Huwelijksreis oostkust Australië
Huwelijksreis oostkust Australië
Dag reizigers!
Mijn vriendin en ik zijn momenteel druk bezig onze huwelijksreis te plannen. Op 19 mei 2017 trouwen we, en een aantal dagen later vertrekken we voor onze droomreis naar Australië. We hebben al aardig wat plekken op de wereld bezocht, Java, Bali, Thailand, Dominicaanse Republiek en zo kunnen we nog even doorgaan. We houden echt van reizen.
Voor mij was de keuze voor de oostkust redelijk snel gemaakt, omdat het houden van een zeeaquarium 1 van mijn hobby's is. Het Great Barrier Reef staat dus hoog op de bucket list!
We hebben nu een voorstel van het reisbureau gehad, een eerste indicatie van hetgeen wij denken te willen gaan zien. Nu twijfelen we over een aantal zaken. Eerst zal ik de reis in het kort opsommen:
- Op 21 mei 2017 vertrekken we, om op 22 mei om 20:00 uur 's avonds in Melbourne te landen.
- Op 25 mei in de ochtend van Melbourne naar Sydney, dit betekent dus twee volle dagen in Melbourne.
- Op 28 mei in de ochtend van Sydney naar Alice Springs, hier eerst een hotelovernachting om vervolgens een drie-daagse 'Red Centre Safari' te doen.
- Op 01 juni vertrek naar Brisbane, hier de verplichte hotelovernachting voor we de camper ophalen.
- Op 02 juni de camper ophalen bij Maui, we gaan denk ik voor de 4-Berth om toch lekker de ruimte te hebben in de camper.
- Op 15 juni de camper inleveren in Cairns, om daar tot 18 juni in een hotel te verblijven en een aantal dagen strand te genieten, misschien wat uitstapjes naar Daintree etc.
- Op 18 juni weer naar huis, daar zie ik nu al tegenop!
Nu hebben wij twijfels over een aantal zaken, en wij horen graag wat jullie mening/ervaringen zijn:
- Is het aan te raden zowel Melbourne als Sydney te bezoeken, of is het beter 1 van deze twee te schrappen en bijvoorbeeld de camperreis te verlengen?
- Wat raden jullie qua route aan, we zoeken wel afwisseling in mooie kustplaatsen, maar zijn ook heel nieuwsgierig naar nationale parken met bossen, tropische regenwouden etc?
- Wat vinden jullie van het totale idee zo? Alice Springs is echt een must, en het zien van het Great Barrier Reef.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn vriendin en ik zijn momenteel druk bezig onze huwelijksreis te plannen. Op 19 mei 2017 trouwen we, en een aantal dagen later vertrekken we voor onze droomreis naar Australië. We hebben al aardig wat plekken op de wereld bezocht, Java, Bali, Thailand, Dominicaanse Republiek en zo kunnen we nog even doorgaan. We houden echt van reizen.
Voor mij was de keuze voor de oostkust redelijk snel gemaakt, omdat het houden van een zeeaquarium 1 van mijn hobby's is. Het Great Barrier Reef staat dus hoog op de bucket list!
We hebben nu een voorstel van het reisbureau gehad, een eerste indicatie van hetgeen wij denken te willen gaan zien. Nu twijfelen we over een aantal zaken. Eerst zal ik de reis in het kort opsommen:
- Op 21 mei 2017 vertrekken we, om op 22 mei om 20:00 uur 's avonds in Melbourne te landen.
- Op 25 mei in de ochtend van Melbourne naar Sydney, dit betekent dus twee volle dagen in Melbourne.
- Op 28 mei in de ochtend van Sydney naar Alice Springs, hier eerst een hotelovernachting om vervolgens een drie-daagse 'Red Centre Safari' te doen.
- Op 01 juni vertrek naar Brisbane, hier de verplichte hotelovernachting voor we de camper ophalen.
- Op 02 juni de camper ophalen bij Maui, we gaan denk ik voor de 4-Berth om toch lekker de ruimte te hebben in de camper.
- Op 15 juni de camper inleveren in Cairns, om daar tot 18 juni in een hotel te verblijven en een aantal dagen strand te genieten, misschien wat uitstapjes naar Daintree etc.
- Op 18 juni weer naar huis, daar zie ik nu al tegenop!
Nu hebben wij twijfels over een aantal zaken, en wij horen graag wat jullie mening/ervaringen zijn:
- Is het aan te raden zowel Melbourne als Sydney te bezoeken, of is het beter 1 van deze twee te schrappen en bijvoorbeeld de camperreis te verlengen?
- Wat raden jullie qua route aan, we zoeken wel afwisseling in mooie kustplaatsen, maar zijn ook heel nieuwsgierig naar nationale parken met bossen, tropische regenwouden etc?
- Wat vinden jullie van het totale idee zo? Alice Springs is echt een must, en het zien van het Great Barrier Reef.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- Kims
- Reisexpert
Re: Huwelijksreis oostkust Australië
Hi,Ferdy01 schreef:Nu hebben wij twijfels over een aantal zaken, en wij horen graag wat jullie mening/ervaringen zijn:
Persoonlijk zou ik voor 1 van de grote steden kiezen en later meer tijd nemen in national parks etc. Het gaat in Australie toch voornamelijk om de spectaculaire natuur, niet de steden. Daarnaast is het winter in het Zuiden dus kan het flink koud en nat zijn, niet echt ideaal vakantieweer... Het is er nu bijvoorbeeld 11 graden met regen... In het Noorden daarentegen is het ideaal met koele nachten en zo goed als alleen maar mooie, zonnige dagen. Ik zou me dus voornamelijk richten op je trip van Brisbane naar Cairns. Eventueel kun je bijvoorbeeld ook het Zuidelijke grens/berggebied van Queensland toevoegen, erg mooi. Glasshouse mountains zijn een aanrader, toer op Fraser Island, Magnetic island, Airlie beach, Atherton Tablelands, zeiltocht op de Great Barrier reef/Whitsundays, Daintree inderdaad en alle andere national parks etc.
Hou er ook rekening mee dat die 4 berth campers echt giga zijn dus niet heel makkelijk te manouvreren, maar inderdaad wel meer ruimte, al zul je het merendeel van de tijd buiten doorbrengen denk ik. Met een kleinere camper kun je wat meer kanten op en een 4WD geeft je helemaal vrijheid.
Een trip/toer in de Red Centre is inderdaad een aanrader en het is een mooie tijd van het jaar na het regenseizoen dus hopelijk groen. Het kan wel al vriezen dan 's nachts maar ook hier zullen de dagen over het algemeen mooi en zonnig zijn!
Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Bedankt voor de reactie!
Het zal dan toch 1 stad worden, ik denk Sydney vanwege het weer. Of is Melbourne leuker?
De nationale parken aan de zuidelijke grens van Queensland zijn volgens mij met een camper slecht bereikbaar, of hebben jullie hier nog enige tips? Glasshouse mountains NP ziet er goed uit, daar gaan we zeker naartoe. De moeite om hier de eerste nacht bijvoorbeeld door te brengen? Of een stukje doorrijden naar een andere plek en enkel een bezoek brengen aan de Glasshouse mountains?
We nemen je tips zeker mee m.b.t. de must-see's!
Het zal dan toch 1 stad worden, ik denk Sydney vanwege het weer. Of is Melbourne leuker?
De nationale parken aan de zuidelijke grens van Queensland zijn volgens mij met een camper slecht bereikbaar, of hebben jullie hier nog enige tips? Glasshouse mountains NP ziet er goed uit, daar gaan we zeker naartoe. De moeite om hier de eerste nacht bijvoorbeeld door te brengen? Of een stukje doorrijden naar een andere plek en enkel een bezoek brengen aan de Glasshouse mountains?
We nemen je tips zeker mee m.b.t. de must-see's!
- Kims
- Reisexpert
Ligt er helemaal aan wat jullie willen. Ik zou wat info opzoeken over beide steden en kijken wat jullie het leukst lijkt. In Melbourne zal het waarschijnlijk kouder zijn, hou daar rekening mee.Ferdy01 schreef:Het zal dan toch 1 stad worden, ik denk Sydney vanwege het weer. Of is Melbourne leuker?
Ik zou zeker een nachtje inde Glasshouse Mountains doorbrengen als ik jullie was, er is veel te doen en zien. Verder raad ik jullie aan om voornamelijk national parks en mooie natuurplekken op te zoeken. Je kunt in veel national parks goedkoop kamperen en dan zit je middenin de natuur. Ook kun je af en toe het binnenland inrijden ter afwisseling, dan krijg je een beetje outback gevoel. Zo zou je bijvoorbeeld bij Towsville het binnenland in kunnen gaan om de Undara Lava Tubes te bezoeken, zeer de moeite waard. Rond Cairns is veel te zien, dus neem de tijd om daar rond te kunnen kijken en kamperen op verschillende plekken.Ferdy01 schreef:Glasshouse mountains NP ziet er goed uit, daar gaan we zeker naartoe. De moeite om hier de eerste nacht bijvoorbeeld door te brengen? Of een stukje doorrijden naar een andere plek en enkel een bezoek brengen aan de Glasshouse mountains?
Meer info is te vinden over bepaalde plekken op: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ en het is natuurlijk aan te raden om een reisgids te kopen zoals de Lonely Planet voor specifieke info.
Veel plezier.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!