Vraag reisschema Java, Bali en Gili

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
zeeppaardje

Vraag reisschema Java, Bali en Gili

Bericht door zeeppaardje »

Hallo!

Deze zomer (9 juli t/m 31 juli) ga ik samen met een vriend naar Indonesië *O* Wij zijn dan beiden 21 jaar.

We zijn ondertussen een beetje een schema aan het maken van wat we willen zien/doen en waar we heen willen gaan. Het leukst was misschien helemaal op de bonnefooi maar gezien de tijd die we daar hebben leek het ons handiger om een soort van planning te maken.

Wat we zeker willen doen is de Borobudur, Prambanan, Mount bromo/kawa Ijen tour, Bali en Gili. Ik zag dat er tours waren van 3D/2N waarbij je opgepikt wordt in Yogyakarta en de eindplaats Bali is. Kun je die tours daar gewoon boeken in hostels/reisbureaus o.i.d. of is het verstandig om dat van te voren thuis al te doen? Ook met dat het het hoofdseizoen is in gedachten.

Zo ziet het er een beetje uit, alles kan nog gewisseld worden behalve dat we beginnen in Jakarta en terugvliegen van Bali naar Jakarta. Wat zouden jullie toevoegen of anders doen? Tips voor plaatsen op Bali zijn ook welkom! We zijn niet echte feestgangers dus niet zo'n plaats á la Lorret de Mar van Bali :P

Afbeelding

En treintickets al van te voren boeken op [verwijderd] ?
Jenny
Reisexpert

Re: Vraag reisschema Java, Bali en Gili

Bericht door Jenny »

Persoonlijk ben ik geen grote fan van Jakarta. Ik zou daar dan ook niet heengaan, maar na aankomst op het vliegveld in transfer naar Bogor nemen. Deze doet er ongeveer net zo lang over als een transfer naar Jalan Jaksa/het centrum van Jakarta. Bogor is net wat rustiger en minder warm. Fijn als je net aankomst.

Van Bogor kun je een travel/minibus nemen naar Bandung. Een rit door passen en langs theeplantages. Erg leuk.

Rond 11 juli is de Ramadangekte wel weer voorbij, dus je kan ter plekke een treinticket regelen. Ik snap alleen niet waarom niet een nacht langer blijft in Bogor of Bandung? Even bijkomen van een lange vlucht.

De toer van Yogya naar Bali via de Bromo en Ijen zou ik ter plekke boeken. Geldverspilling om hier al te doen!

Op Bali zou je kunnen beginnen in Pemutaran of Lovina en daar even bijkomen van de vermoeiende vulkaantrip. Daarna een paar dagen Ubud. Vanuit Ubud busshuttle en boot naar de Gili's nemen. De boot doet er nog geen twee uur over, toch duurt de reis al snel een halve dag.

Voor meer tips voor Bali (en Java) verwijs ik naar mijn blog.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zeeppaardje

Bericht door zeeppaardje »

Jenny schreef:Persoonlijk ben ik geen grote fan van Jakarta. Ik zou daar dan ook niet heengaan, maar na aankomst op het vliegveld in transfer naar Bogor nemen. Deze doet er ongeveer net zo lang over als een transfer naar Jalan Jaksa/het centrum van Jakarta. Bogor is net wat rustiger en minder warm. Fijn als je net aankomst.

Voor meer tips voor Bali (en Java) verwijs ik naar mijn blog.
Bedankt voor je antwoord!

Het enige probleem is dat wij de eerste nacht wel alvast hadden geboekt in Jakarta in Jalan Jaksa. Wel in de buurt van het treinstation zodat we de volgende dag direct daar weg kunnen.

Ik denk dat we er voor gaan kiezen om iets langer in Bandung te verblijven en wat langer in Bali. Met het treinticket zal het vast wel goed komen denk ik.( dag van te voren daar regelen. Verder ga ik je blog zo even lezen voor de tips in Bali! ^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als het treinticket niet lukt neem je gewoon de bus of minibus. Die gaan vaker dan de treinen. Bovendien is een minibus sneller!

Ik zit rond diezelfde tijd in Indonesie (12de keer alweer), misschien lopen we elkaar nog tegen het lijf. Al wil ik meer richting oosten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie