Route door Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Jp

Qreply

Bericht door Jp »

Als je toch 1 nacht in bangkok blijft kun je net zo goed een transfer boeking in het New siam guesthouse op khao san road. Dan ge je voor 25 usd met een minivan naar de grens (poipet) waar je door de douane wordt begeleid. Vervolgens ga je met een taxi naar siem reap (sawasdee angkor inn. Ik heb dit al zo'n keer of 4 gedaan en afgelopen april deed ik er 5,5 uur over. Rechtstreeks vanaf het vliegveld gaat ook gewoon even wat mensen opsnorren om de taxi te delen naar Poipet. Loop nadat je de cambodjaanse grens bent overgestoken gewoon door en voorbij de grote rotonde de stad in en ritsel daar weer een taxi. De politie speelt nl onder een hoedje met de busdienst en weert alle taxi dicht bij de grensovergang. Als je op de gratis aangeboden bus naar het busdstation stapt is er geen weg meet terug, het bus station is nl in the middle of nowhere zo'n 10km van de grens en terug lopen is geen optie.
Gegroet en veel plezier het hoort er nu eenmaal allemaal bij!!!
Nevado
Vakantieganger

Cambodia aankomende september

Bericht door Nevado »

Goedenavond iedereen!

In september ga ik 12 daagjes naar Cambodja. Zelf had ik deze route gemaakt en wou graag weten of deze haalbaar is qua busverbindingen en alles. Of dat ik wat dagen kan ruilen/inkorten voor andere bestemmingen. Ik weet dat het een strak schema is, maar ik ga het beste ervan maken!

Van Bangkok naar Cambodja zal ik vliegen.

14 september - Abu Dhabi - Bangkok - Siem Reap, aankomst 1430
15 - Siem Reap (Angkor Wat)
16 - Siem Reap - Battambang
17 - Battambang
18 - Battambang - Sihanoukville
19 - Sihanoukville
20 - Sihanoukville
21 - Sihanoukville - Koh Rong
22 - Koh Rong
23 - Koh Rong
24 - Koh Rong - Phnom Penh
25 - Phnom Penh - Bangkok - Abu Dhabi

Bedankt alvast!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Cambodia aankomende september

Bericht door Tikva »

Ik zou zelf kiezen voor geen tijd in Sihanoukville en in plaats daarvan een dagje extra in PP en Siem Reap
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

@Nevado : al terug? Hoe was het? Laat het ons weten. Altijd leuk om te lezen hoe de dingen uitgepakt zijn en wat de ervaringen waren.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Nevado
Vakantieganger

Bericht door Nevado »

Hee!

Jaa, ik ben inmiddels terug haha. De reisroute hadden we een beetje aangepast. We zijn uiteindelijk 4 dagen in Siem Reap gebleven, dit vooral omdat ik en een vriend waarmee ik was, nogal moe waren aangezien we het beide behoorlijk druk hadden gehad op ons werk. Daarna zijn we met de nachtbus vanuit Siem Reap naar Sihanoukville gegaan. Hier hebben we 3 nachten overnacht, dit vooral omdat het strand waar we aan zaten er nagenoeg geen andere mensen waren, dus heerlijk rustig. We zaten aan otres2. Daarna zijn we naar Koh Rong Sanloem gegaan. Waar we eerst een nacht hebben geslapen bij de tweede stop op Koh Rong Sanloem, ben de naam vergeten haha. Omdat er daar niet echt strand was, zijn we de volgende morgen naar de eerste stop geweest, Saracen Bay. Onwijs mooi stuk strand gelegen in een baai. Hier hebben we 2 nachten geslapen. Een aanrader hier is om door de jungle naar de andere kant van het eiland te lopen. Het strand en de zee zijn hier een stuk ruiger, wat een mooi contrast geeft met het andere kant van het eiland, waar alles heel rustig is. Toen zijn we vanuit Koh Rong Sanloem naar Phnom Penh gegaan, hier hebben we 1 nachtje geslapen en de volgende dag moesten we helaas alweer terug naar huis.

We hebben onwijs genoten en kan niet wachten om weer terug te gaan om meer te zien van Cambodja. De mensen zijn super vriendelijk, ik voelde mij er veilig, eten is fantastisch en het algemene leven is vrij goedkoop.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dank je wel voor de terugkoppeling!!
Janne22

Route door Cambodja

Bericht door Janne22 »

Hoi allemaal!

