Wanneer kan ik het beste een ticket binnen Azie boeken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Wanneer kan ik het beste een ticket binnen Azie boeken?

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal,

Mijn eerste vlucht binnen azie boek ik altijd van te voren hier in Nederland. Lange vlucht gaat naar Bangkok en dag erna wil ik dan doorvliegen. Nu heb ik het idee dat ik dit altijd te vroeg boek en geld had kunnen uitsparen. Ik dacht ga eens even vragen hoe jullie dit doen. Ik kom half december aan en wil dag na aankomst doorvliegen naar Luang Prabang - Laos.

Het ticket was nu al best aan de prijs, twijfel of ik nu zal boeken vóór het duurder zal worden of wachten... wordt zoiets goedkoper of duurder naarmate je langer wacht?

Groetjes,
Nin
2ontour
Vakantieganger

Re: Wanneer kan ik het beste een ticket binnen Azie boeken?

Bericht door 2ontour »

Ninke,

Wat en wanneer je ook boekt er is altijd een mits en maar aan.
Je kan het risico nemen om later te boeken maar mijn ervaring is dat je dan net daarna ook weer een aanbieding ziet,
Ik boek meestal een maand of 4 van te voren en dat bevalt tot nu toe goed.
Ik weet niet wat je betaald hebt. dat hangt natuurlijk ook af of je in 1 keer vliegt of met een tussenstop en natuurlijk hoe lang de stop is en de reisroute, pas zag ik een ticket naar Bangkok ( retour) voor €329,= maar dan was je wel 32 uur onderweg.en of je dat dan wil.
Ik weet ook niet of je vanuit NL al de ticket naar Luang prabang geboekt hebt en bij wie, want de lowcost airlines in thailand (en omgeving) hebben vaak wel aanbiedingen als je niet vanaf Suvarnabhumi maar vanaf Don muang airport vliegt.
De enige tip die vaak wel werkt is: Zoek de vlucht uit, verwijder al je cookies ( of nog beter ga op een andere computer) en boek dan in 1 keer de vlucht die je wil. dan heb je de meeste kans op een lagere prijs.
Torra
Reisexpert

Re: Wanneer kan ik het beste een ticket binnen Azie boeken?

Bericht door Torra »

Ik denk dat ze duurder gaan worden. December is hoogseizoen en naarmate er meer mensen gaan zullen de prijzen stijgen.
Alleen als ze door onverwachte omstandigheden zoals bv onveilige situaties en calamiteiten met de tickets blijven zitten, zullen de prijzen dalen.
Onze reeds lang van tevoren geboekte internationale tickets zijn ook 100 respectievelijk 200 euro duurder geworden. Wij gaan in oktober.
Met Air Asia vlieg je altijd vanaf Don Muaeng. Zo te zien is een enkeltje 66€
Plaats reactie