Aangezien ik er heel weinig op internet over vind hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Is een dagje Bintan of Batam te doen vanuit Singapore?
En hoe zit dit met visa, want ik las op internet dat je geen visa hoeft als je het land zo weer verlaat?
En wat zullen ongeveer de kosten zijn voor de boot en (het visa)?
1 dagje Bintan of Batam vanaf Singapore
-
- Vakantieganger
Re: 1 dagje Bintan of Batam vanaf Singapore
Er gaan meerdere boten per dag van Singapore naar Batam en Bintan. Batam is ongeveer een uurtje varen, de boot naar Batam Centre/Nagoya doet er iets langer over dan de boot naar Sekupang. Bintan is wat verder weg.
Als je Indonesie binnen 30 dagen verlaat en binnen komt bij bepaalde grensovergangen krijg je een gratis visumvrije entree. Batam staat op die lijst. Je moet een ticket het land uit kunnen overhandigen (officieel een vliegtickets, maar een bootticket kan vast ook). Bij andere grensovergangen moet je US$ 35 betalen.
Ik heb op Batam gewoond en Bintan verschillende keren bezocht. Ik denk dat Bintan leuker is voor een kort bezoek. Mooiere standen, het havenstadje Tanjung Pinang is leuk en een uitstap naar de slangenrivier. Batam is meer een zakencentrum.
Als je Indonesie binnen 30 dagen verlaat en binnen komt bij bepaalde grensovergangen krijg je een gratis visumvrije entree. Batam staat op die lijst. Je moet een ticket het land uit kunnen overhandigen (officieel een vliegtickets, maar een bootticket kan vast ook). Bij andere grensovergangen moet je US$ 35 betalen.
Ik heb op Batam gewoond en Bintan verschillende keren bezocht. Ik denk dat Bintan leuker is voor een kort bezoek. Mooiere standen, het havenstadje Tanjung Pinang is leuk en een uitstap naar de slangenrivier. Batam is meer een zakencentrum.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie