Auto huren bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
sanne07

Auto huren bali

Bericht door sanne07 »

Hoi allemaal,

wij willen graag zelf rondrijden door Bali en dus een auto huren. Nadat we hier een weekje verbleven
hebben willen we ook nog naar Lombok. Het zou dus handig zijn om de auto bijv te huren in Denpasar en
in te leveren ergens aan de oostkant vanwaar we naar Lombok willen.
Nu kan ik hier online niet heel veel over terugvinden... Is dit uberhaupt mogelijk? :?

Anders is het ook nog een optie om de auto weer in Denpasar in te leveren en met de bus richting oostkant te gaan.
Maar moet zeggen dat ik dat een beetje omslachtig vindt en het kost natuurlijk ook meer tijd... :P

Groetjes Sanne
Erik
Site Admin

Re: Auto huren bali

Bericht door Erik »

Het lijkt mij gemakkelijker om een brommer / motor te huren dan een huur auto. Veel van het vervoer op het eiland gaat met de bus omdat het goedkoop is en goed werkt. Wanneer je een motor huurt moet je wel even kijken of je deze mag besturen (dit in het geval van een ongeluk en je verzekering).

Had je daar toevallig ook al op gezocht?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Een paar jaar geleden hebben wij voor 3 weken een auto gehuurd vanuit Sanur via een Duitser die daar woont. Het was geweldig om de vrijheid te hebben om rond te reizen en te gaan en staan waar we wilden. De auto die we huurden had dezelfde nummerplaten als mensen die daar wonen waardoor het makkelijk voor ons was om zonder problemen rond te reizen. Die Duitser vertelde ons dat officiele huurauto's andere nummerplaten hebben en daardoor vaak door de politie worden aangehouden en er om wat geld wordt gevraagd als omkoping omdat je als toerist dan meer opvalt in het verkeer...

Hoe dan ook, is het zeker de moeite waard om een auto te huren alleen is een week wel erg kort want het rondrijden kost aanzienlijk meer tijd dan je verwacht. Ik heb geen tips mbt het ophalen en ergens anders inleveren. Het lijkt me dat alleen grote bedrijven zoals Hertz en Budget dat misschien doen mits je het in een grotere, populaire plek inlevert.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Kims schreef:Hi,
Die Duitser vertelde ons dat officiele huurauto's andere nummerplaten hebben en daardoor vaak door de politie worden aangehouden en er om wat geld wordt gevraagd als omkoping omdat je als toerist dan meer opvalt in het verkeer...
Dit heb ik persoonlijk zelf meegemaakt. De politie vroeg om een 'tip' vanwege het feit dat hij me had uitgelegd dat ik (zogezegd) geen juiste nummerplaat had.

Het lijkt me ook het meest logisch dat je bij de grotere bedrijven zal moeten zijn om je auto elders achter te laten. Dit zorgt wel voor extra kosten.
Een auto huren/lenen van een plaatselijke bewoner wil niet altijd zeggen dat je ook goed verzekerd bent. Voorzichtig zijn dus.
sanne07

Bericht door sanne07 »

Ik begin nu toch steeds meer te twijfelen... :? Ik lees heel veel verhalen van mensen die het
huren van een auto afraden. Ze zouden nooit van hun leven zelf rijden in Indonesië..
Het nadeel van een auto met chauffeur is dat ik me toch niet geheel vrij voel dan. Ja, je kan die man
alle kanten opsturen die je wilt maar toch voelt het beperkt.

Is het echt zo onverstandig om zelf te rijden?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat hangt ook een beetje van je ervaring af. Als het je aller eerste keer rijden in het buitenland is dan zou ik eerder geneigd zijn om "ja het is onverstandig" te zeggen dan wanneer je al in verschillende landen gereden hebt. Het voordeel van het hebben van een auto met chauffeur is dat je zelf niet op het verkeer hoeft te letten. Je ook als je moe bent gewoon van a naar b kunt reizen en de man waarschijnlijk de weg kent en in ieder geval de taal spreekt. Het enige verschil is dat je niet met z'n tweeën in de auto zit maar met één iemand extra.

Wij hebben op Java een tour gedaan met een gids en een chauffeur van enkele dagen. Was uiteindelijk erg prima, want nadat je iets hebt bekeken hebt in de hitte ga je achter in de auto zitten en je wordt naar de volgende bestemming gereden.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Onze ervaring met bali in 2014 tov 2009 is dat het nog drukker is geworden. Zowel met auto met chauffeur als met scooter. Het wegdek ligt ook niet super. Veel wegwerkzaamheden. Files nabij stadscentra. Niet echt aangenaam vonden wij. Wij hebben ook enkele dagen een chauffeur gecharterd. Wij kozen ervoor om te overnachten op steeds een andere plats en ook zijn onkosten te vergoeden. Zo zaten we minder lang in de auto omdat we niet steeds terug moesten naar onze verblijf plaats
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zit weer eens op Bali. Morgen ga ik met de auto op stap, mét chauffeur.

De afgelopen dagen was ik in Amed. Het 'rustige' deel van Bali. Doordat er te pas en te onpas vrachtauto's op de weg staan, ontstaan gevaarlijke situaties. Inhalen zonder kijken, voorrang nemen. De bule is altijd fout.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie