Meenemen van Koffie
Meenemen van Koffie
Mag ik gemalen koffie meenemen naar Australië en zoja hoeveel?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Meenemen van Koffie
Ik heb serieus geen flauw idee, maar wat ik me dan toch afvraag: waarom zou je dat überhaupt willen?
WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nou sorry als ik je boos gemaakt heb hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig, het klinkt een beetje als water naar de zee dragen.
- Kims
- Reisexpert
Dat mag in een gesloten verpakking en je moet het natuurlijk aangeven voor aankomst.
Ik vraag me ook af waarom alleen? Australie heeft veel soorten koffie en je kan zelfs Douwe Egberts online bestellen mocht je de Nederlandse koffie missen...
Ik vraag me ook af waarom alleen? Australie heeft veel soorten koffie en je kan zelfs Douwe Egberts online bestellen mocht je de Nederlandse koffie missen...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Aangeven is sowieso verstandig. Houd er dan ook rekening mee dat ze de koffie waarschijnlijk willen zien wanneer je door de douane gaat. Zorg dus dat je deze gemakkelijk kunt pakken en niet ergens onderin je koffer of backpack hebt zitten. Niets is zo vervelend als je het op moet gaan graven. Ik zou het niet in je handbagage doen (denk ik).
Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs. Ik zou het daarom in je ruim bagage meenemen. Ik heb zelf ook één keer met Nederlandse koffie in mijn handbagage gevlogen (als soort van cadeau) en op één of andere manier leek het erg interessant voor de douane
Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs. Ik zou het daarom in je ruim bagage meenemen. Ik heb zelf ook één keer met Nederlandse koffie in mijn handbagage gevlogen (als soort van cadeau) en op één of andere manier leek het erg interessant voor de douane

Welkom op een forum. Wij krijgen niet betaald, dus nieuwsgierige vragen zijn nooit belachelijkSalomon schreef:WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.

Mag wel iets vriendelijker als je geholpen wilt worden.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ik stel een normale vraag en verwacht ook een normaal antwoord, en tot op heden heb ik dat nog niet.ubiytsa schreef:Welkom op een forum. Wij krijgen niet betaald, dus nieuwsgierige vragen zijn nooit belachelijkSalomon schreef:WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
Mag wel iets vriendelijker als je geholpen wilt worden.
en als het niet bevalt dan ga ik hier met liefde weer van dit forum.
-
- Reisexpert
Salomon schreef: Ik stel een normale vraag en verwacht ook een normaal antwoord, en tot op heden heb ik dat nog niet.
en als het niet bevalt dan ga ik hier met liefde weer van dit forum.

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Hmmm, ik begin nu een beetje te begrijpen waarom nieuwsgierige tegenvragen niet gewenst zijn....Erik schreef:Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs.

- Kims
- Reisexpert
Dacht dat je vraag beantwoord was maar ik kan er naast zitten...?Salomon schreef:WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
Kims schreef: Dat mag in een gesloten verpakking en je moet het natuurlijk aangeven voor aankomst.
Erik schreef:Aangeven is sowieso verstandig. Houd er dan ook rekening mee dat ze de koffie waarschijnlijk willen zien wanneer je door de douane gaat. Zorg dus dat je deze gemakkelijk kunt pakken en niet ergens onderin je koffer of backpack hebt zitten. Niets is zo vervelend als je het op moet gaan graven. Ik zou het niet in je handbagage doen (denk ik).
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
@Salomon:
'Roasted coffee beans and ground, roasted coffee is allowed into Australia from any country if in clean and new packaging and free from live insects and other contamination.'
Bron: http://www.agriculture.gov.au/travellin ... ling-goods
Je moet het wel aangeven bij de douane.
'Roasted coffee beans and ground, roasted coffee is allowed into Australia from any country if in clean and new packaging and free from live insects and other contamination.'
Bron: http://www.agriculture.gov.au/travellin ... ling-goods
Je moet het wel aangeven bij de douane.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..