië) niet veilig; vrouwen hebben niet overal hetzelfde beeld als hier in Nederland, 17/18 jaar is te jong en het kost heel veel geld. Ik vroeg of ze het wel goed zouden vinden als ik op mijn 23e alleen zou gaan reizen. Antwoord was dat ze het niet zouden aanraden maar dat ze dan niks meer te zeggen hebben.
Is het volgens jullie veilig (genoeg) om als 17 jarige alleen te reizen in Thailand/Laos?
Als ik ze écht niet meer kan overhalen voor de kerstvakantie, dan leg ik het naast me neer en ga ik opzoek naar iets anders.
En je au pair plannen? Dat zou toch een goed tussenstap zijn?
-
- Reiziger
O ja die aupair plannen, haha. Ik kwam al snel tot de conclusie dat dat eigenlijk niets voor mij is... Op kinderen en een huis te moeten passen.. Het is vast een leuke bijzondere ervaring, maar ik denk niet echt voor mij.Torra schreef:En je au pair plannen? Dat zou toch een goed tussenstap zijn?
Ben al wel aan het zoeken naar andere dingen, zoals vrijwilligerswerk. Alleen wil ik niet met een organisatie als SIW of Projects Abroad, omdat ik (en mijn ouders ook) dit veel te duur vind. Ik kwam laatst de projecten van samen.org tegen, daar kan je 3 tot 8 maanden op een project helpen en de kosten vallen mee omdat het wordt gesubsidieerd door Erasmus (als ik het goed heb gelezen).
-
Misschien ben ik wat laat met een reactie maar ik zat zo even door dit topic heen te lezen en ik moest gelijk aan mijn zusje denken. Die is in mei 17 jaar geworden en die hebben we vorige maand mogen uitzwaaien omdat zij het idee kreeg om 10 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Spanje.wxnderlustfine schreef:O ja die aupair plannen, haha. Ik kwam al snel tot de conclusie dat dat eigenlijk niets voor mij is... Op kinderen en een huis te moeten passen.. Het is vast een leuke bijzondere ervaring, maar ik denk niet echt voor mij.Torra schreef:En je au pair plannen? Dat zou toch een goed tussenstap zijn?
Ben al wel aan het zoeken naar andere dingen, zoals vrijwilligerswerk. Alleen wil ik niet met een organisatie als SIW of Projects Abroad, omdat ik (en mijn ouders ook) dit veel te duur vind. Ik kwam laatst de projecten van samen.org tegen, daar kan je 3 tot 8 maanden op een project helpen en de kosten vallen mee omdat het wordt gesubsidieerd door Erasmus (als ik het goed heb gelezen).
Zij krijgt een maandelijkse vergoeding voor accommodatie en eten (dit is echter geen vetpot) en kan op die manier dus haar tussenjaar invullen. Ze zat in een studentenhuis, dat beviel echter niet, dus momenteel zit ze met twee medevrijwilligers op kamers.
Dit staat niet helemaal gelijk aan het maken van een reis als backpacker maar als je meer van de wereld wilt zien en graag actie onderneemt, kan dit zomaar een optie voor je zijn. Ik weet niet precies via welke instantie zij dit heeft geregeld, ik zou dit nog wel eens na kunnen vragen. Het geeft in ieder geval aan dat op 17 jarige leeftijd vertrekken niet uniek is, in dit geval zelfs voor een periode van 10 maanden. Het is ongetwijfeld een hele ervaring.
-
- Reiziger
Bedankt voor je reactie @Rebelution! Wat leuk dat je zusje dit doet. Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de naam van de instantie waarmee ze naar Spanje is, ik sta momenteel overal voor open..
-
Ik heb het gelijk even nagevraagd. Zij heeft het geregeld via de SIW zegt ze (wat je zelf eerder al noemde als veel te duur), maar zij krijgt dus gewoon een maandelijkse vergoeding door dat traject waar ze in zit. Het is dus juist, als je zelf goed met je geld omgaat, heel voordelig denk ik. Mijn ouders storten maandelijks nog wat geld (in de zin van; ze woont niet meer thuis dus daar worden de kosten minder) en daarmee komt ze vooralsnog goed rond. Zij heeft ook een pasje gekregen waarmee veel activiteiten goedkoper zijn en dergelijke, dus misschien de moeite waard om nog wat meer informatie op te zoeken.wxnderlustfine schreef:Bedankt voor je reactie @Rebelution! Wat leuk dat je zusje dit doet. Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de naam van de instantie waarmee ze naar Spanje is, ik sta momenteel overal voor open..
Verder gaf ze nog aan dat er wel meer van dit soort organisaties zijn die je makkelijk kan vinden door op google te zoeken naar 'EVS organisaties'.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!