Tips voor 4 weken reizen door Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: 30 dagen ZO-Azië; de mooiste reisroutes?

Bericht door emiels »

Van te voren niets boeken is beter ivm flexibiliteit door dag ergens blijven hangen oid. In Hauy Xai heb ik zonder problemen een goedkoop hotelletje gevonden, ze komen vanzelf naar farangs toe als je met de boot aankomt.
Toen ik er een paar jaar geleden was, was men ook bezig met een nieuwe friendship bridge ter plekke, geen idee hoe dit nu geregeld is.

Kanchanaburi zou inderdaad kunnen met de trein maar ivm je strakke schema zou ik beter met de mini- of grote bus gaan. Idem dito voor Kanchanaburi -> Ayuttaya.
In Lop Buri moet je zeker de apen tempel (Phra Prang Sam Yod) bezoeken vlakbij het trein station en Phra Kaan Shrine aan de andere kant van het spoor. Bij de uitgang van het station zit Wat Phra Sri Rattanamahathat, die moet je ook zeker bezoeken.
King Narai museum kun je overslaan als je de tempels in Ayuttaya en bovenstaande in Lopburi al gezien hebt.
Heb zelf een keer 7 uur vast gezeten in de trein nabij Lop Buri dus neem in ieder geval drinken en eten mee ;)

Leuke tip in Chiang Mai, huur een fiets en ga naar de voet van de berg om naar Wat Phrathat Doi Suthep te gaan. Hier vertrekken lokale busjes naar boven toe en met 20 baht extra en wat grappen kun je je fiets mee naar boven krijgen. Het hele stuk terug naar beneden is onvergetelijk :D

Grensovergang naar Laos is Chiang Khon, mogelijk kennen ze Huay Xia niet in Thailand. Upstream was de reis van Luang Prabang naar Huay Xai 2 dagen met een tussenstop in Pak Beng. Downstream zal wel sneller zijn maar alsnog een lange zit!

Vanuit Vientaine de brug oversteken naar Nong Khai en daar weer een lokale bus naar Udon Thani pakken. Vanaf hier ben je in 10-11 uur met de luxe bus in Bangkok, dat is een relaxtere optie om terug naar BKK te gaan dan met nog een nachttrein.
Mocht je vast lopen in Udon Thani, pal bij de ingang van de long distance bus terminal zit een goedkoop hotel verstopt. In het gebouw met de ronde cirkel in google maps zit de lokale disco met de beste live band in Thailand (tenminste toen ik er was). Naast het trein station zitten nog wat leuke tentjes om wat te drinken. De drukke uitgaans straat is vooral besteed aan oude westerse mannen die een jong thais poppetje zoeken.
https://www.google.nl/maps/place/Mak+Kh ... 4113614530

Heel veel plezier in ieder geval!
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Robinverstappen

Tips voor 4 weken reizen door Azië

Bericht door Robinverstappen »

Ik wil graag 4 weken gaan backpacken in Azië met mijn vriend maar we hebben geen flauw idee waar we het beste heen kunnen gaan. Welk land is een aanrader voor 4 weken? Wij dacht zelf aan Indonesië o.i.d.
Groetjes Robin
kevinmp
Reisexpert

Re: 4 weken reizen door Azië, welk land?

Bericht door kevinmp »

Ga gewoon eens lezen en googelen. Kijk wat je bevalt.

De meesten beginnen in Thailand. Dat is backpackland nummer 1. Makkelijk te bereizen. Hoewel dat eigenlijk overal zo is..

Kijk bijvoorbeeld eens bij de aanbieders van groepreizen en bepaal wat je mooi vind.

Ik kan ze allemaal wel aanraden waar ik geweest ben
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Thailand is als beginnende reizigers inderdaad een stap die velen maken en het land heeft veel te bieden. Maar er is meer natuurlijk. Wellicht kun je Thailand combineren met Laos of Cambodja? Dat is ook prima te doen.

Maar Azie is enorm groot en tussen Turkije en Zuid-Korea is een wereld van verschil.

Waar liggen jullie interesses? Wat is het budget (sommige landen zijn duurder, anderen een stuk goedkoper). Wat vinden jullie leuk, wat vinden jullie minder leuk?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Nicolette13

Bericht door Nicolette13 »

Azië is zeker groot maar ik ga Vietnam aan bevelen. Of van noord naar zuid of van zuid naar noord. Rustpunt op Phu Quoc eiland inbouwen. Vriendelijke mensen, veel te zien, afwisselend. Maak eerst de keuze van het land en ga dan info zoeken over dat land. Vietnam is heel goed zelf te organiseren. Ik heb er alleen rond getrokken. 4 weken lijkt lang maar is zo om en je krijgt veel indrukken dus mijn tip is: kies 1 land.
Reizengek

Bericht door Reizengek »

Hoi,

Wat vind je het leukste aan reizen, of wat lijk je het leukste? De cultuur, de natuur (jungle, bergen, theeplantages) het lekkere eten, de stranden etc?
De meeste landen in Azië lijken wel op elkaar, maar toch zijn er best wel grote verschillen.
Zoals anderen ook al aangaven, wat heeft jouw interesse?
Zelf vind ik Thailand een heel fijn vakantieland, maar Maleisië is ook een heel geschikt land om zelfstandig doorheen te reizen.
Een land als China zou ik je niet direct aanraden; hier wordt weinig Engels gesproken, en hier zijn ze ook niet zo ingespeeld op toeristen en backpackers als in Thailand.

Welk land je ook kiest (of combinatie van landen), ik zou vooral niet een te strak schema maken.
Het leuke van backpacken is juist de vrijheid die je hebt. Je ontmoet weer nieuwe mensen die vaak ook weer goede ideeën of tips hebben.
En zo reis je van de ene plek naar de andere plek.
Wel zou ik van te voren iets van een route bedenken, of in ieder geval een lijstje maken van de belangrijkste plaatsen of bezienswaardigheden die je toch wel heel graag wilt zien.
Mijn eerste reis naar Thailand heb ik gecombineerd met Maleisië en Singapore. Toen ook als backpacker. Dat was prima te doen in 4 weken.
Mocht je nog andere tips willen hebben, mag je altijd een berichtje sturen.

Op mijn website ([verwijderd]) heb ik een reisverhaal geschreven over Bangkok. Misschien leuk om te lezen om een beetje een beeld te krijgen van zo'n typisch Aziatische stad.

Succes met het plannen van je vakantie!

Met vriendelijke groet,
Petra
Plaats reactie