Rondreis Vietnam, Cambodja, Zuid Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
stees1990

Rondreis Vietnam, Cambodja, Zuid Thailand

Bericht door stees1990 »

Hoi hoi,

Een tijd geleden heb ik een prachtige backpackreis gemaakt door Thailand en Laos. Komende februari of maart zou ik graag nog eens naar Zuid-Oost Azië gaan, om een bezoekje te brengen aan Vietnam, Cambodja en Zuid Thailand.

Het idee is om te vliegen op Hanoi en vanuit daar naar Cambodja en Zuid Thailand te reizen. Over land, per vliegtuig, het staat nog allemaal open. Wat ik graag in mijn reis zou willen doen is in ieder geval Halong Bay en Hoi An boeken in Vietnam, Ankor Wat in Cambodja en in Thailand Bangkok, Kanchanaburi, Khoa Sok, Ko Toa, Koh Phi phi.

Ik heb al veel gebackpacked en 'normaal' ben ik enkele maanden onderweg. Helaas is het 'echte werk leven'begonnen en zit ik met slechts enkele vakantie weken per jaar. De zal ongeveer 3 weken duren en daarom ben ik opzoek naar reizigers die een gelijksoortige reis hebben gemaakt en weten of mijn plannetje haalbaar is in die 3 weken :). Wellicht zijn er ook nog reizigers die wat tips, of aanvullingen hebben :).

Alvast heel erg bedankt voor het delen van tips en ervaringen :).

Groetjes,
Stacey
ketting
Reisexpert

Re: Rondreis Vietnam, Cambodja, Zuid Thailand

Bericht door ketting »

Met drie weken (waar vluchten en lange reisdagen nog afgaan) zou ik me beperken tot één land.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Drie weken is voldoende om van noord naar zuid Vietnam te reizen (incl. Sapa en Halong Bay).

Wil je perse meer landen, dan kun je vliegen naar HCMC en overland naar BKK reizen. Je hebt dan tijd voor de Mekong Delta, Angkor, Kanchanaburi en misschien wat stranden in Thailand.

3 weken backpacken is niet heel anders dan een paar maanden. Reistijden zijn net zo lang, wegen net zo slecht. Je eigen plan is echt niet mogelijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
JeffreyenJosanne

Bericht door JeffreyenJosanne »

Drie weken houdt niet over qua tijd.
Misschien 2 weken Vietnam en 1 week Cambodja?
Op zich zou je 3 weken ook wel kunnen vullen Vietnam. Wij hebben er toen wel bijna 3 weken over gedaan incl een meerdaagse rondreis door het Noorden van Vietnam met gids.
Maar wanneer je alleen de highlights van Vietnam zou nemen zou ik idd gaan voor 2 weken Vietnam en 1 week Cambodja.

Op onze site staat meer informatie over onze reis.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik vond drie weken Vietnam al te kort! O-)
Maar dat komt omdat als je er eenmaal bent, je ook meer van een land wil zien dan alleen de hoogtepunten. Anderen komen met toffe verhalen over nationale parken of kleine dorpjes.

Maar als je het niet erg vind om veel te reizen en weinig plekken te zien, kan het.

Mijn broer heeft 2 weken vietnam en 1 week Cambodja gedaan. Zuid thailand erbij pakken zou wel haasten zijn.
Plaats reactie