Route vs regenseizoen en wat mag ik echt niet missen?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
naaTb

Route vs regenseizoen en wat mag ik echt niet missen?

Bericht door naaTb »

Hi all!

Van 20 augustus t/m 5 september vertoef ik met mijn vriend in Sri Lanka (met aansluitend nog even de Malediven voor een paar dagen ^O^ ).
Hierdoor zitten we net tussen de 2 regenseizoenen in. Mijn vraag; wat is dan handig qua reisroute? Eerst het zuiden pakken en dan het noorden?

Nu ik hier toch al een vraag stel;
Ik heb natuurlijk al duizenden tips, websites en boekjes gelezen, maar wat moet ik ècht niet overslaan?! En wat is nu echt een geweldige accomodatie binnen een backpacker+ budget?
ingridvanotten

Re: Route vs regenseizoen en wat mag ik echt niet missen?

Bericht door ingridvanotten »

Heb Sri Lanka 2 x bezocht, in juni is het droogseizoen in het Noorden en oktober is het droogseizoen in het zuiden.
Het Noorden heb ik bezocht met Tuk tuk en chauffeur( Loranze Negombo), niet duur ( ong 40 euro all incl., zie website happy Man Tours),kan je verzekeren avontuur a volenté! daarbij heb ik de minder toeristische plaatsen bezocht en ook de prachtige stranden van Trincomale, zoals gebruikelijk ook Annaradapura, Mihintale. Als ik mij goed kan herinneren zijn er ook festiviteiten in Kandy in augustus.
Wat ook een aanrader is: een treinreis van Kandy tot Ella met de Expo Rail Saloon.
Hopelijk heb je iets aan mijn advies en als je graag meer uitleg wilt, laat het me maar weten.
groetjes,
Ingrid
Erik
Site Admin

Re: Route vs regenseizoen en wat mag ik echt niet missen?

Bericht door Erik »

Dit antwoord ontving ik van @Kimsel :
M.b.t. de vraag over reisroute zou ik het volgende kunnen zeggen, ondanks dat ik er niet geweest ben:
Er kunnen mijns inziens verschillende redenen zijn waar je de keuze m.b.t. je reisroute door kan laten bepalen.
1) Vanaf welke plaats vertrek je naar de Malediven? Hier kan je je reisroute op afstemmen zodat je zo min mogelijk tijd verliest aan reistijd en zo optimaal mogelijk je tijd kunt benutten aan dingen zien /doen.
2) Is het bekend of een reisroute het meest gedaan wordt door toeristen. Dus gaan de meesten van zuid naar noord of van noord naar zuid. Indien dit bekend is is het vervolgens de vraag voor jezelf: ga je graag met de toeristenstroom mee waardoor je misschien sneller contact met andere toeristen hebt al tijdens je vervoer (bus/trein) wat je neemt. Of ga je liever niet met de toeristenstroom mee en zit je op die manier mogelijk meer tussen de locals in de bus/trein?

Bovenstaande punten kunnen mogelijk helpen bij het nemen van de beslissing m.b.t. de reisroute.
Plaats reactie