Reisverzekering met verplichte basisverzekering
Re: Reisverzekering met verplichte basisverzekering
Ik heb ook ff gekeken en de worldnomads is net zo duur of iets duurder als de isis per maand, maw gewoon veel geld bij elkaar.
Feit blijft dat ik de Ohra niet kan afsluiten omdat ik al een doorlopende reisverzekering heb (anders ben ik dubbel verzekerd en dan gaan ze naar elkaar wijzen als ik een schadeclaim indien). Ik kan dus niet de Ohra afsluiten nadat mijn doorlopende reisverzekering gestopt is omdat ik al op reis ben. Ik wil de isis niet aangaan omdat ik dan de eerste 6 maanden dubbel betaal (6 maanden maal twee personen a 45 euro per persoon = 540 euro) en ik al een doorlopende reisverzekering heb voor deze maanden.
Ohra zal best een goede maatschappij zijn advies geven die achteraf niet kloppen vind ik niet echt een teken van professionaliteit. En dubbel checken is helaas de gewoonste zaak van de wereld geworden.
Ik zou ook graag voor 90 euro een geheel reisjaar verzekerd willen zijn maar dat wil niet echt lukken. Mischien moet ik er genoegen mee nemen dat ik de eerste 6 maanden voor 90 euro verzekerd ben bij mijn huidige doorlopende reisverzekering en aansluitend voor de resterende periode een duurdere moet nemen (worldnomads).
Feit blijft dat ik de Ohra niet kan afsluiten omdat ik al een doorlopende reisverzekering heb (anders ben ik dubbel verzekerd en dan gaan ze naar elkaar wijzen als ik een schadeclaim indien). Ik kan dus niet de Ohra afsluiten nadat mijn doorlopende reisverzekering gestopt is omdat ik al op reis ben. Ik wil de isis niet aangaan omdat ik dan de eerste 6 maanden dubbel betaal (6 maanden maal twee personen a 45 euro per persoon = 540 euro) en ik al een doorlopende reisverzekering heb voor deze maanden.
Ohra zal best een goede maatschappij zijn advies geven die achteraf niet kloppen vind ik niet echt een teken van professionaliteit. En dubbel checken is helaas de gewoonste zaak van de wereld geworden.
Ik zou ook graag voor 90 euro een geheel reisjaar verzekerd willen zijn maar dat wil niet echt lukken. Mischien moet ik er genoegen mee nemen dat ik de eerste 6 maanden voor 90 euro verzekerd ben bij mijn huidige doorlopende reisverzekering en aansluitend voor de resterende periode een duurdere moet nemen (worldnomads).
- bolletjeom
- Reisexpert
hmm
ja, je hebt wel een punt dat dubbel verzekeren porblemen kan geven.
Maar mag je dan je oude reizverzekering echt niet opzeggen?
Eigenlijk wel gek want op deze manier jagen zij jouw eigenlijk op kosten.
ja, je hebt wel een punt dat dubbel verzekeren porblemen kan geven.
Maar mag je dan je oude reizverzekering echt niet opzeggen?
Eigenlijk wel gek want op deze manier jagen zij jouw eigenlijk op kosten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mijn doorlopende reisverzekering heb ik al opgezegd maar eindigt pas in juli, niet per direct.
Dacht slim te zijn door deze op te zeggen en een dag na de beeindiging aansluitend opnieuw voor de periode van een half jaar aan te gaan maar daar staken ze een stokje voor door te zeggen dat je niet bij hun kan verzekeren als je al op reis bent.
Zo loopt het aardig op om toch nog voor de resterende reisperiode verzekerd te zijn.
Dacht slim te zijn door deze op te zeggen en een dag na de beeindiging aansluitend opnieuw voor de periode van een half jaar aan te gaan maar daar staken ze een stokje voor door te zeggen dat je niet bij hun kan verzekeren als je al op reis bent.
Zo loopt het aardig op om toch nog voor de resterende reisperiode verzekerd te zijn.
- bolletjeom
- Reisexpert
ohhh, ik ben geweldig!
Ik heb de OHRA gebelt want ik wilde nu wel eens weten hoe het zit.
Je kunt WEL de verzekering afsluiten als je onderweg bent!
