Stoppen met werken en reizen in australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Darren002

Stoppen met werken en reizen in australie

Bericht door Darren002 »

Hallo allemaal,

Het werd even tijd voor verandering!
Ik heb de knoop doorgehakt om me huis, auto en fulltimebaan op te zeggen.
Ik had echt de behoefte om te reizen!

Per half oktober ga ik eerst 1,5 week naar Bali en wil daarna richting Australië.
Vanuit Bali zou ik dan graag mijn ticket regelen richting Australie waar ik ongeveer een jaar zou willen reizen/werken(work holiday visum) of langer.
Alles bij elkaar is dit heel veel regelwerk, alleen loop ik tegen wat dingen op en hoop dat jullie me zouden kunnen helpen.

Vooral op het gebied van verzekeringen is nogal een gedoe.
Omdat ik langer dan 8 maanden ga moet ik mijn uitschrijven uit de gemeente.
Ook moet ik mijzelf uitschrijven bij me zorgverzekering en andere verzekeringen.
Nu ben ik opzoek gegaan naar een zorgverzekering voor backpackers.
Hierdoor heb ik de verzekeringen World Nomads en Allianz gevonden.
Alleen het verschil is dat Allianz ongeveer de helft van de premie is van World Nomads.
Iemand enig idee waar het verschil inzit? of heb je een andere alternatief?
Bij Allianz en World Nomads zat er ook gelijk een reis-/WA-verzekering in.
Zijn er andere verzekeringen waar ik rekening moet houden?

Ook heb ik een vraag over me postadres.
Ik verwacht verder geen post als ik alles opgezegd hebt maar die blauwe enveloppe moet toch een keer binnen komen lijkt me?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Weet misschien iemand toevallig of je vanuit Bali kan boeken richting Australië?
Nou is het zo dat je max 30 dagen(toerist) in Indonesië mag blijven daarna moet je speciale visums.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is als ik in Bali ben en het bevalt me eigenlijk prima om te zeggen ik blijf 2,5 week in plaats van 1,5 week?
Heeft iemand hier ervaring mee of moet je al een ticket vanuit Nederland boeken van Bali naar Australië?

Ben al flink aan het aftellen maar elke keer denk je.... oooh dit moet ik nog regelen en dat nog en zus nog...
Maar wel erg leuk om er mee bezig te zijn!

Groetjes,
Darren
Kims
Reisexpert

Re: Stoppen met werken en reizen in australie

Bericht door Kims »

Darren002 schreef:Weet misschien iemand toevallig of je vanuit Bali kan boeken richting Australië?
Nou is het zo dat je max 30 dagen(toerist) in Indonesië mag blijven daarna moet je speciale visums.
Hi,

Er zijn dagelijks meerdere vluchten naar zo goed als alle grote steden in Australie, zowel Tiger, Jetstar, Qantas, AirAsia als Virgin vliegen op Bali. Die zijn allemaal online te boeken en vaak relatief goedkoop, al worden ze duurder naar mate te datum nadert.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie