Ola andere Australië fanaten!
Vanaf medio september ben ik van plan voor een zo lang mogelijke periode naar Australië te vertrekken om daar veel van het land te zien, maar zeker ook om een mooie tijd te hebben met andere backpackers. Vanwege het landschap zou ik heel graag van Darwin naar Perth reizen (met camper), maar ik heb hier en daar al gelezen dat de westkust simpelweg een stuk rustiger is dan de oostkust wat betreft backpackers. Wil dit zeggen dat er inderdaad weinig backpackers deze route langs de westkust nemen of valt dit relatief gezien wel mee?
En hoe is het omgekeerd met de drukte aan de oostkust? Ik lees steeds meer dat de oostkust toch wel behoorlijk toeristisch is en dit trekt mij dan weer niet zo. Klopt dit of ligt het er maar net aan of je de drukte opzoekt of welke plekken je aan doet?
Ik hoor graag zo veel mogelijk ervaringen!
Thanks!
Andere backpackers westkust?
- Kims
- Reisexpert
Re: Andere backpackers westkust?
Hi,
Het ligt aan het seizoen waarin je reist. Voor jouw planning, zul je meer dan genoeg andere backpackers tegenkomen onderweg. De Westkust is uitgestrekter met veel minder bevolking dan de Oostkust dus inderdaad relatief minder toeristisch wat dat betreft. En je kan inderdaad de drukte opzoeken door naar populaire plekken te gaan of het heel makkelijk vermijden door net wat anders te doen al zul je waarschijnlijk dan nog wel reizigers tegenkomen, alleen veel minder.
Ik zou je wel aanraden om het stuk van Darwin naar Broome met een 4WD te doen zodat je de schitterende Gibb River Road kan doen, dat is zeker de moeite waard. En met een 4WD kun je ook net wat meer zien van bijvoorbeeld Kakadu en Litchfield. Hou er wel rekening mee dat het tegen oktober in het Noorden al flink opwarmt dus dan is het een goed idee om langzaamaan richting het Zuiden te trekken.
Succes met de planning!
Het ligt aan het seizoen waarin je reist. Voor jouw planning, zul je meer dan genoeg andere backpackers tegenkomen onderweg. De Westkust is uitgestrekter met veel minder bevolking dan de Oostkust dus inderdaad relatief minder toeristisch wat dat betreft. En je kan inderdaad de drukte opzoeken door naar populaire plekken te gaan of het heel makkelijk vermijden door net wat anders te doen al zul je waarschijnlijk dan nog wel reizigers tegenkomen, alleen veel minder.
Ik zou je wel aanraden om het stuk van Darwin naar Broome met een 4WD te doen zodat je de schitterende Gibb River Road kan doen, dat is zeker de moeite waard. En met een 4WD kun je ook net wat meer zien van bijvoorbeeld Kakadu en Litchfield. Hou er wel rekening mee dat het tegen oktober in het Noorden al flink opwarmt dus dan is het een goed idee om langzaamaan richting het Zuiden te trekken.
Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!