Volgorde Reisplanning Noord en Midden-Amerika

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Jeannie

Volgorde Reisplanning Noord en Midden-Amerika

Bericht door Jeannie »

In augustus gaan we (mijn vriend en ik) voor 5,5 maand op reis. Een fantastisch vooruitzicht natuurlijk! :)

Op de planning staan 2 maanden West Canada en USA, 4-5 weken (Guatemala, Belize, Mexico) en 2,5 maand Zuid-Amerika (Peru, Bolivia, Chili en Argentinië).

Nu zitten we enigszins met de volgorde te stoeien. In eerste instantie was het plan simpelweg van noord naar zuid te reizen, echter willen we in Mexico en Belize graag meerdere duiken maken en oktober lijkt daarvoor niet de beste maand (hurricane season).
We zouden onze reis kunnen beginnen in midden Amerika, maar dat betekent dat we vervolgens tot eind oktober in de USA zitten, waarvan de laatste weken op de motor richting o.a. Yosemite en Grand Canyon.
Hoe is het weer daar in oktober en eigenlijk de belangrijkste vraag, is dit nog te doen op de motor?
Zouden jullie inderdaad eerst naar midden Amerika gaan om daar in augustus te kunnen duiken?
Alvast bedankt!
menasil
Reisexpert

Re: Volgorde Reisplanning Noord en Midden-Amerika

Bericht door menasil »

Hallo @Jeannie. Ik heb helaas niet echt zo'n soortgelijke reis gemaakt maar ben wel hartje winter in Nevada en California geweest. In november was het weer in San Francisco uitzonderlijk warm. Dat gold ook voor Los Angeles waar we 30 graden hadden. In Las Vegas was ik er in januari en hadden we overdag t-shirt met lange broek weer, maar 's avonds koelde het enorm af. Het kent wisselende klimaten.

Yosemite staat erom bekend dat de voorzieningen langzaamaan gaan sluiten in september/oktober. Het staat echter goed beschreven op hun website wat wel of niet mogelijk is. https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/fall.htm. Het kan dus zijn dat bepaalde wegen gesloten zijn en veel hangt ook af van of er sneeuw valt of niet. Grand Canyon heeft ruimere 'openingstijden' maar een deel is gesloten na 15 oktober. https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/hours.htm.
Plaats reactie