Visa free visum Shanghai

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
ehouse
Reisexpert

Visa free visum Shanghai

Bericht door ehouse »

Lang geleden dat ik hier nog eens ben geweest. ;)

Binnenkort vlieg ik naar Vietnam, via een overstop in Shanghai, aangezien ik daar bijna 9uur moet verblijven, kwam ik laatst tot de ontdekking dat het mogelijk is om via een free 72h visa de stad te bezoeken.

De uitleg over het 72-hour-visa-free is duidelijk, enkel heb ik vragen bij de procedure die beschreven is https://www.travelchinaguide.com/embass ... ee-72hour/

Moet je bij het boarden in Amsterdam al aangeven dat je een 74h visa free visum wilt aanvragen en moet je terplaatste je baggage claimen.

Of kan je gewoon hier boarden en je bagage rechstreeks naar Vietnam laten vliegen, vervolgens bij de overstap in Shanghai niet gewoon een stempel vragen en rap de stad bezoeken? Dat klinkt toch veel logischer en gemakkelijker? iemand recente ervaring hiermee?
Erik
Site Admin

Re: Visa free visum Shanghai

Bericht door Erik »

Volgens mij gaat je bagage gewoon door, zeker als het een zelfde booking is. Je kunt dus volgens mij gewoon de stad bekijken zonder je bagage te claimen.

Met welke maatschappij vlieg je?
ehouse
Reisexpert

Re: Visa free visum Shanghai

Bericht door ehouse »

Erik schreef:Volgens mij gaat je bagage gewoon door, zeker als het een zelfde booking is. Je kunt dus volgens mij gewoon de stad bekijken zonder je bagage te claimen.

Met welke maatschappij vlieg je?
Bedankt maar ik weet het antwoord ondertussen aangezien mijn vlucht afgelopen weekend was. Het is dus gelukt, op voorhand bij het inchecken in Amsterdam gevraagd of ik dit moest melden, ze zeiden van niet, dus bij aankomst in Shanghai naar de douane gewandeld, daar bleek dus ook een aparte loket te zijn voor het 144h visa-free (het is opgetrokken) al was dat gesloten, dus gewoon aangesloten in de normale rij, mijn paspoort en boarding kaart voor Vietnam afgegeven, en kreeg gemakkelijk een stempel in mij paspoort. Vervolgens nog genoeg tijd gehad om Sjanghai te bezoeken en ruim terug op tijd. maw het is zeer simpel, bij mijn vlucht naar Vietnam wel een groep Nederlandse studenten gesproken, die dat ook van plan waren maar iemand had hun op de luchthaven wijs gemaakt dat dit niet ging..
Plaats reactie