Wel of niet wandelschoenen bali

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
sanne07

Wel of niet wandelschoenen bali

Bericht door sanne07 »

Ik zit zwaar te twijfelen of wij wandelschoenen mee moeten nemen op onze trip naar bali en lombok... ik vraag me af of je het niet af kan op sneakers...
Voor het beklimmen van een vulkaan lijkt me me toch wel handig om ze wel mee te nemen maar mijn vriend is ervan overtuigd dat dit ook wel kan op zijn nikes :P

Wie heeft advies?? :)
Erik
Site Admin

Re: Wel of niet wandelschoenen bali

Bericht door Erik »

Het is een vrij persoonlijke keuze (heb ik gemerkt). Zelf ben ik van goede schoenen met in ieder geval iets aan profiel. Dat wil niet zeggen dat je vriend "geluk" heeft en het niet op nikes kan. Heb zelfs mensen op teenslippers een berg zien beklimmen. Of het verstandig en veilig is dat is een hele andere vraag. Ik denk van niet. Met name wanneer het weer wat tegenzit of het nat is glijd je gemakkelijk weg en kun je ongelukkig vallen.

Als je geen "echte" wandelschoenen wilt koop dan in ieder geval fijne schoenen met zo veel mogelijk profiel die je ook in natte en lastige omstandigheden kan dragen.
Justtravelme

Bericht door Justtravelme »

Ik heb zelf de Bromo en Ijen beklommen op mijn hardloopschoenen (sketchers). Dat was prima te doen. Geen moment spijt ervan gehad. Ik zou gewoon schoenen meenemen waar je fijn op kan lopen en niet speciaal wandelschoenen meenemen die je misschien één dag gaat gebruiken. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Justtravelme schreef:Ik heb zelf de Bromo en Ijen beklommen op mijn hardloopschoenen (sketchers). Dat was prima te doen. Geen moment spijt ervan gehad. Ik zou gewoon schoenen meenemen waar je fijn op kan lopen en niet speciaal wandelschoenen meenemen die je misschien één dag gaat gebruiken. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze
Dat is in ieder geval altijd nog beter dan teenslippers :) Zelf vind ik bergschoenen te veel van het goede, maar heb wel soort van "sportschoenen" met profiel. Deze zijn niet zo zwaar als de bergschoenen en geven toch voldoende grip.
sanne07

Bericht door sanne07 »

Dan denk ik toch dat wij het gaan proberen met onze 'normale' schoenen. Ik vind het toch een beetje zonde om nu dure
wandelschoenen te gaan kopen terwijl we die verder amper zullen dragen...
Justtravelme

Bericht door Justtravelme »

Erik schreef:
Justtravelme schreef:Ik heb zelf de Bromo en Ijen beklommen op mijn hardloopschoenen (sketchers). Dat was prima te doen. Geen moment spijt ervan gehad. Ik zou gewoon schoenen meenemen waar je fijn op kan lopen en niet speciaal wandelschoenen meenemen die je misschien één dag gaat gebruiken. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze
Dat is in ieder geval altijd nog beter dan teenslippers :) Zelf vind ik bergschoenen te veel van het goede, maar heb wel soort van "sportschoenen" met profiel. Deze zijn niet zo zwaar als de bergschoenen en geven toch voldoende grip.
Mensen die op teenslippers gaan zijn echt gek :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

sanne07 schreef:Dan denk ik toch dat wij het gaan proberen met onze 'normale' schoenen. Ik vind het toch een beetje zonde om nu dure
wandelschoenen te gaan kopen terwijl we die verder amper zullen dragen...
Ik ben (weer eens ;)) onderweg naar Indonesië. Ik heb dit keer lage wandelschoenen bij me. Die hebben met wat weer stevigheid en proefiel dan normale sportschoenen.

Sportschoenen zijn voldoende voor de Bromo. Voor Ijen vind ik het dubieus (al zijn er zat mensen die het doen.) De Rinjani moet lastiger zijn, al heb ik die nog niet beklommen.

Ik ben in de meivakantie in Albanië voor m'n enkel gegaan. Heeft weken geduurd... Je vakantie wordt daar deels door verpest. Schoenen die je nu koopt kun je ook een volgende keer weer dragen.

Just my 2 cents...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Eens met Jenny...
Ik heb eigenlijk bijna elke vakantie hoge bergschoenen mee. Niet omdat ik zo vaak echte bergen beklim maar omdat ik wel vaak wandel en de keren dat ik ze niet mee had, meestal in omstandigheden terecht kwam die mijn enkels niet zo fijn vonden. Bovendien geeft me net beetje extra grip en steun. Ik heb ze nu alweer ruim 2 jaar die ik nu heb en ik ben er nog steeds heel blij mee! Mijn vorige waren toen echt kapot :)

(Daarnaast ga ik vaak naar landen die in de winter een stuk kouder zijn dan in Nederland, dan zijn bergschoenen extra fijn. Ze houden je warm en je loopt steviger, maar dat is hier niet aan de orde op het moment maar dan weet je waarvoor je het nog meer zou kunnen gebruiken).
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Justtravelme schreef:
Erik schreef:
Mensen die op teenslippers gaan zijn echt gek :P
De gidsen die tochetn daar begeleiden lopen waarschijnlijk op flipflops.
Plaats reactie