Ik ga voor het eerst backpacken in mijn eentje, en nu loop ik een beetje vast op mijn route door Cambodja.
Ik heb vanuit Hanoi een vlucht geboekt naar Phnom Penh (door een foutje met het boeken van andere tickets kon dit niet anders).
Als ik daar aankom denk ik er aan om eerst richting Koh Rong te reizen via Sihanoukville, dan naar Kampot, en als het mogelijk is dan weer naar Phnom Penh. (Is dit mogelijk?)
Vervolgens wil ik vanuit Phnom Penh naar Battambang en Siem Reap, en vanuit Siem Reap naar Laos.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om vanuit Siem Reap naar Laos te reizen of dat ik dan beter weer naar Phnom Penh kan (waar ik dan al twee keer ben geweest)
Ook vraag ik me af of het allemaal de moeite waard is en hoeveel tijd ik ongeveer moet uittrekken voor heel de reis door Cambodja.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Liefs
Herma

Re: Route door Cambodja

Bericht door Herma »

Hoi Janne,

Wat een toffe plannen! Grappig, je doet echt exact dezelfde route als ik vorig jaar deed, inclusief 2x naar Phnom Penh. Dat kan dus zeker. Wij deden dit zodat de reis van Kampot naar Battambang niet zo lang werd. Wij deden ongeveer 3 weken over deze route. Van Siem Reap naar Laos weet ik niet hoe dat het beste kan, maar dat het mogelijk is, is wel zeker! In de boekingsbureau's zag je die optie in elk geval wel. Het is aan jezelf of je dan nog een stop maakt in bv. Kratie om de reis te breken. Ik heb over deze route een blog geschreven en ook eentje over wat dit gekost heeft: https://www.2feelfree.com/bestemmingen/azie/combodja/. Misschien heb je er iets aan! En ik vond Cambodja zeker de moeite waard! Zeker gaan! Lees vooral het boek "First they killed my father" als je er bent (op straat te koop). Ik vond het erg indrukwekkend.

Succes en als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het graag!
Janne22

Bericht door Janne22 »

Hoi Herma,

Heel erg bedankt voor je reactie, en je blog is erg inspirerend, gaat me zeker helpen!
Je schrijft dat jullie veel via minibusjes hebben gereisd, zijn deze makkelijk te boeken bij hostels, of moet je hier een speciale pas voor hebben?
Verder ben ik ook wel erg op zoek naar plekken waar ik andere backpackers kan ontmoeten, omdat ik dus alleen reis, heb je daarvoor nog aanraders?

Groetjes, Janne
Herma

Bericht door Herma »

Tof om te horen dat mijn blog je inspireert :)
Vervoer boeken is heel makkelijk! Wij deden het vaak bij een toeristenbureau, die je in alle plaatsen hebt. Je kunt er een aantal bij langs gaan om prijzen te vergelijken of googlen op het bedrijf met de beste reviews. In iedere plaats zijn wel backpackers, dan zou ik idd in hostes slapen en kom je overal wel mensen tegen. Zeker in de grote steden, maar ook in de kleine dorpen als Kampot. Slaap daar bv in Monkey Republic, erg gezellig! En op koh Rong dan dichtbij de pier, daar valt het meest te beleven. Wij zaten verder weg, maar waren natuurlijk met z'n tweeën en zochten de rust op.
samgeusens
Reiziger

Bericht door samgeusens »

Hoi Janne,

Cambodja is echt super, de mensen zijn hartstikke vriendelijk en in vergelijking met Thailand/Vietnam heerst er rust en oprechte interesse. Misschien in Phnom Penh wat minder aangezien hier natuurlijk veel toeristen op afkomen.

Aanrader: Battambang (ook goed voor mooie scootertochten rond deze stad), Sihanoukville (Otres beach, niet serendipity) is heel relaxed.

Tip: maak vanuit kampot een scootertocht naar Kep, leuke dagtrip en je kan er hele (bekende) lekkere krab eten.

Ik heb in totaal ongeveer 3 á 4 weken door Cambodja gereisd, wat een mooie tijd is.

Gr,
Sam
Plaats reactie