Dit moet je dan wel telefonisch doen maar mag ook gedaan worden door je ouders.
Ze zullen de vraag stellen of je op dat moment een schade hebt die je wilt verhalen. als het antwoord nee is dan is er niets aan de hand. Dan ben je gewoon verzekerd.
Nu al verzekeren kan idd niet omdat je nog een verzekering hebt lopen en je dan bij 2 maatschappijen je geld zou kunnen halen als je iets te declareren hebt.
Volgens hem staat er in de voorwaarde alleen een definitie van een "reis" niet wanneer je verzekerd moet zijn. Hij heeft het nog extra nagevraagd en het is geen enkel probleem. maar hij raadde wel aan om het telefonisch af te sluiten en niet via de mail. en ook zodra de andere verzekering vervalt en niet pas wanneer je schade hebt
De verzekeringen lopen idd van april tot arpil. Wanneer je in julie zou starten betaal je het jaar bedrag tot april 2010 wanneer weer een nieuw jaar ingaat. dus niet met terugwerkende kracht

Ik heb de OHRA gebelt want ik wilde nu wel eens weten hoe het zit.
Je kunt WEL de verzekering afsluiten als je onderweg bent!
Dit moet je dan wel telefonisch doen maar mag ook gedaan worden door je ouders.
Ze zullen de vraag stellen of je op dat moment een schade hebt die je wilt verhalen. als het antwoord nee is dan is er niets aan de hand. Dan ben je gewoon verzekerd.
Nu al verzekeren kan idd niet omdat je nog een verzekering hebt lopen en je dan bij 2 maatschappijen je geld zou kunnen halen als je iets te declareren hebt.
Volgens hem staat er in de voorwaarde alleen een definitie van een "reis" niet wanneer je verzekerd moet zijn. Hij heeft het nog extra nagevraagd en het is geen enkel probleem. maar hij raadde wel aan om het telefonisch af te sluiten en niet via de mail. en ook zodra de andere verzekering vervalt en niet pas wanneer je schade hebt
De verzekeringen lopen idd van april tot arpil. Wanneer je in julie zou starten betaal je het jaar bedrag tot april 2010 wanneer weer een nieuw jaar ingaat. dus niet met terugwerkende kracht
Je bent sowieso geweldig dat je zoveel moeite doet Bolletjeom, mijn dank daarvoor.
De definitie van reis is ook datgene waar ik over viel, vooral het gedeelte waarin wordt gezegd in artikel 11 lid 2:
" Het moment waarop de reis begint en eindigt moet binnen de
contractperiode vallen."
Al met al is het een goedkoop alternatief als ik deze Ohra verzekering in laat gaan op het moment dat mijn doorlopende reisverzekering elders stopt. Scheelt een paar honderd euro vergeleken met de worldnomad.
De definitie van reis is ook datgene waar ik over viel, vooral het gedeelte waarin wordt gezegd in artikel 11 lid 2:
" Het moment waarop de reis begint en eindigt moet binnen de
contractperiode vallen."
Al met al is het een goedkoop alternatief als ik deze Ohra verzekering in laat gaan op het moment dat mijn doorlopende reisverzekering elders stopt. Scheelt een paar honderd euro vergeleken met de worldnomad.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb ze ook wel eens gevraagd hoe ze controleren of je niet langer dan 365 dagen weg bent.
Toen werd me verteld dat ze dat nooit controleren. ze gaan er gewoon vanuit dat jij je houd aan de regels en van al die duizenden klanten die ze hebben gaan er misschien 10 zo lang weg.
Maar....het kan tegen je gebruikt worden wanneer je meerdere keren schade claimt vanuit hetzelfde land. zeker wanneer het er op gaat lijken dat je er woont. Want daarvoor is de verzekering dus echt niet bedoelt.
Maar dit heeft me wel leuk aan het denken gezet. Ik ga zometeen werken als reisbegeleider en ben dan verplicht via hen verzekerd als ik voor ze werk....maar niet als ik niet voor ze werk!
Ga maar eens vragen hoe dat te combineren is met mijn doorlopende reisverzekering ?!?!?!?
Want dubbel verzekerd zijn mag dus niet.
Toen werd me verteld dat ze dat nooit controleren. ze gaan er gewoon vanuit dat jij je houd aan de regels en van al die duizenden klanten die ze hebben gaan er misschien 10 zo lang weg.
Maar....het kan tegen je gebruikt worden wanneer je meerdere keren schade claimt vanuit hetzelfde land. zeker wanneer het er op gaat lijken dat je er woont. Want daarvoor is de verzekering dus echt niet bedoelt.
Maar dit heeft me wel leuk aan het denken gezet. Ik ga zometeen werken als reisbegeleider en ben dan verplicht via hen verzekerd als ik voor ze werk....maar niet als ik niet voor ze werk!
Ga maar eens vragen hoe dat te combineren is met mijn doorlopende reisverzekering ?!?!?!?
Want dubbel verzekerd zijn mag dus niet.
- bolletjeom
- Reisexpert
Jullie hadden me toch aan het denken gezet over dubbelverzekerd zijn als ik zometeen werk als reibegeleider...
Er was laatst een infodag van 1 van die potentiele werkgevers en daar heb ik het eens gevraagd
Want je krijgt van hen dus een reisverzekering tijdens je werkdagen. Hoewel je officieel trouwens niet werkt. Je hebt geen vergunning om te werken en geen contract voor werk. Je krijgt een onkostenvergoeding. Dit is omdat ze allerlei regeltjes proberen te omzeilen. Maar de verzekering die zij voor je afsluiten dekt wel alles tijdens je "werk".
Het was hen onbekend dat dit een probleem kon geven als je ook prive nog een reisverzekering hebt ( voor al die dagen dat je niet werkt)
Dus ik heb de OHRA gemailt:
ik heb het nu in iedergeval zwart op wit staan en ga die mail goed bewaren voor het geval ze ooit moeilijk gaan doen.
Er was laatst een infodag van 1 van die potentiele werkgevers en daar heb ik het eens gevraagd
Want je krijgt van hen dus een reisverzekering tijdens je werkdagen. Hoewel je officieel trouwens niet werkt. Je hebt geen vergunning om te werken en geen contract voor werk. Je krijgt een onkostenvergoeding. Dit is omdat ze allerlei regeltjes proberen te omzeilen. Maar de verzekering die zij voor je afsluiten dekt wel alles tijdens je "werk".
Het was hen onbekend dat dit een probleem kon geven als je ook prive nog een reisverzekering hebt ( voor al die dagen dat je niet werkt)
Dus ik heb de OHRA gemailt:
Vraag : Ik heb een permanente reisverzekering. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk werken als reisbegeleider. Via mijn werkgever heb ik dan in de weken dat ik werk een reisverzekering. Met 2 weken voor en na de werk perioden.Ik heb in die periodes dus 2 verzekeringen.Geeft dit problemen? Ik ben natuurlijk niet van plan om bij jullie te declareren in de periodes dat ik die andere verzekering heb lopen.
Antwoord:Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit geeft geen problemen. De particulier schadeverzekering dekt geen schades welke u heeft opgelopen in zakelijk verband. Wanneer u dus aan het werk bent dan dient u de schades in te dienen bij de reisverzekeringvia uw werkgever. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, OHRA Schadeverzekeringen,
ik heb het nu in iedergeval zwart op wit staan en ga die mail goed bewaren voor het geval ze ooit moeilijk gaan doen.
Ik ben mij ook aan het verdiepen in het verzekeringsgebeuren.. pff
Ik ben wel benieuwd..Welke reisverzekering hebben jullie genomen en waarom?
Ik wil 6 maanden gaan reizen en heb nu een extra aanvullende ziektekostenverzekering bij OHRA. De doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering wil ik ook bij OHRA onderbrengen (loopt nu nog bij Interpolis).
Ik ben wel benieuwd..Welke reisverzekering hebben jullie genomen en waarom?
Ik wil 6 maanden gaan reizen en heb nu een extra aanvullende ziektekostenverzekering bij OHRA. De doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering wil ik ook bij OHRA onderbrengen (loopt nu nog bij Interpolis).
- bolletjeom
- Reisexpert
in mijn ogen is de beste en goedkoopste combi een zorg verzekering met een permanente reisverzekering van de OHRA aldanniet met annulering
Ik heb voor mij werk nu een Europesche verzekering als ik reis voor hen en daar wordt ik heel verdrietig van.
Vergoeding bagage voor Camera, geluidsdragers, computers etc.... €250 !!!
Mijn camera alleen is potver al 3 keer zo duur!
Kan ik beter mijn toekomstige netbook en mijn ipod maar thuislaten. De Ohra vergoed €1500
Totale bagage vergoeding OHRA €3750 en Europesche € 2500.-
Ik heb voor mij werk nu een Europesche verzekering als ik reis voor hen en daar wordt ik heel verdrietig van.
Vergoeding bagage voor Camera, geluidsdragers, computers etc.... €250 !!!

Kan ik beter mijn toekomstige netbook en mijn ipod maar thuislaten. De Ohra vergoed €1500
Totale bagage vergoeding OHRA €3750 en Europesche € 2500.-
Ja ik zag OHRA hier op de site ook vaak als 'beste' (ligt eraan wat je wil natuurlijk) uit de bus komen.
Maar wat n gedoe he..verzekeringen met elkaar vergelijken. Mijn ogen duizelen van t lezen van pagina's vol polisvoorwaarden.
Mn computer loopt ook steeds vast als ik internet op wil..dus dat schiet ook niet op..
Jouw snelle antwoord daarentegen wel..
Maar wat n gedoe he..verzekeringen met elkaar vergelijken. Mijn ogen duizelen van t lezen van pagina's vol polisvoorwaarden.
Mn computer loopt ook steeds vast als ik internet op wil..dus dat schiet ook niet op..

Jouw snelle antwoord daarentegen wel..

Ik ga morgen ff kijken of ik de polisvoorwaarden van de Europeesche online kan vinden, maar dit WAS niet zo. Ik heb wel eens een camera van 550 euro vergoed gekregen van hen.bolletjeom schreef:i
Vergoeding bagage voor Camera, geluidsdragers, computers etc.... €250 !!!![]()
Edit: volgens mij 1500 euro, en als je extra premie betaalt meer.
Laatst gewijzigd door Jenny op 23 feb 2009 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb misschien ook niet de Normale verzekering van de europesche
Ik ben daar via mijn werk verzekerd en die branche staat er om bekend het liefst zijn werknemers niet te betalen dus die hebben misschien wel een aangepaste deal bij die verzekeraar die ze minder kost
Ik ben daar via mijn werk verzekerd en die branche staat er om bekend het liefst zijn werknemers niet te betalen dus die hebben misschien wel een aangepaste deal bij die verzekeraar die ze minder kost

Heb nu ook voor via mijn werk een verzekering van de Europese, maar die voorwaarden heb ik niet gelezen. Ik neem mijn camera niet mee naar mijn werk, en alles wat ik buiten de uni doe valt onder mijn doorlopende reisverzekering. Ik werk officieel geen 24 uur per dagbolletjeom schreef:ik heb misschien ook niet de Normale verzekering van de europesche

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
@ Rudi; ik herken het probleem 'hoe verzekerd tijdens reisleider-werk'. Ik had destijds een eigen bedrijfje, samen met mijn vriend. In het begin, toen ik nog niet officeel stond ingeschreven bij de KvK werkte ik dus zonder contract. (Vergelijkbaar met jouw situatie) Ik heb toen een tijdje deze http://www.outdoorpolis.nl/ (de Pro variant) verzekering gehad, omdat dit de enige verzekering is die claimt dat je ook verzekerd bent tijdens reisleiderwerk... Het waren actieve reizen die ik begeleidde, dus de kans op ongelukken was behoorlijk aanwezig. Later heb ik deze polis opgezegd en ben ik ook gewoon op mijn reis- en zorgverzekering gegaan. In jouw geval, kan ik me zelfs voorstellen dat je vriendelijk bedankt voor de verzekering van de Europeesche... Je bent immers gewoon doorlopend, en beter, verzekerd bij de Ohra!
Wellicht is dit ook een interresante verzekering: http://www.backpackersverzekering.nl
Hiermee ben je ook verzekerd voor als je tijdens het reizen gaat werken (behalve als je in de bouw gaat werken).
Hiermee ben je ook verzekerd voor als je tijdens het reizen gaat werken (behalve als je in de bouw gaat werken).