Wat te doen in 1,5 dag Newcastle?
Wat te doen in 1,5 dag Newcastle?
Ik ga half juni naar Newcastle. Nu ben ik daar ooit eens een paar uur geweest voordat ik de boot op ging maar daar herinner ik mij vrij weinig van.
Het is een populaire plaats om even een cruise heen te doen maar wij gaan voor de verandering eens vliegen in verband met tijdsbesparing. We verblijven twee nachten in Newcastle en gaan daarna naar Durham. We hebben in principe 1,5 dag te besteden in Newcastle. Nu heb ik wel eens gelezen dat je ook de natuur in kan rondom Newcastle en dat dat een aanrader is. Iemand leuke tips voor ons verblijf?
Het is een populaire plaats om even een cruise heen te doen maar wij gaan voor de verandering eens vliegen in verband met tijdsbesparing. We verblijven twee nachten in Newcastle en gaan daarna naar Durham. We hebben in principe 1,5 dag te besteden in Newcastle. Nu heb ik wel eens gelezen dat je ook de natuur in kan rondom Newcastle en dat dat een aanrader is. Iemand leuke tips voor ons verblijf?
Re: Wat te doen in 1,5 dag Newcastle?
De stad is niet zo heel groot dus daar kun je een middag rondslenteren als je niet echt plannen hebt om echt dingen te bezoeken. Verder zijn er redelijk wat grote winkels (zoals de Primark) waardoor sommige ook hier een volle dag mee vol kunnen maken.
Je kunt een dag tour maken vanuit Newcastle naar hadrian's wall en Angel of the North. Beide vond ik wel aardig om te zien, maar niet heel fantastisch. Een ritje naar de kust met mooi weer vond ik leuker, maar echt veel dingen doen of zien kun je ook hier niet. Je zou een fietstocht kunnen overwegen die gaat volgens mij ook richting de kust, dat is wel leuk aangezien je redelijk wat ziet in een relatief korte tijd. Het is wel een beetje intensief door de heuvels en de afstand.
Je kunt een dag tour maken vanuit Newcastle naar hadrian's wall en Angel of the North. Beide vond ik wel aardig om te zien, maar niet heel fantastisch. Een ritje naar de kust met mooi weer vond ik leuker, maar echt veel dingen doen of zien kun je ook hier niet. Je zou een fietstocht kunnen overwegen die gaat volgens mij ook richting de kust, dat is wel leuk aangezien je redelijk wat ziet in een relatief korte tijd. Het is wel een beetje intensief door de heuvels en de afstand.
Inmiddels heb ik een tour geboekt door de Victoria Tunnel. Daarnaast zag ik iets over het plaatsje Tynemouth langs de kust. Dat zou binnen 30 minuten te bereiken zijn vanuit Newcastle en zag er wel leuk uit. Iemand al eens geweest?
Moest het even googlen maar daar ben ik ook geweest
Ik herkende de plaatjes. Het ziet er inderdaad best mooi en grappig uit, maar ik herinner me dat ik er (tijdens de fiets toer) niet heel lang ben gebleven. Het strand en het kasteel zijn volgens mij de highlight. Maar bij een beetje mooi weer vast de moeite waard. Je kunt er ook gemakkelijk met het openbaar vervoer komen.

Klopt, dat zag ik ook dat de metro daar heen gaat en mijn hotel zit naast het metrostation dus dat komt goed uit. Lijkt me inderdaad voor als het mooi weer is, een leuk uitstapje om te ontsnappen aan de stad 

-
Hallo,
In 2014 zijn wij met de boot naar Newcastle geweest.
Het is een kleine maar leuke stad.
Wij hebben 1 dag gevuld maar hebben niet gewinkeld terwijl ze een prachtig centrum hebben.
Dus 1.5 dag is prima te vullen!
We hebben er ook een blog over geschreven:
[verwijderd]
In 2014 zijn wij met de boot naar Newcastle geweest.
Het is een kleine maar leuke stad.
Wij hebben 1 dag gevuld maar hebben niet gewinkeld terwijl ze een prachtig centrum hebben.
Dus 1.5 dag is prima te vullen!
We hebben er ook een blog over geschreven:
[verwijderd]