Bromo van Malang en dan doorreizen naar Jogyakarta. Haalbaarheid

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
PeterenSandy

Bromo van Malang en dan doorreizen naar Jogyakarta. Haalbaarheid

Bericht door PeterenSandy »

Hallo
wij plannen in augustus een reis naar Bali & Java en willen daar 2 dagen Bromo in doen. We stippelden daarvoor een route uit, waarvan we ons de vraag stellen of ze realistisch is en of we ons vervoer vooraf kunnen regelen. (dit laatste wetende dat "wij" 2 gezinnen zijn, dus 8 personen waarvan 4 kids tussen 8 en 11)
Concreet: wij dachten aan
- vliegen op Malang (vlucht al gecheckt, komt aan rond 13u30 in Malang)
- vervolgens van Malang naar Cemoro Lawang. Ons idee was om zo al op de eerste dag het grootste deel van het prachtige Bromo landschap te zien. Hiervoor hebben we (minstens voor een deel) een jeep nodig, zagen we. Kunnen we zoiets vooraf regelen?
- Overnachten in Cemoro Lawang. 's Morgens vroeg naar de zonsopgang gaan kijken
- Vervolgens daarna terug vanuit Cemoro Lawang naar Probollingo, waar we dan om 11u de trein zouden nemen naar Jogyakarta
Ook hier zouden we dan zeker vervoer voor moeten hebben dat gegarandeerd is (gezien trein die om 11u vertrekt)
In theorie zouden we hier ook kunnen terugkeren naar Malang en daar de trein nemen, maar we dachten dat dit minder interessant is, omdat we dan opnieuw dezelfde route doen als de dag ervoor.
Onze vragen zijn dus
- is dit een realistisch schema?
- kunnen we iets van vervoer vooraf regelen (of is het misschien toch beter hiervoor een tour te boeken vooraf)
Alvast bedankt!
Peter
Jenny
Reisexpert

Re: Bromo van Malang en dan doorreizen naar Jogyakarta. Haalbaarheid

Bericht door Jenny »

Mooie plannen!

Hoe wil je van Malang naar Cemero Lawang reizen? Als je met het OV reist, twijfel ik of je die middag nog erg veel van de omgeving van de Bromo zal zien. Het is al snel half 3 voordat je het vliegveld verlaat en voor 6en is het donker. De Bromo is een paar uur reizen vanuit Malang.

Met de auto heb je iets meer speling, maar is het nog steeds krap. Hotel Helios in Malang heeft veel ervaring met Bromo tours, al weet ik niet of zij ook dingen doen voor niet-hotelgasten.

Eenmaal in Cemero Malang of Probolinggo is het geen probleem vervoer (een jeep) te vinden.

Dan het tweede deel: van Cemero Lawang naar Probolinggo is niet echt logisch. Het kan vast (met een jeep), maar omdat het niet logisch is zal het tijdrovender en duurder zijn.

Volgens mij kwam ik tijdens mijn bezoek aan de Bromo pas na 11en terug in Probolinggo, houd er rekening mee dat je harde afspraken moet maken en moet haasten om die trein te halen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
wim van brink
Wereldreiziger

Re: Bromo van Malang en dan doorreizen naar Jogyakarta. Haalbaarheid

Bericht door wim van brink »

In het verleden wilde ik van Medan naar Bukit Lawing, opvangcentrum van Oerang Oetangs. Boeken er op nageslagen. Een hele puzzel. Op enig moment gedacht, wij zien wel hoe wij er komen. Na het passeren van de immigratie werden wij aangeschoten door een riksjarijder. Verteld wat de bestemming was en na diverse overstapje zaten wij in het juiste busje. DIt is kenmerkend voor Indonesië. Overal is er wel iemand die er voor zorgt dat je op de juiste plaats terecht komt. M.a.w. Maak je niet te druk over vervoer, het wordt ter plekke voor je geregeld.
Plaats reactie