Prikpil meenemen op reis

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
smira

Prikpil meenemen op reis

Bericht door smira »

Het is nog ver weg, maar eind februari/begin maart aankomend jaar gaan mijn vriend en ik 5 tot 6 maanden reizen. Al jaren heb ik na alle tevredenheid de prikpil die ik om de 12 weken laat zetten bij de huisarts. Even doorgerekend komt het heel mooi uit dat ik precies voor de reis nog een keer de prikpil moet zetten.

Onze planning is nu als volgt: Chili, Bolivia, Peru, Colombia, VS & Vancouver in Canada. Waarschijnlijk zijn we in Peru als ik de volgende prikpil moet zetten. Heeft iemand ervaring met het meenemen van een prikpil op reis? Is deze 3 maanden houdbaar, hoe bewaar je deze ivm temperatuurverschillen, neem je het mee in je koffer of handbagage en voldoet een medicijnpaspoort van de apotheek bij de douane of is het verstandig om meer mee te nemen?

Ik ga met mijn vragen ook nog naar de huisarts, maar misschien dat er hier reizigers zijn met hetzelfde en hun ervaring willen delen.
Kims
Reisexpert

Re: Prikpil meenemen op reis

Bericht door Kims »

@traveldoctor ?
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie