Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Op vakantie lees ik toch wel aardig wat boeken weg, maar ik kan moeilijk een hele stapel meenemen, dus ruil ik ze.
Mijn ervaring in Azië is dat er ik elk hostel wel een rekje staat waar je je boek kan ruilen tegen een tweede-hands die iemand anders heeft achter gelaten. Helaas was dat in Cambodja vorig jaar dat niet het geval. Dit jaar ga ik ook naar Laos, weet iemand hier misschien hoe dat daar zit? Anders moet er een e-reader mee...
Ik heb ze op diverse plaatsen wel gezien. Soms wel 2 tegen 1 ruilen of met bijbetaling, maar in Pakse heb ik het i.i.g. gezien in een guesthouse en op andere plaatsen zal het ook wel kunnen. In ons guesthouse ook wat boeken maar vooralsnog maar een paar, daar mag ook geruild worden, wel liefst 2 tegen 1 om het assortiment wat te laten groeien... Er zijn in Vientiane een paar boekenwinkels (en in Luang Prabang ook wel denk ik) en in Pakse heb ik ook een winkel gezien met boeken overigens. Ook leuk om eens te kijken misschien.
Ik zou sowieso voor de e-reader gaan... Beste cadeau wat ik ooit heb gekregen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan schreef:Ik heb ze op diverse plaatsen wel gezien. Soms wel 2 tegen 1 ruilen of met bijbetaling, maar in Pakse heb ik het i.i.g. gezien in een guesthouse en op andere plaatsen zal het ook wel kunnen. In ons guesthouse ook wat boeken maar vooralsnog maar een paar, daar mag ook geruild worden, wel liefst 2 tegen 1 om het assortiment wat te laten groeien... Er zijn in Vientiane een paar boekenwinkels (en in Luang Prabang ook wel denk ik) en in Pakse heb ik ook een winkel gezien met boeken overigens. Ook leuk om eens te kijken misschien.
Top! Dank voor je reactie... & waar bevindt jullie guesthouse zich?
Travelator schreef:Ik zou sowieso voor de e-reader gaan... Beste cadeau wat ik ooit heb gekregen!
Hihi ja de reader komt er sowieso denk, maar weet niet of ik zin hem om hem mee te slepen... ga er vast weer op zitten *krak* ha ha ha
dank voor je antwoord!
LaosFan schreef:Ik heb ze op diverse plaatsen wel gezien. Soms wel 2 tegen 1 ruilen of met bijbetaling, maar in Pakse heb ik het i.i.g. gezien in een guesthouse en op andere plaatsen zal het ook wel kunnen. In ons guesthouse ook wat boeken maar vooralsnog maar een paar, daar mag ook geruild worden, wel liefst 2 tegen 1 om het assortiment wat te laten groeien... Er zijn in Vientiane een paar boekenwinkels (en in Luang Prabang ook wel denk ik) en in Pakse heb ik ook een winkel gezien met boeken overigens. Ook leuk om eens te kijken misschien.
Top! Dank voor je reactie... & waar bevindt jullie guesthouse zich?
We bevinden ons op Don Som, een eiland in de Mekong in het gebied genaamd Si Phan Don (4000 Eilanden/ 4000 Islands). We willen 15 oktober openen maar hebben nog veel werk.... We zijn er nog niet helemaal over uit of het nu een guesthouse zal zijn of een homestay, dit omdat het zo klein is en we er een eigen draai aan willen geven en we ook aanwezig zijn
Klinkt leuk! Hebben jullie al een naam bedacht? Weet ik jullie iig te vinden, mocht ik in de buurt zijn...
Bij homestay denk ik altijd aan knus en klein, een positief beeld voor mij. Succes met opening!