andere voornaam gebruikt dan eerste voornaam voor vliegticket

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
VyNguyen

andere voornaam gebruikt dan eerste voornaam voor vliegticket

Bericht door VyNguyen »

Hallo!
Ik heb een vliegticket geboekt op mijn derde voornaam i.p.v. mijn eerste voornaam aangezien dit ook mijn roepnaam is. Ik heb achteraf gelezen dat het belangrijk is dat je de juiste voornaam zou moeten gebruiken. De maatschappijen waarmee ik naar Vietnam zou gaan is Deutsche Lufthansa en Thai airways. Ik vroeg me af of dit al voor problemen heeft gezorgd dat je niet binnen zou geraken? Ik heb al gelezen dat je je naam niet kan veranderen ofwel dat je geld zou moeten betalen als je naam verkeerd is, maar in feite zijn de eerste 2 voornamen een soort van middelnamen in Vietnam, maar in België is je eerste voornaam je effectieve roepnaam en je andere namen, de middelnamen.
Ik ken iemand waarvan zijn vriend ook zijn 2de voornaam heeft ingevuld i.p.v. zijn eerste en dat dit voor geen problemen heeft gezorgd. Dit was wel met de vluchtmaatschappij Finnair.
Ik weet niet of ik ze zouden moeten contacteren of dat ik gewoon zou gaan en hopen dat ze me erdoor laten?
ubiytsa
Reisexpert

Re: andere voornaam gebruikt dan eerste voornaam voor vliegticket

Bericht door ubiytsa »

Je naam hoort exact zo te zijn als in je paspoort.

Is dat niet het geval, neem contact op met de maatschappij.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik zou hoe dan ook voor de zekerheid contact opnemen met de vliegmaatschappijen. Er is het risico dat je anders geweigerd wordt want sommige maatschappijen en landen zijn zeer nauwkeurig met namen, paspoorten etc...

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Neem contact op met de maatschappij. Het maakt niet uit wat de regels in Belgie zijn, op je ticket hoort de eerste voornaam.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij de meeste maatschappijen kan het gemakkelijk en vaak zonder kosten worden opgelost. Bij mij is het ook wel eens mis gegaan bij het inchecken en de verwarring van de vertaling "middle name".
Plaats reactie