Allereerst neem dat getal van 441 niet serieus het is meer een richtlijn van hoe lang ongeveer.

Wij (een Koppel 27/28jr) wonen nu twee jaar op Sint Maarten (Caribbean) en willen volgend jaar September op reis gaan. We verdienen dollars dus budget is ook in dollars.
Ik ben al een hele tijd bezig met het voorbereiden van deze reis en ik wil graag wat meningen/tips/advise horen van ervaren reizigers over de reis zelf maar ook over het budget. Ik heb een complete reisboek gemaakt met een concept route per land en wat we graag willen zien. Maar dat zal ik hier maar niet neerplempen want dan ben je even bezig om alles te lezen.
Wat willen we: We willen low-budget reizen maar zeker op een laag tempo en hier en daar willen we ook een break inlassen om bijvoorbeeld twee weken niet te reizen maar op dezelfde plek te blijven. We houden van natuur, historische plaatsen, steden, markten, monumenten, duiken maar niet teveel (aanslag op budget), strand. We willen leren surfen, willen graag hier en daar hiken.
Onderstaande is de volgorde en het bijpassende budget maar ook hoe lang. De vliegtickets zitten niet in de prijs inbegrepen maar het vervoer (bussen etc) wel. Verder zit in de prijs; eten, onderdak, activiteiten etc.
Honduras : 620 dollar voor drie weken
Nicaragua : 1110 dollar voor vier weken
Costa Rica : 735 dollar voor twee weken (Vliegen van costa rica naar Peru)
Peru : 1250 dollar voor vier weken
Bolivia :1204 dollar voor vier weken
Argentinië : 3328 dollar voor acht weken (Vliegen van Buenos Aires naar Zuid-Afrika)
Zuid-Afrika : 5800 dollar voor 12 weken
Thailand : 1240 dollar voor 30 dagen (4 weken)
Laos : 1090 dollar voor vier weken (Vliegen van Laos naar Kuala Lumpur)
Maleisië :1580 dollar voor vier weken
Indonesië : 2446 dollar voor acht weken (Vliegen van ergens in Indonesie naar Nieuw Zeeland)
Nieuw- Zeeland : 3500 dollar voor zes weken
Onderstaand is totaal budget. Hierin heb ik 15 procent op de totaal kosten berekend als een soort van buffer. (Huidige koers gepakt.)
Vliegtickets 5200 euro
Dagbudget 55 dollar per dag : 23903 dollar = 21738 euro
Inentingen/pillen 400 euro
Totaal: +15% 27338 euro + 4100 euro = 31438 euro (71 euro p dag.)
Mijn vragen:
Is dit een reeel budget voor twee personen?
Zijn er landen waar we te lang of te kort blijven?
Andere tips qua budget/reis /route
Bedankt voor het lezen!