Route interrailen

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
Celestevh
Vakantieganger

Route interrailen

Bericht door Celestevh »

Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik hebben het plan opgevat om volgend jaar 2 weken te gaan interrailen (ja, we willen wel langer maar we zitten vast aan ons werk en we willen ergens anders in het jaar nog een paar dagen weg.. dus helaas niet alle tijd van de wereld).
Nu weten we nog niet eens precies wanneer.. maar we zijn langzaamaan wel al onze voorbereidingen aan het treffen.
Nu ben ik een leuke route aan het uitstippelen, met max. rond de 10 uur reizen op een dag. We willen een interrail kaart nemen van 5 dagen reizen in 15 dagen. Heel veel ruimte voor speling in ons programma hebben we gezien de korte reistijd niet.
De route die ik nu uitgestippeld heb is als volgt:
Dag 1: Gouda - Praag
Dag 4 : Praag - Boedapest
Dag 8: Boedapest - Venetië
Dag 11: Venetië - Bern
Dag 14: Bern - Gouda

De dagen twijfel ik nog een beetje over.. misschien een dagje korter Boedapest en een dag langer Venetië.. Of Bern een dagje inkorten.. Ik ben er nog niet helemaal uit!
Hebben jullie tips? Zijn jullie hier geweest? Kan ik beter een andere stad op mijn lijstje zetten? Ik hoor het graag!!
celinev

Re: Langzaamaan voorbereiden..

Bericht door celinev »

Hoi Celeste!

Leuk dat je volgend jaar gaat interrailen! Ik ben vorig jaar ook voor twee weekjes gaan interrailen en omdat het zo goed beviel zijn we het dit jaar weer gaan doen. Onze route van vorig jaar lijkt heel erg op die jullie nu hebben, wij gingen naar Berlijn, Praag, Budapest (3 dagen) en Venetië (5 dagen). Wij zijn dus een stuk langer naar Venetië gegaan maar daar hadden we eigenlijk direct spijt van, dit kwam ook omdat het er midden in de zomer zo heet is dat we vrijwel nergens zin in hadden. Venetië zelf heb je eigenlijk in 2 daagjes wel gezien, natuurlijk zijn er wel nog andere eilanden waar je makkelijk met de boot naartoe kan! Budapest vonden we zo leuk dat we dit jaar weer terug zijn gegaan, deze keer 4 dagen. In Budapest hebben wij ons geen moment verveeld, er zijn genoeg leuke barretjes en restaurantjes, de badhuizen en het park middenin de Donau zijn ook zeker een bezoek waard. Wij hebben ook beide jaren fietsen gehuurd voor ongeveer 16 euro per persoon voor 2 dagen, verschillende leuke plekjes zoals het uitzichtpunt op de Gellertheuvel liggen namelijk best een stukje van het centrum af, maar zijn met de fiets makkelijk te bereiken. Als je bang bent dat je in Budapest/Venetië te weinig tijd hebt kan je misschien ook kijken of er een nachttrein rijdt, wij vonden dit zelf heel fijn en zo win je toch een beetje tijd!
Praag vonden we trouwens ook allemaal een hele mooie stad.
Celestevh
Vakantieganger

Re: Langzaamaan voorbereiden..

Bericht door Celestevh »

Hoi Celine!
Ja we willen inderdaad tegen die tijd ook goed uitzoeken of er nachttreinen zijn, maar dat is zo ver van te voren denk ik moeilijk te zeggen. Gezien we nog niet eens weten wanneer we precies willen gaan haha. In ieder geval buiten het hoogseizoen, dus middenin de zomer zal het niet worden!
Berlijn wilden wij eerst ook doen, alleen werd het programma heel erg vol. We hadden eerst een programma wat echt bizar druk was. 1 a 2 dagen per stad.. dat is echt te weinig! Nu ben ik zelf al in Berlijn en Praag geweest, mijn vriend in beiden niet dus ik mocht kiezen welke van de 2 we dan zouden gaan doen. Nu ben ik al langer niet in Praag geweest (ik was een jaar of 11/12 gok ik, nu 21). Vandaar de keuze voor Praag!
En Bern willen we heel graag heen! Foto's gezien van de omgeving en we zijn allebei gewoon zeer benieuwd naar Zwitserland.
Je tip dat je Venetië wel gezien hebt in 2 dagen is zeer welkom haha! Dan hoef ik dus eigenlijk niet te schuiven in het programma. We hebben 2 volle dagen daar gepland. Wat betreft Boedapest hebben we 3 volle dagen, dus dit klopt dan ook met de ervaring die jij hebt! Top! De badhuizen daar ben ik erg benieuwd naar, ik hoor er veel goede verhalen over!!
Plaats reactie