Met de auto naar Azië

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
snoekkie

Re: Met de auto naar Azië

Bericht door snoekkie »

Hallo Chris / Kim,

Ik stuite op je berichten. Ikzelf ben ook van plan om een reis te maken naar Singapore. Het liefst met een 'ommetje'. Ik wil graag via India. Gepland heb ik dit in 2014. Dat duurt nog even. Er moeten ook veel voorbereidingen worden getroffen. permits, route, autopapieren, de auto zelf, enz enz. Ik heb voor de reis zelf een half jaar uitgetrokken. Weet niet of dat gaat lukken want haasten heb ik geen zin in. Ik zie wel hoever we komen. Wanneer zijn jullie van plan te vertrekken? Hoever zijn jullie met de voorbereidingen?
Met meerdere equipes is et in ieder geval makkelijker te regelen. China doet voor een gezelschap meer dan voor slechts een enkele auto.
Hebben jullie al een eigen page of blog waar ik jullie vorderingen kan bijhouden?
Veel succes met de voorbereiden.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

8-) Hoi Allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik was mijn wachtwoord vergeten en sinds vorig jaar heb ik niet meer op de site gekeken... Nu dus wel en wat leuk!!

Wij waren van plan om de trip in 2009 te ondernemen, maar door tijdsrestricties (ivm ons Australische verblijfsvergunning) hebben we toen besloten om 7 maanden door Europa te reizen. Dat was trouwens ook zeer de moeite waard!

Maar die trip van Nederland naar Australie of andersom (omdat we in Ozzie wonen) blijft kriebelen... We hebben waarschijnlijk in de zomer van 2011 de mogelijkheid om dit te gaan doen, maar zijn nog aan het twijfelen. Met de trein via de noordelijke route trekt ons ook, anders met 4WD de zuidelijke route... We gaan nog eens even rondneuzen op alle geweldige sites die jullie hebben achtergelaten!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

8-)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Crispijn van Sas

Qreply

Bericht door Crispijn van Sas »

Beste allen,
Ik ga binnenkort naar Moskou verhuizen.
Omdat ik een inboedel heb die te klein is voor verhuisbedrijven zoek ik mensen die de ambitie hebben met de auto naar Rusland te gaan en nog ruimte hebben in de achterbak voor een paar boeken. De boeken zijn te zwaar voor in het vliegtuig. Het vervoeren van de boeken kan tegen redelijke vergoeding en op die manier de reiskosten wat verlagen.
ones

Qreply

Bericht door ones »

Beste allemaal,

Vraagje voor de mensen die ervaring hebben, ik zou graag met een 3 vrienden naar Vietnam vliegen en van uit daar met de auto terug gaan zou dit mogelijk zijn?? we zouden daar een auto kopen en terug willen rijden. de planning staat al over een half jaar en we moeten nog veel regelen zoals route landen enz.

Ik hoor graag van jullie
Tibetlover
Reiziger

Bericht door Tibetlover »

Ik weet niet via welke landen je terug wilt reizen. Maar volgens mij mag je in China alleen maar rijden als je een Chinees rijbewijs hebt.
Plaats reactie