Reisgeld Argentinië 2017
Reisgeld Argentinië 2017
Wij reizen in januari 2017 naar Argentinië. We lezen veel over (stapels)cash dollars mee nemen. Bestaat de blue dollar nog. Tegenstrijdige berichten. Creditcard gebruiken is super duur. Wat is dus de meest voordelige manier van reizen.
Re: Reisgeld Argentinië 2017
Ik lees in je bericht dat je reis al geregeld is maar wellicht kun je aangaande je geldvragen toch bij een reisbureau informeren? Als je op het internet niets kan vinden zou dat mijn tweede optie zijn om informatie op te vragen.
Voor zover ik hoorde van twee Argentijnen pas, heeft het niet veel zin meer om dollars mee te nemen (als je ze eerst moet kopen in je eigen land voor euro's), omdat sinds december 2015 bepaalde restricties opgeheven zijn. De blue dollar rate en de officiële rate schelen iets van 5%, terwijl het een tijdje geleden zo'n 40% was. Niet de moeite waard om dollars te gaan scoren dus.
Over de meest voordelige manier van reizen: Ik zit bij de ING en heb de goedkoopste creditcard, en kosten van betalen vallen erg mee: Met bankpas betalen betaal je 1%, met creditcard betaal je 1,5%. Geld opnemen met bankpas is dacht ik € 2,25 + 1%; met creditcard een stuk duurder. Het goedkoopste is dus om zoveel mogelijk met je pasjes te betalen, en iedere keer dat je cash opneemt met je bankpas het maximale bedrag op te nemen. ING max is € 500, maar de max van het betreffende geldautomaat in het buitenland kan veel lager zijn.
Over de meest voordelige manier van reizen: Ik zit bij de ING en heb de goedkoopste creditcard, en kosten van betalen vallen erg mee: Met bankpas betalen betaal je 1%, met creditcard betaal je 1,5%. Geld opnemen met bankpas is dacht ik € 2,25 + 1%; met creditcard een stuk duurder. Het goedkoopste is dus om zoveel mogelijk met je pasjes te betalen, en iedere keer dat je cash opneemt met je bankpas het maximale bedrag op te nemen. ING max is € 500, maar de max van het betreffende geldautomaat in het buitenland kan veel lager zijn.
Ik ben vorig jaar in Argentinië geweest en ik was blij dat ik cash bij me had.Brasov schreef: Over de meest voordelige manier van reizen: Ik zit bij de ING en heb de goedkoopste creditcard, en kosten van betalen vallen erg mee: Met bankpas betalen betaal je 1%, met creditcard betaal je 1,5%. Geld opnemen met bankpas is dacht ik € 2,25 + 1%; met creditcard een stuk duurder. Het goedkoopste is dus om zoveel mogelijk met je pasjes te betalen, en iedere keer dat je cash opneemt met je bankpas het maximale bedrag op te nemen. ING max is € 500, maar de max van het betreffende geldautomaat in het buitenland kan veel lager zijn.
1. Alleen de duurste hotels accepteerden toen creditcards. Ik moest ALLES contant betalen.
2. Pinnen kan, maar de ATMs die ik tegenkwam gaven maximaal 90 euro per keer. Per transactie moest ik de ING 2,25 betalen en de lokale bank 5 euro. Tel uit je winst!
Je kan via Small World (een soort western union) geld opnemen. Dat bleek voor mij het goedkoopste.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie