Backpack (reis advies)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
JNVI

Backpack (reis advies)

Bericht door JNVI »

Hai!

Over minder dan 2 weken vertrek ik samen met een vriendin naar Thailand. Wij hebben beide een 40-60 liter backpack gekocht.

Nu vroegen wij ons af, of er iemand is die antwoord heeft op onze vraag.
Namelijk:

1. Wat het verschil is tussen een travel cover en een rain cover, om over je backpack heen te doen. Is er veel verschil in. En kunnen we eventueel de rain cover tijdens de vluchten gebruiken of is het eerder aan te raden om een travel cover aan te schaffen.

2. Is het echt nodig om een travel cover aan te schaffen om die ter bescherming over je backpack heen te doen, tijdens de vluchten?

Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Backpack (reis advies)

Bericht door Jenny »

Je hebt travel en rain covers ineen, die zijn ideaal.

Een rain cover is een hoes die de tas beschermt tegen regen. Een spoort zak met elastiek (vergelijkbaar met doe plastic schoentje die je over je gewone schoenen aan doet in een zwembad). De tas is bedekt aan de meeste kanten, maar NIET daar waar je rug zit.

Een travel cover kun je met een rits dichtmaken. Er zit ook een flap over de achterkant van je tas. Je kunt evt je tas makkelijker op slot doen. Bij het vliegen zijn er geen uitstekende gespen en bandjes. Ik ga nooit zonder een travel cover op reis.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Jenny bedoelt zoiets: https://www.perrysport.nl/mobile/travel ... 20462.html
Ik zou je er zo een ook zeker aanraden!
Goeie reis! ^O^
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb zelf een flightbag die ik altijd om mijn backpack heen doet als ie het vliegtuig in gaat. Dit zorgt dat de gespen nergens tussen kunnen komen daarnaast gebruik ik deze flightbag ook als regen bescherming. Heb 3 jaar de wereld rond gereisd en mijn backpack is nog als nieuw dat komt door dat ik die flightbag altijd heb gebruikt. Die ziet er ook niet meer uit :) ik zou zoiets zeker aanschaffen.
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Ik ben ook in het bezit van zo'n 2-in-1 regen/flightbag (neem er 1 met een knallende kleur, dan kan je je tas er altijd zo uit pikken :))

Ik vind het onder andere handig om in de transfer van hostel naar bus of vliegtuig de "regen" stand al om de tas te doen (is je tas ook weer een stukje minder "bereikbaar" voor mensen met andere plannen), en bij de bus of op te vliegveld hoef je alleen nog maar de rits dicht te doen en sta je niet te haasten om je fligthbag te zoeken (want die zit op wonderbaarlijke wijze dan weer onderin je tas :))

Oh en mocht je veel spullen hebben die niet meer in je backpack passen, dan kun je ze eventueel ook in de flightbag er nog bij proppen :)
Plaats reactie