Werken als fysiotherapeut op Aruba, Bonaire of Curacao

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Lie86

Werken als fysiotherapeut op Aruba, Bonaire of Curacao

Bericht door Lie86 »

Hallo allemaal,

Graag zou ik volgend jaar minimaal een half jaar werken als fysiotherapeut op Aruba, Bonaire of Curacao. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit zomaar met een Nederlands diploma? En hoe zit het met je verzekeringen en het pensioenfonds?

Hopelijk heeft er iemand antwoorden voor me!
Jelle08

Re: Werken als fysiotherapeut op Aruba, Bonaire of Curacao

Bericht door Jelle08 »

Ik werk zelf op Sint Maarten als therapeut. Ja het kan met een nederlands diploma. Alhoewel ze op de ABC-eilanden niet heel happig zijn op therapeuten die bij voorbaat een half jaartje willen werken. Zoeken meestal wel iemand die de intentie heeft om langere tijd te blijven.

Verzekering zit meestal bij contract in. Pensioen is via werkgever geregeld en staat los van het pensioen in Nederland. Zijn twee verschillende pensioenen. Als je weer weggaat uit de ABC eilanden kan je het pensioen niet meenemen, je kan overleggen om de afdracht niet te af te dragen of je koopt je pensioen af.
sim0nnne

Bericht door sim0nnne »

Hallo, ik kwam toevallig uit op jullie berichten! Mijn naam is Simone en ik ben ook net afgestudeerd als fysiotherapeut. In januari vertrek ik met mijn vriend om 6 maanden te gaan backpacken in Zuid oost azie. Na deze tijd zijn we op zoek om ergens te gaan werken, hopelijk in de sector waarvoor we gestudeerd hebben. In mijn geval dus fysiotherapeut. Nu ben ik aan het zoeken naar toegankelijke landen om dit beroep uit te oefenen, eerst gekeken naar New Zealand maar de application bij de physiotherapy board is erg uitgebreid en tevens ook duur. Nu ben ik aan het kijken naar curacao of bv Sint maarten... Moet je je hiervoor ook eerst inschrijven bij een physiotherapy board? engels toets vooraf toen? bepaalde toetsen om je vaardigheden aan te tonen>?Is een bachelor algemeen fysiotherapie voldoende om er te kunnen werken?

@Jelle08 hoe ben jij daar in Sint maarten terecht gekomen en welke stappen heb jij moeten ondergaan om daar als fysiotherapeut aan de slag te gaan?

Alvasst bedankt!

Groetjes Simone
Jelle08

Bericht door Jelle08 »

Ola!
Voor Sint Maarten en voor zover ik weet ook de ABC-eilanden hoeft je je niet in te schrijven voor een physiotherapy board en je hoeft ook geen engelse toets vooraf te doen. Als je tijdens sollicitatie-gesprekken (Skype) aantoont dat je beheersing van engels goed is dan is dit voldoende. Een bachelor algemeen fysiotherapie is voldoende om er te kunnen werken. Verder zijn er geen toetsen om je vaardigheden aan te tonen.

Wat wel belangrijk voor de werkgevers hier is dat je laat zien dat je ervaring hebt als fysiotherapeut en ondernemingsgericht. Het helpt ook als je al ervaring hebt in het buitenland. Verder zou de beheersing van de spaanse taal/franse taal een groot pluspuntje zijn.

Ik ben zelf ergotherapeut en ik werk met drie fysiotherapeuten. Er was een vacature vrij en hierop heb ik gesolliciteerd.
Plaats reactie