Welke Aziatisch landen kun je als vrouw alleen beter vermijden?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ilsse

Welke Aziatisch landen kun je als vrouw alleen beter vermijden?

Bericht door Ilsse »

Hallo,

Volgend jaar wil ik graag voor een lange tijd gaan reizen in Azië. Nu heb ik gelezen dat Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam wel veilig zijn voor een 21-jarige vrouw alleen. Ik zou graag ook willen weten hoe de situatie in Maleisië, Indonesië, Myanmar, India, Sri Lanka, Filipijnen en Nepal is. Is het verstandig om als vrouw alleen te reizen in de landen?

Groet, Ilsse
Jenny
Reisexpert

Re: Welke Aziatisch landen kun je als vrouw alleen beter vermijden?

Bericht door Jenny »

India en Sri Lanka heb ik niet bezocht, de andere landen zijn prima te bereizen als vrouw alleen.

Natuurlijk zijn er dingen die je beter niet kan doen, maar dat is in Amsterdam ook. Wees voorzichtig met drank en drugs, weet wat je doet. Donkere steegjes kun je 's nachts beter mijden. Wees voorzichtig met dure bezittingen, berg ze goed op en laat niets onbeheerd achter.

Uit respect voor de locals: kleed je niet te bloot in moslimlanden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welke Aziatisch landen kun je als vrouw alleen beter vermijden?

Bericht door Bird »

Mijn ervaring is ook in India positief, maar daarover verschillen de meningen nogal eens.
Indonesië, Filipijnen en Maleisië zijn ook prima te doen. Fijn reizen als vrouw begint bij respectvol kleden, dan ben je al een heel eind op weg. Lees je in over gewoonten en gebruiken.

En doe geen dingen die je thuis ook niet zou doen.
Amsterdam om 2 uur 's nachts is waarschijnlijk net zo 'gevaarlijk' als Kuala Lumpur om 2 uur 's nachts. Met het verschil dat je in Azië altijd zichtbaar de buitenlander-met-geld bent.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Plaats reactie