Het kriebelt alweer een tijdje om op reis te gaan, maar nu zit ik met het luxe probleem dat ik niet weet welke bestemming ik moet kiezen.
Twee jaar geleden ben ik alleen naar Cuba geweest om een talencursus te doen en heb Havana, Vinales en omgeving bezocht. Dit vond ik echt geweldig en ik denk dat het ook heel moeilijk wordt om dit te overtreffen.
Bedoeling is om weer alleen te reizen, een gelijkgestemde reisgenoot is overigens altijd welkom, maar die heb ik niet in mijn omgeving

betreft Spaans leren / rondreizen is nog geheel open. Maar wat mij aantrekt in een bestemming is met name de cultuur, de mensen en een ontspannen houding/sfeer. Combinatie van cultuur & strand, 3 weken, in oktober of november. Om die reden wil ik ook weer terug naar midden-Amerika. Ik ben geen jungle persoon

Grootste twijfel is om het andere gedeelte van cuba te ontdekken, santiago de cuba, trinidad etc. of een nieuwe bestemming te ontdekken zoals Panama of Guatemala. Twijfel bij Panama is of het wellicht te toeristisch is. Twijfel bij Guatemala is de veiligheid om als vrouw alleen te reizen.
Wat zijn jullie ervaringen met deze landen? Of heb je nog tips/ideeën voor een andere bestemming?
Ervaringen, tips, ideeën zijn ZEER welkom!
Groetjes,
Maaike