Route zuidoost europa

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
len22

Route zuidoost europa

Bericht door len22 »

Hallo iedereen,

Ik wil deze zomer gaan interrailen samen met een vriend. Dit zou dan gaan om een periode vanaf 05-08 t/m 20-08 dus 15 dagen. Wij hebben ongeveer de route nu gepland, maar zijn benieuwd of het handig is om een global-pass te halen van de ns of dat het handiger is om kaartjes los te halen. Ook zijn wij benieuwd naar jullie mening van de route en of dit wel haalbaar is in 15 dagen. Ik heb ook verhalen gehoord dat het prima mogelijk is om bij aankomst van een bestemming meteen te gaan reserveren voor een eventuele nachttrein of moet dit echt eerder van tevoren?

Dit is onze route:

Amsterdam - Berlijn ( 2 dagen berlijn)
Berlijn - Praag (2 dagen)
Praag - Budapest ( 2 dagen)
Budapest - Siofok ( 1 dag)
Siofok - Zagreb (2 dagen)
Zagreb - Split ( 2 dagen)

ljubljana zouden wij ook graag willen bezoeken, maar wij weten nog niet waar we dat tussen moeten plannen. Er valt nog behoorlijk veel te plannen zoals jullie zien en ben benieuwd of jullie tips hebben over de route. Ik hoor het graag.

Alvast dank.
menasil
Reisexpert

Re: Route zuidoost europa

Bericht door menasil »

Niets moet eerder van te voren maar als je zo'n strakke planning hebt dan zou ik het wel aanraden dat wel te doen want dan weet je zeker dat je je treinen en vervoer hebt geregeld. Hoeveel overnachtingen heb je op elke plek gepland staan? 2 dagen, betekent dat 2 volle dagen of heb je minder en da 2 volle dagen?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ben nooit die kant op geweest, maar zat uit pure nieuwsgierigheid even te kijken naar die Global Pass van de NS.
Ik weet niet of je onder de 25 bent, maar als ik zo even snel reken, zie ik dat je minstens 6, mogelijk 7 treinreizen wilt maken binnen een maand.
Dan heb je dus de 7 dagen binnen 1 maand-pas nodig, voor iemand boven de 25 komen 7 treinreizen op 45 euro per reis en onder de 25 op +- 35 euro per reis. Is dat de moeite waard? Het lijkt mij erg duur? Wellicht kunnen anderen vertellen wat een treinreis in die regionen gemiddeld kost?
Voor het eerste stuk, naar Berlijn, zou je ook blablacar kunnen overwegen. Dat is over het algemeen goedkoper dan de trein. Je "lift" dan zogezegd met iemand mee. Maar misschien nu wat lastig plannen, aangezien er voor augustus waarschijnlijk nog niet niet zoveel ritten op staan.
Vanaf Berlijn kun je dan de trein gebruiken of eventueel verder "liften".

Mooie reis in ieder geval!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Wij zitten op dit moment in Budapest en hebben de meeste plaatsen op jullie lijstje al eens bezocht. Allemaal de moeite waard, maar zoals jullie het willen gaan doen kom je volgens mij kapot thuis. Een wel hele krappe planning, maar goed je bent jong en je wil wat. In de regel zijn 2 dagen voor de miljoenensteden die jullie gaan bezoeken genoeg. Veel nachttreinen pakken als ze er zijn. Kun je kosteloos je slaap inhalen.
Plaats reactie