Chili-Arg-Uru-Bra-Par-Bol-Peru-Chili (7landen tour)

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
rprins
Vakantieganger

Chili-Arg-Uru-Bra-Par-Bol-Peru-Chili (7landen tour)

Bericht door rprins »

Goedemiddag,

Samen met een aantal vrienden wil ik naar Zuid Amerika gaan. We willen daar gaan touren en in een korte tijd meerdere landen bekijken. (Reizen is voor ons geen probleem) We willen ongeveer 2 á 3 weken hier voor uittrekken.

We willen vliegen op Santiago,Chili. Een ticket zit op ongeveer 280-400 vanaf Dusseldorf. In de bijlage heb ik de gewenste route toegevoegd. Dit is meer een indicatie, we zijn namelijk niet van plan alles met de auto af te leggen.

Ik zou graag wat tips willen ontvangen over hoe wij zo snel mogelijk kunnen reizen van punt a naar b. Sowieso is willen wij het laatste deel van de route terugvliegen. Vanaf Arica terug naar Santiago, maar voor de rest willen we zo weinig mogelijk gebruik maken van het vliegveld. Hier onder de stops zoals ze nu zijn gepland, maar als iemand iets beter heeft wij staan overal voor open.

Stop 1: Santiago
Stop 2: Buenos Aires
Stop 3: Montevideo
Stop 4: Santa Maria
Stop 5: Encarnación
Stop 6: Uyuni
Stop 7:Tacna

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Bijlagen
Router
Router
Route.PNG (274.44 KiB) 683 keer bekeken
ubiytsa
Reisexpert

Re: Chili-Arg-Uru-Bra-Par-Bol-Peru-Chili (7landen tour)

Bericht door ubiytsa »

Nou ja, 7 landen tour...

Je bedoelt Chili, Argentinie en een klein stukje Uruguay.

Tacna/Arica en Encarnacion en Santa Maria weinig te beleven. Jullie rijden zelf zeker? Anders zou ik van San Pedro de Atacama naar Uyuni gaan (of andersom). De afstanden zijn enorm, maar als je niet wilt vliegen, is het enige andere alternatief inderdaad met de auto (of bus). Je zit alleen wel ongelooflijk veel in de auto en ziet maar weinig.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Re: Chili-Arg-Uru-Bra-Par-Bol-Peru-Chili (7landen tour)

Bericht door Jenny »

Ik heb iets minder reiservaring in dit gebied van ubiytsa, ik kan alleen maar bevestigen wat hij schrijft. Je bent continu onderweg en je neemt geen tijd dingen te zien.

Ik zou me in 2-3 weken focussen op een stukje van bovenstaande route. Bijvoorbeeld Salta en Jujuy of Buenos Aires - Uruguay - Iguazu. (Eventueel met een dagtrip naar Paraguay wanneer je stempels in je paspoort spaart.)

Lange afstanden afleggen is vrij duur, ik weet niet wat je budget is?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie