Hallo!
Eind augustus vertrek ik voor een aantal weken naar Peru&Bolivia. Natuurlijk staat een bezoek aan Salar de Uyuni op de planning. Maar ik zou graag jullie advies/ervaringen horen over de tours over de zoutvlakte. Overal lees ik dat het wordt aangeraden om de tour vanuit San Pedro de Atacama of Tupiza te doen. Helaas ligt dit niet helemaal op onze route. Wij komen vanuit La Paz en zullen daarna verder reizen naar Potosi, dus we willen eigenlijk een tour doen die start vanuit Uyuni.
Op internet lees ik veel goede, maar minstens zo veel slechte verhalen over tours vanuit Uyuni. Onze voorkeur gaat uit naar een 3-daagse trip, dus ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Alvast bedankt!
Tours vanuit Uyuni
Re: Tours vanuit Uyuni
Ik heb geen slechte ervaringen over gehouden aan mijn 3-daagse tour vanuit Uyunu.
Het landschap is voor iedereen hetzelfde. En ik ben niet het type dat gaat zeuren omdat ik geen toetje bij mijn eten heb gehad.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de tours die vertrekken vanuit een andere plaats, maar het is daar zo onaards prachtig, dat het moeilijk is voor te stellen dat er een minder mooie tour bestaat.
Het landschap is voor iedereen hetzelfde. En ik ben niet het type dat gaat zeuren omdat ik geen toetje bij mijn eten heb gehad.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de tours die vertrekken vanuit een andere plaats, maar het is daar zo onaards prachtig, dat het moeilijk is voor te stellen dat er een minder mooie tour bestaat.
Re: Tours vanuit Uyuni
Hey,
Wij hebben een prima ervaring gehad met de 3d/2n tour van Red Planet vanuit Uyuni. Voornaamste reden hiervoor was dat deze touroperator de hot springs 's avonds heeft (want de overnachting zit op 100m). Hierdoor konden wij dus in het donker (of naja, onder een schitterende sterrenhemel
) met onze 2 jeeps (iets van 10 man) van de hotsprings genieten, en 's ochtends bij het ontbijt zien hoe de inhoud van 20+ jeeps zich in dezelfde hotsprings probeerden te wurmen.
Op de 3e dag hadden wij gekozen voor een transfer naar San Pedro de Atacama, maar de rest van onze groep ging weer terug naar Uyuni.
Groeten,
Lodder
Wij hebben een prima ervaring gehad met de 3d/2n tour van Red Planet vanuit Uyuni. Voornaamste reden hiervoor was dat deze touroperator de hot springs 's avonds heeft (want de overnachting zit op 100m). Hierdoor konden wij dus in het donker (of naja, onder een schitterende sterrenhemel

Op de 3e dag hadden wij gekozen voor een transfer naar San Pedro de Atacama, maar de rest van onze groep ging weer terug naar Uyuni.
Groeten,
Lodder