Voor de eerste keer gaan backpacken... Maar waar?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Wijgaanopreis

Voor de eerste keer gaan backpacken... Maar waar?

Bericht door Wijgaanopreis »

Ik ben van plan om samen met 2 anderen te gaan backpacken (buiten Europa). Dit is namelijk de eerste keer. We gaan van begin augustus tot eind september. Ons probleem is dat er enorm veel landen zijn waar wat te beleven valt. We geraken er niet aan uit wat nu de ultieme reiservaring, zowel natuur als cultuur, is voor ons als 18 jarigen. Ik neem aan dat er wordt aangeraden om binnen de gewenste periode te reizen wat betreft het plaatselijke weer. Daarom lijkt Azië ons niet het geschikte continent. Zuid-Amerika en Afrika daarentegen wel. Wij werken niet dus een niet al te dure bestemming zou zeer aangenaam zijn. Ook qua veiligheid moet het meevallen natuurlijk. Ik denk dat ervaren backpackers ons kunnen helpen met het kiezen van het juiste land. Ik sta open voor jullie mogelijke antwoorden en ideeën.

Dries
ubiytsa
Reisexpert

Re: Voor de eerste keer gaan backpacken... Maar waar?

Bericht door ubiytsa »

Wat is je budget? Afrika en Zuid-Amerika zijn over het algemeen vrij duur.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zuid Afrika kan een optie zijn indien je een rijbewijs hebt (auto huren voor 16€ per dag), elke dag kampeert in je eigen tentje, en elke dag je eigen eten maakt (op de braai). Wel rekening mee houden dat het daar dan winter is.
In Indonesië is het seizoen wel goed in die periode en budget is redelijk als je vliegt op Jakarta (verder met Air Asia ofzo).
Guatemala is nog relatief goedkoop, maar te klein voor 2 maanden. Eventueel wat van de buurlanden meepikken, al zijn Mexico en Belize prijzig geworden. Honduras weet ik niet qua budget, maar heeft ook interessante dingen te bieden.
Laos is ook goedkoop, maar je zit natuurlijk met het regenseizoen daar. Buurlanden genoeg waar je nog wat kan doen en die ook niet duur zijn.
Zoals bovenstaande zegt, zijn Zuid Amerika en Afrika niet budget vriendelijk voor een 18-jarige. En eigenlijk ook niet de meest geschikte continenten om de eerste keer te gaan backpacken wegens de moeilijkheidsgraad.
Maar als je een durfal bent, onverschrokken en moedig. Als je met straffe of hilarische verhalen thuis wil komen. Als je denkt dat je erg flexibel bent, een groot aanpassings- en incasseringsvermogen hebt. Als je veel humor hebt maar ook van drama houdt. En je hebt een klein budget, dan ... is India the place to be ! *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als ik me niet vergis zijn er nog wel wat plekken in Azië waar het weer rond die tijd goed (genoeg) is om te reizen. Ik dacht dat het Indonesië was. Pech met het weer kun je altijd hebben namelijk. Maar Indonesië is prachtig en er is genoeg te doen en de prijzen zijn erg aantrekkelijk voor jullie budget. Ook Singapore zou een optie kunnen zijn.

Misschien is Bolivia een optie? Ik heb geen idee hoe dat wat prijs en moeilijkheid zit, maar zie dat die periode wel goed in om te reizen naar dit land. Backpacken in Europa zou ook nog een optie kunnen zijn kijkend naar het weer.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik ben jaren geleden in Thailand geweest in augustus en september en kan je zeggen dat als het regent het misschien even is en dan is het voor de rest van de dag gewoon droog. Dus ik denk dat je rond die tijd prima naar Azie kunt gaan.
liefehhmii
Reiziger

Bericht door liefehhmii »

Hoi! waarin zijn jullie geinteresserd? Wat voor landen ben je benieuwd naar ? Wil je vooral veel natuur, of juist cultuur/ grote steden? Wat is jullie budget?
Wijgaanopreis

Fantastisch dat jullie reageerden! Het is steeds wikken en wegen. Maar het wordt al heel wat duidelijker. Bedankt daarvoor! Een rijbewijs zullen we niet hebben, dus is Zuid-Afrika vrijwel uitgesloten. India is denk ik een enorme aanpassing waar we nog niet klaar voor zijn. En ja, als ik de Atlantische oceaan moet oversteken wordt het vliegticket alweer wat duurder... Misschien dan toch overwegen om binnen Europa te blijven? Dat zou misschien beter zijn om eerst wat ervaring op te doen. Het concept is dat ik samen met men vrienden de cultuur en natuur zou op gaan zoeken. De cultuur moet een cultuur zijn die wij ons niet gewoon zijn, zodat we opnieuw kunnen ontdekken, kunnen bijleren. Is dit echter mogelijk in ons Europa? Het moet natuurlijk ook budgetvriendelijk zijn (het budget hangt af van hoeveel ik als jobstudent ga werken en dus daarmee verdien). Natuur is voor ons ook superbelangrijk. Het zou geweldig zijn moesten er weer antwoorden volgen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dat kan zeker ook in Europa met de enorme diversiteit aan landen, culturen en natuur. Het kan wel wat duurder zijn en als je geen eigen vervoer hebt, ben je afhankelijk van het openbaar vervoer... Ik zou dan kiezen voor de meer Zuidelijke Europese landen en/of het Oosten. Voor ieder wat wils.

Ik zou toch ook zeker Azie overwegen. Dat is relatief erg makkelijk reizen, er zijn veel andere backpackers, het is goedkoop en echt heel anders qua cultuur. Aanrader voor "first time backpackers"!

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Wijgaanopreis

Dank
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Wat is het geworden?

Azië is enorm groot natuurlijk en ook erg divers maar ook Europa heeft veel te bieden qua cultuur en natuur. IJsland is natuurlijk behoorlijk verschillend van Cyprus of Moldavië...

In Europa zou ik kiezen voor de Balkan landen of Roemenië o.i.d. en in Azië zou je op de eerste grote reis wellicht kunnen denken aan delen van Indonesië, Maleisië, Thailand, Vietnam, Cambodja of Laos (bij die laatste ben ik misschien ook wat minder objectief :-) ).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Wijgaanopreis schreef:Fantastisch dat jullie reageerden! Het is steeds wikken en wegen. Maar het wordt al heel wat duidelijker. Bedankt daarvoor! Een rijbewijs zullen we niet hebben, dus is Zuid-Afrika vrijwel uitgesloten. India is denk ik een enorme aanpassing waar we nog niet klaar voor zijn. En ja, als ik de Atlantische oceaan moet oversteken wordt het vliegticket alweer wat duurder... Misschien dan toch overwegen om binnen Europa te blijven? Dat zou misschien beter zijn om eerst wat ervaring op te doen. Het concept is dat ik samen met men vrienden de cultuur en natuur zou op gaan zoeken. De cultuur moet een cultuur zijn die wij ons niet gewoon zijn, zodat we opnieuw kunnen ontdekken, kunnen bijleren. Is dit echter mogelijk in ons Europa? Het moet natuurlijk ook budgetvriendelijk zijn (het budget hangt af van hoeveel ik als jobstudent ga werken en dus daarmee verdien). Natuur is voor ons ook superbelangrijk. Het zou geweldig zijn moesten er weer antwoorden volgen.
Al eens gedacht aan Georgië? Genoeg cultuur en zeker genoeg natuur. Ook goedkoop.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik zou toch aan Thailand, Laos en wellicht Cambodja denken.Ik vind Thailand gewoon 'het land' voor beginnende backpackers omdat het een breed scala aan zaken heeft (goed eten, cultuur, strand, feestjes, makkelijk reizen, relatief betaalbaar).
liefslobke

Bericht door liefslobke »

Wat een leuk idee! Ik zou zeggen: ga eerst backpacken in Europa. Er is hier zoooveeel te zien. Ik ben net terug van een maand trip door voornamelijk Oost en Midden- Europa. Heb zo'n geweldige tijd gehad en zoveel toffe mensen ontmoet en prachtige dingen gezien. Ik raad zeker de Balkan landen aan, ik ben alleen in Slovenië, Kroatië en Bosnië geweest maar ga zeker nog een keer terug om naar Montenegro, Roemenië, Servië, Albanië etc. te gaan. Want deze landen zijn (vind ik) al anders dan West-Europa. En heb vooral in Bosnië een superleuke tijd gehad! (ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de mensen die je ontmoet). Natuur en cultuur zijn hier genoeg te vinden. In Belgrado, Servië moet het uitgaansleven heel goed zijn. In Slovenië zit bijvoorbeeld het prachtige nationaal Triglav park. Maar ook in de andere landen is genoeg te zien, wat ik van andere reizigers hoorde. Misschien even googlen? :D En in de Balkan is het zeker budgetvriendelijk haha! Maargoed Azië is natuurlijk ook supergaaf en ik denk dat omdat je toch met twee vrienden reist dat je minder last hebt van de cultuurschok. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt ;)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

@Wijgaanopreis :)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie