Must sees in Nederland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Reismeis
Reisexpert

Re: Must sees in Nederland

Bericht door Reismeis »

Haha no worries, off topic is altijd leuk 8-) Bedankt voor alle reacties, ik zal eens kijken wat haalbaar is qua reistijd! @Erik, ja anders zitten we inderdaad een halve dag in de auto en dat vind ik zonde van de tijd. Ik vind het fijn om in Frl te wonen, maar wat dit soort dingen betreft zou ik best wat centraler willen wonen haha. Den Bosch bewaren we voor een ander moment :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Met carnaval moet je naar Den Bosch ;)
Oeteldonk!!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Sandervh schreef:Met carnaval moet je naar Den Bosch ;)
Oeteldonk!!
Niet alleen met Carnaval :)
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

True that, rondvaart over de binnendieze is ook wel een must dan.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:Haha zijn we het eens oneens. Voor het eerst, geloof ik?
Het centrum is inderdaad niet zo bijzonder, maar de lanen even daarbuiten (vanaf het KK-plein) vind ik zelf prachtig. En inderdaad de natuur rondom uiteraard.
Je bent toch wel kaasgehakt en chocoladetaart gaan eten in de Plak, hoop ik? Anders moet je nog een keer terugkomen! Ik ben er van 4 t/m 23 augustus. Altijd welkom : )
Kaasgehakt in de Plak, bestaat dat nog steeds? 30 jaar geleden at ik dat daar ongeveers eens in de 2 weken, inderdaad erg lekker.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

stevenl schreef:
Travelator schreef:Haha zijn we het eens oneens. Voor het eerst, geloof ik?
Het centrum is inderdaad niet zo bijzonder, maar de lanen even daarbuiten (vanaf het KK-plein) vind ik zelf prachtig. En inderdaad de natuur rondom uiteraard.
Je bent toch wel kaasgehakt en chocoladetaart gaan eten in de Plak, hoop ik? Anders moet je nog een keer terugkomen! Ik ben er van 4 t/m 23 augustus. Altijd welkom : )
Kaasgehakt in de Plak, bestaat dat nog steeds? 30 jaar geleden at ik dat daar ongeveers eens in de 2 weken, inderdaad erg lekker.
Haha Ja, @stevenl, dat bestaat nog steeds! De groentetaart en de beruchte chocoladetaart zijn er ook al minstens 20 jaar, waarschijnlijk langer : )
Toen ik net in Nijmegen woonde, ging ik er ook zo vaak eten : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik las net het artikel over Den Bosch en besloot eens te zoeken naar een topic over Nederland.

De plaatsen die mij te binnen schoten (deels een beetje minder bekend wellicht) in Noord-Brabant van oost naar west:

Eindhoven
Ja, Eindhoven ja. Misschien wel een stad die (helaas door industrie en bombardementen nog verder ontsierd) niet heel mooi is maar wel een stad met veel leuke cafés, restaurants en natuurlijk PSV. Ook de historie met Philips is interessant en de stad krijgt steeds meer uitstraling. Van hieruit ben je zo in Nuenen.

Nuenen
Mooi centrum en historie met Van Gogh. Daarna dan binnendoor langs Nederwetten, Breugel, Son, Best over de 'Hells Highway, bekend van de Tweede Wereldoorlog naar Oirschot.

Oirschot
De plaats waar ik het grootste deel van mijn leven woonde. Een heel oud centrum met vele monument (Rijks en Gemeentelijk en de hoogste monument dichtheid van Nederland per inwoner van de gemeente als ik me niet vergis). De basiliek is indrukwekkend en de toren erg hoog, de straatjes in de buurt ademen historie en er zijn diverse cafés waar je kunt genieten van bijvoorbeeld het van oorsprong Oirschotse Kroon Bier of een Trapist van La Trappe. De 'Grote Stoel' (die hebben mijn broers, oom en ik allemaal eens geschuurd en geschilderd voor onderhoud) is ook leuk en er zijn een paar kleine musea. In de buurt is Spoordonk met een oude watermolen ook leuk om te zien (en je kunt daar ook wandelen en eten en drinken) en de Kapel van de Heilige Eik is bijzonder en met historie omgeven. Op weg van Oirschot naar Spoordonk kun je verder rijden naar Oisterwijk maar ook een rondje door de rest van de Brabantse Kempen kan interessant zijn (en even de bijna niet bestaande grens tussen Noord-Brabant en de provincie Antwerpen of Limburg over kan ook).

Oisterwijk
Gezegend met vele prachtige vennen in het bos en een mooi oud centrum (Oisterwijk is ook een gemeente met veel kapitaalkrachtigen en er zijn ook wat plaatsen die prijzig zijn...). Een mooie plaats. Je zou van hieruit door kunnen rijden naar Berkel Enschot

Berkel Enschot
Deze plaats heeft een mooi klooster in het buitengebied (waar je Tilburg op afstand ziet liggen) waar men La Trappe trapist brouwt en ook kaas e.d. verkoopt. Een erg interessant stop. Je bent dan dichtbij Tilburg, wat in mijn ogen niet heel mooi is maar waar je bijvoorbeeld even zou kunnen gaan kijken voordat je verder naar het westen gaat naar Breda.

Breda
Mooie oude binnenstad en is absoluut een bezoekje waard.

Dit bovenstaande zou je prima in een dag of 3 kunnen gaan bezichtigen (in Oirschot zijn bijvoorbeeld wat mooie B&B's in het buitengebied en ook in het centrum maar ook 2 hotels in het centrum en een pension aan de rand van het dorp).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LoesSwinkels

Bericht door LoesSwinkels »

De Dom in Utrecht of de nieuwe pier in Scheveningen! *O*
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Haarlem, Dordrecht, Zwolle, Deventer zijn ook allemaal aanraders :)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie