Ecuador en Peru backpacken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
HAND

Ecuador en Peru backpacken

Bericht door HAND »

Zijn Ecuador en Peru veilige landen om als 24 jarige vrouw in je eentje te gaan backpacken?
kohraya
Reisexpert

Re: Ecuador en Peru backpacken

Bericht door kohraya »

Dat bepaal je zelf.
Als je een heel naïef iemand bent, geen ervaring met reizen in je eentje, hoogblond en 'good looking', dan verhoogt dat de kans op problemen (sorry voor mijn woordkeuze, ik probeer gewoon duidelijk te zijn). En dat heeft dan niet meteen met de bestemming te maken.
Latijns Amerika heeft echter de reputatie onveiliger en moeilijker bereisbaar te zijn (en dat is ook zo).
In Peru hebben ze mij (volwassen man met veel reiservaring) met 3 proberen te overvallen op straat. Ze hebben me ook met 2 proberen te bestelen op het busstation. Het is enkel omdat ik mijn mannetje wist te staan dat ze er niet in geslaagd zijn. In Ecuador kan ik me geen problemen van dien aard herinneren. Maar in Latijns Amerika is het overal wat erger dan bvb Azië heb ik ondervonden.
Maar als jij als 24 jarige vrouw je mannetje weet te staan in zulke situaties (misschien heb je zwarte gordel karate), dan zou ik gewoon gaan. Zo niet, dan zou ik eerst ervaring opdoen in bvb Azië.
Maar er zijn op dit forum genoeg vrouwen die ervaring hebben met alleen reizen en die je ook wel de nodige raad kunnen geven en mijn mening wat kunnen afvlakken (want je moet niet alleen naar mij luisteren).
HAND

Bericht door HAND »

Dankjewel voor je reactie. Hoop dat er meer reacties komen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Bij een macho-cultuur hoort natuurlijk aandachtzoekerij, dus dat zal ook veel gebeuren. In de praktijk zul je weinig alleen reizen, maar het is goed te doen. In de avond zou ik niet alleen op straat gaan als vrouw; zeker niet in steden als Quito.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie