Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
julia123

Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?

Bericht door julia123 »

Hii,
Ik ben nu 17 en wil als ik 18 ben gaan backpacken in m'n tussenjaar. Het lijkt mij super leuk om door Australië te reizen en zou het liefst alleen beginnen. Ik zou daar dan met andere mensen willen reizen en andere backpackers ontmoeten. Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd en kan je goed alleen reizen. Het liefst reis ik dan gewoon met andere backpackers, maar ik weet niet hoe snel je die ontmoet en er veel backpackers zijn die alleen reizen. ^O^ ^O^
Jenny
Reisexpert

Re: Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?

Bericht door Jenny »

Leeftijd op reis is niet zo belangrijk. Je hebt de zelfde interesses, dus al snel een klik.

Ik ben nu in de 30 en ik heb met mensen gereisd die stukken ouder waren én die stukken jonger waren. Beetje cliché, maar je bent zo oud als dat je je voelt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
julia123

Re: Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?

Bericht door julia123 »

ooh dankjewel voor je reactie! Ja het lijkt me super leuk om met mensen te reizen.
Ik zit ook te twijfelen of ik moet beginnen met een soort organisatie of dat ik bijvoorbeeld een reisgenootje ontmoet en daar mee ga beginnen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Kan prima hoor!! Ik ben op mijn 17e naar Australië vertrokken voor een jaar, weliswaar als exchange student en niet als backpacker, maar ik heb daar best veel backpackers van jouw leeftijd/begin 20 ontmoet. Als jij je open opstelt naar anderen toe (ook naar de locals) zul je snel contacten leggen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Annemarleen

Bericht door Annemarleen »

julia123 schreef:ooh dankjewel voor je reactie! Ja het lijkt me super leuk om met mensen te reizen.
Ik zit ook te twijfelen of ik moet beginnen met een soort organisatie of dat ik bijvoorbeeld een reisgenootje ontmoet en daar mee ga beginnen.
Ik ben een aantal jaar geleden voor 7 maanden in Australie geweest. Ik was ook alleen maar ben de eerste 3 dagen met australian backpackers op pad geweest. Ik vond dat super fijn! Vanaf schiphol reis je al met een groep en leer je mensen kennen. Bij aankomst word je opgewacht en naar je hostel gebracht. Daarna nemen ze je mee op pad door de stad en regelen zij een bankaccount, verzekering en simkaart voor je. Heel fijn om dat niet zelf te moeten uit zoeken!
julia123

Bericht door julia123 »

Ja Australian Backpackes lijkt mij ook echt een leuke organisatie! Hebben jullie nog leuke tips en zijn er veel routes die backpackers volgen?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

De oostkust, denk ik, inclusief een aantal eilanden langs deze route: van Sydney naar Cairns. En de Great ocean road.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rach36

Bericht door Rach36 »

Het moet inderdaad niet uitmaken welke leeftijd je hebt...als je t maar leuk hebt en geniet...ik ga 2 januari 2017 5 wkn en ik ben 37
Gerrit
Contacteer:

Bericht door Gerrit »

Ik heb in 2005 als 43 jarige nog 6 weken door Australië gebackpackt en je komt alle leeftijden tegen!
Dat geldt overigens niet alleen voor Australië.
Plaats reactie