Sieraden kopen in China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Seeker

Sieraden kopen in China

Bericht door Seeker »

Ik waag er een gok op en vraag hier eens of iemand ervaring heeft met kopen van sieraden, bijvoorbeeld voor je vriendin ( Als je al alleen naar die juwelier kon komen zonder dat ze het door had ).

Nou goed ik wil dus graag mijn vriendin straks verrassen in China, ja ze woont daar ook om precies te zijn in Guangzhou, maar in deze landen ben ik liever voorzichtig dus je kunt beter wat markt onderzoek doen anders betaal je voor Chinese begrippen dus teveel.

Als zij dus is werken wil ik naar zo'n juwelier gaan en een vriendschapring of in die zin kopen, stja verloven gaat anders in dat land daar hebben ze de zelfde traditie in Thailand, eigenlijk wil ik haar wel ten huwelijk vragen maar heb begrepen dat zo niet gaat als in westen en dat ze dus toestemming moeten hebben van de ouders ofzo?

Anyway een wil ik ring kopen voor haar en daarom vraag ik me af waar ik op moet letten, ik kan me voorstellen dat ik beste bij echte juweliers kan gaan die al prijskaartjes op sieraden hebben, anders betaal je als blanke man. Dus wat weten jullie hier over?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Sieraden kopen in China

Bericht door bolletjeom »

heel weinig. maar ik kan me voorstellen dat je misschien iets van goud wilt kopen. Er zit wereldwijd nogal verschil in wat men verstaat onder goud (en ook zilver trouwens) ze hebben dan ook vaak een keurmerk. Dan staat er een heeel klein stempeltje in om te zien hoeveel gram goud er werkelijk in een ring zit. hoe meer goud hoe duurder. Wat ze in italie bijv al goud noemen mag bij een nederlandse juwelier niet zo genoemd worden.
Misschien moet je eens googelen om uit te vinden hoe het daarmee zit. dan kan je terplekke tenminste zien waarom de ene ring duurder is dan de andere bijvoorbeeld

Voor de rest, je betaald wat jij het waard vind. desnoods ga je verschillende winkels af en kom je later terug (dus niet gelijk kopen). je zit er toch best lang, toch?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

Ja inderdaad iets van goud ze is chinees en ik denk dat die liever goud dan zilver hebben. Ja klopt dat er verschil in zit, in Nederland zijn sieraden wel echt maar vaak maar klein beetje goud, zo staat bij meeste sites oa kruidvat nog niet eens vermeld hoeveel karaat het is, nou geloof ik zelf dat in Nederland meestal dan 14K wordt aangeboden.

Niks mis mee uiteraard, maar ik geloof in Thailand krijg je meer voor zelfde geld, dat zal in China ook wel zo zijn. Ik had al gegoogle dan kom je van die partijen verkopers sites tegen van China lol, dus vandaar dat ik eens hier wou vragen, en andere chinezen vrienden die ik op msn hebben weten ook niet veel.

Ja ik zal daar een maand zijn, tijd zat ongeveer 21 dagen want ik wil wel naar Sjanghai of Peking met haar gaan, maar ik dacht juist dat in China veel van die shops zijn, net als ik in Thailand, waar het overigens waarschijnlijk goedkoper is, maar daar ga ik niet heen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik ben geen goudkenner, en dat is voor mij de reden om geen goud in het buitenland te kopen. het KAN goedkoper zijn, maar de kans is zo groot dat men je troep aansmeert, dat goekoop in de meeste gevallen duurkoop is. ik zou er dus OF voor kiezen dat je minder goede kwaliteit koopt, OF op zeker spelen en in NL al wat kopen.

bovendien heb ik het idee dat in het buitenland niemand waarde hecht aan het aantal karaat/de 'echtheid'.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Seeker

Bericht door Seeker »

Ik ben ook geen goudkenner, deste meer reden om wat research te doen vindt ik, maar spreekt voor zich dat je op markten op moet passen en beste lijkt me naar een juwelier in China gaan of in een shoppingmall. Nou in Nederland komen veel sieraden gewoon uit China en die worden dan behoorlijk duur verkocht.

In Nederland is goedkoop vaak inderdaad duurkoop, kijk maar naar de Aktion winkels, maar je zult in China voor 50 a 100 euro vast een mooiere en kwalitatieve ring krijgen dan in Nederland omdat er ook lagere belasting is en prijzen gewoon lagere liggen, en daarbij heb ik haar ringmaat nog niet dus die moet ik nog weten te krijgen en dat ga ik doen als volgt, wanneer ze slaapt haar ringmaat opmeten dat gaat vrij eenvoudig, of gewoon ruim op tijd vragen zodat ze vergeten is als ik er ben.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Seeker schreef: In Nederland is goedkoop vaak inderdaad duurkoop, kijk maar naar de Aktion winkels, maar je zult in China voor 50 a 100 euro vast een mooiere en kwalitatieve ring krijgen dan in Nederland omdat er ook lagere belasting is en prijzen gewoon lagere liggen, en daarbij heb ik haar ringmaat nog niet dus die moet ik nog weten te krijgen en dat ga ik doen als volgt, wanneer ze slaapt haar ringmaat opmeten dat gaat vrij eenvoudig, of gewoon ruim op tijd vragen zodat ze vergeten is als ik er ben.
Je bent te optimistisch. In landen als China en Thailand zijn er verkopers die eropuit zijn om touristen op te lichten en heel veel winst te maken. In Nederland WEET je dat je weinig kwaliteit hebt wanneer je weinig betaalt, in China weet je dat niet. Hoeveel mensen zijn er in Azie niet in scams getrapt, waarbij ze dachten een gouden ring met edelstenen gekocht te hebben en niet meer kochten dan een laag % goud en gekleurd glas?

Als je een ring koopt die te groot is, kun je die ter plekke makkelijk op maat laten maken. Dat kost niet veel.
Seeker

Bericht door Seeker »

Zo optimistisch ben ik ook weer niet eerlijk gezegd, want ik wil niet echt op markten kopen, eerder in goeie shop, bijvoorbeeld in Thailand kocht ik me All Stars in een All Star winkel, dus met sieraden wil ik ook naar een vertrouwbare winkel gaan.

Van mij part de tax free gedeelte van Schiphol, maar wat ik zo vreemd daar in vindt is dat daar prijzen juist duurdere zijn. Ik snap nu wel hoe ze aanduiden in NL 585 staat voor 14 karaat.

http://www.lucardi.nl/assortiment/produ ... uden-ring/ dit is 14 karaat het rare is dat in Nederland bijna alles 14 karaat goud is, zo lijkt het goedkoop maar je sieraad bestaat maar uit 58,5% goud, de rest is zilver en nog wat anders. Ik ga er dus wel uit dat je voor dit geld in China en Thailand wat beters kan vinden, je zal alleen goed moeten oppassen waar je koopt.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Puur goud is te zacht om sieraden van te maken, vandaar dat dit in NL niet gedaan wordt. Maar dat heb je vast ook al gevonden op internet?

All Star is een merk, dus als je in een All Star shop spullen koopt dan zijn ze idd (meestal) echt. Goud is geen merk, een shop die er goed uit ziet kan nog steeds slecht spul verkopen. Niemand die dat controleert, er is geen keurmerk, elke shop kan een slechte shop zijn (en in China ziet niemand toe op het rechtvaardig gebruik van het 585 keurmerk), OOK (juist!) een juwelier.

Begin er niet aan. Koop gewoon een goedkope ring, dan maakt het niet/minder uit als je afgezet wordt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, jij kan niet oordelen of iets echt is of niet! - meer heb ik niet te melden in dit draadje.
Seeker

Bericht door Seeker »

Nou op google vindt ik echt niks, het gaat alleen over inkopen en aan die informatie heb ik dus niks. Uiteraard was ik niet verplan een dure ring te kopen ik ben niet gek hoor. Want meeste mannen vermelden het niet maar mocht je willen trouwen met een Chinese vrouw dan kan het zijn dat je een bruidsschat moet geven aan de ouders.

Dus ga echt niet veel geld aan ring uit geven, 80 euro dat vindt ik al genoeg met maximum van 100, ik dacht zelf aan soort vriendschaps ring, ofzo, maar weet niet precies wat vrouwen nou mooi vinden, en die ringmaat vindt ik wel degelijk belangrijk.
Jerry

Qreply

Bericht door Jerry »

Ik merk dat er niet veel kennis is bij dit forum over juwelen kopen in china,
Zelf ben ik onlangs getrouwd in china en ben in de gelegenheid geweest om het een en ander te vergelijke.
Inderdaad als je veilig een sieraad wil kopen dan loop je in een mall het minste risico, maar vergeet niet dat de veelal luxe locatie en al het representieve personeel ook betaald moet worden zodat je de hoofdprijs betaald.
Onze 24 karaat trouwringen hebben we met de hand laten maken en dan heb ik een flinke ring met een behoorlijke diamand,deze ring koste mij omgerekend plus minus 450 euro.
Bij de grote juwelierzaken werd voor een dergelijk sieraad wel bijna 2000 euro gevraagd ( ja de welvaart in china neemt toe )
Het lastige is om te weten waar dergelijke zaakjes zitten ( mischien weet je vriendin het )aan de buitenkant is het meestal niet herkenbaar en zien er uit als alle zaakjes.
De man die onze ringen maakte had wel een aantal boeken met afbeeldingen van sieraden, het gewicht erbij plus
(belangerijk)de prijs er bij.
Ter plaatse pakte hij allemaal klompjes en staafjes goud tot het juiste gewicht bereikt was en ging het met een brandertje in een soort puimsteen kommetje omsmelten, daarna met wat chemicalien in een mal etcetera.
Als jij je vriendin wilt verassen met een goedkope ring kun je het wel eens zwaar krijgen in china aangezien er eigenlijk alleen maar 24 karaat goud word
verkocht, voor minder halen de chinesen hun neus op en beschouwen dit niet als echt goud, vooral bij de duurdere juweliers in een mal kom je niet met 80 euro weg.
Ik zelf heb deze vergissing begaan voor ik naar china kwam om op de gok bij Lucardi een ring te kopen van 120 euro in de aanbieding er zaten ook nog miniscule diamandjes in, ( ik nam de asiatische verkoopster haar ringmaat en dacht zo komt het wel goed.
Helaas in china werd door mijn huidige vrouw louw gerageerd, ze was er wel blij mee omdat het van mij was maar ze vertelde me al vrij snel dat dit geen goed goud was, ik heb haar uitgelegd dat 14 tot 18 karaat in nederland standaard is en ze begrijpt het ook wel maar er word daar toch anders tegen aan gekeken.
Oh ja over de bruidschat daar heb ik niet mee te maken gehad, wel vielen de kosten wat tegen aangezien het rond het chinees nieuwjaar is en dat is een tijd dat veel stelletjes trouwen aangezien deze periode geluk schijnt te brengen voor de gehuwden bovendien waren er 270 mensen uitgenodigd die ook van eten en drinken voorzien moesten worden.
anyway ik heb het voorecht gehad en zal dit vaker doen om gewoon tussen de locale bevolking te leven en niet alleen geacepteerd te zijn maar ook nog eens door hun gewaardeerd te zijn
Gerrit
Anthon

Qreply

Bericht door Anthon »

Allen die nog interesse hebben om juwelen te kopen in China.....gewoon doen.Ben zelf oorspronkelijk goudsmid,,diamantair uit Antwerpen en woon reeds vele jaren in Hong Kong en China.
Ik Ben persoonlijk kwaliteits adviseur voor Europese juwelen fabrikanten in china en ik garandeer juliie top qualiteit. Bekende Europese merken zoals Oa. belgisch,(casa di gia) oa worden als belgisch fabrikaat verkocht maar worden in Panuy,China vervaardigd.
Stico

Bericht door Stico »

Anthon schreef:Allen die nog interesse hebben om juwelen te kopen in China.....gewoon doen.Ben zelf oorspronkelijk goudsmid,,diamantair uit Antwerpen en woon reeds vele jaren in Hong Kong en China.

Ik Ben persoonlijk kwaliteits adviseur voor Europese juwelen fabrikanten in china en ik garandeer juliie top qualiteit. Bekende Europese merken zoals Oa. belgisch,(casa di gia) oa worden als belgisch fabrikaat verkocht maar worden in Panuy,China vervaardigd.
hey daar Anthon alles goed. Heb zelf ook nog interesse om wat sieraden daar te gaan kopen kan je mij met die mensen in china in contact brengen? Vertrouw wel op jou expertise
Vlinder71

Qreply

Bericht door Vlinder71 »

Gewoon op aliexpress kijken. Mooie sieraden voor heeeeel weinig!!
Plaats reactie