Maandje Cambodja, Laos, Thailand Tips ?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Dennis1982
Vakantieganger

Maandje Cambodja, Laos, Thailand Tips ?

Bericht door Dennis1982 »

Beste reizigers,

Ik ga over 4 weekjes een maandje door Azie rond reizen en vroeg me af of jullie misschien wat goede tips hebben om te gaan doen / bezichtigen ?

Ik land in Bangkok en wil waarschijnlijk van Ko Chang naar Angkor Wat. voor de rest staat eigenlijk alles nog open!
( Zuid Thailand ben ik al geweest )
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Maandje Cambodja, Laos, Thailand Tips ?

Bericht door LaosFan »

In Cambodja zou ik Angkor Wat (bij Siem Reap) niet overslaan. Het is een bestemming die bijna iedere reiziger zal kiezen maar absoluut de moeite om heen te gaan, ondanks dat het er soms wel wat druk is. Ik heb me destijds in Phnom Penh ook wel vermaakt en ook een trieste inkijk gekregen in de historie van het land in de S21 (correcte spelling van de volledige naam even ontschoten maar die kan je zo vinden) gevangenis, een van de 'killing fielfds' buiten de stad en ook de sloppenwijken waar ik doorheen kwam en de bedelaars die je op veel plaatsen ziet. Wellicht dat de kust van Cambodja ook wat moois/ interessant te bieden heeft, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.

In Thailand is ook veel te zien. Bangkok is een paar dagen zeker waard, Chiang Mai is leuk voor een paar dagen en als je een beetje wilt zien van het Thaise platteland in het noordoosten (waar veel etnisch Laotiaanse mensen wonen) dan is een bezoek aan Isaan ook de moeite.

Ik woon in Laos en heb over dit land het meeste kennis van de landen die je genoemd hebt. Laos is een mooi land met veel vriendelijke mensen en een prachtige natuur. Cutureel heeft het ook vrij veel te bieden maar 'grote attracties' zijn wat schaarsers. Een bezoek aan de 4000 Eilanden (4000 Islands, Si Phan Don in het Laotiaans) is absoltuut de moeite (ik woon op een van de eilanden en we zijn nu bezig met de bouw van een bungalow voor het ontvangen van gasten, als je interesse hebt stuur me gerust een bericht) en is heerlijk ontspannend. Ook het Bolaven Plateau in het zuiden van Laos is in mijn ogen echt een aanrader in dit land. Prachtige watervallen, veel groen, veel koffie plantages en mooie bergen en diverse dorpen die bevolkt worden door mensen van andere etniciteiten dan de meest voorkomende hier (al krijg je daar wat minder van mee denk ik). Pakse een dag of twee eventueel (niet veel te doen maar een uitvalsbasis), Savannakhet eventueel 2 dagen, Thakhek ('The Loop' daar is ook mooi), Vientiane (hoofdstad en ondanks negatieve beoordelingen absoltuut wel de moeite voor een paar dagen), Vang Vieng (prachtige omgeving), Phonsavan (Vlakte der Kruiken en 's avonds heerlijk eten en drinken bij mijn maat in Bamboozle Restaurant), Vieng Xai (grotten en historie), Luang Prabang (oude koningsstad vol tempels en oude gebouwen), en er is nog veel meer. Waar gaat je interesse het meest naar uit? Hoe lang wil je in Laos besteden? Ik kan nog veel meer advies geven, ook 'off the beaten track'.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Dennis1982
Vakantieganger

Re: Maandje Cambodja, Laos, Thailand Tips ?

Bericht door Dennis1982 »

Hallo LoasFan,

Bedankt voor de tips!

De route die ik heb kunnen verzinnen is via de onderstaande plaatsen en daar komen dan nog wat locaties in Laos bij:
  • Bangkok
    Changmai
    Ubon Ratchathani ( woont een kennis van me )
    Siem Reap
    Sihanoukville
    Koh Rang
    Phnom Penh
    Bangkok
Plaats reactie