10 weken reizen door Thailand, Laos en Myanmar; een paar vragen.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Traveler25

10 weken reizen door Thailand, Laos en Myanmar; een paar vragen.

Bericht door Traveler25 »

Hoi reizigers,

Ik ben samen met mijn vriend een reis door Azië aan het plannen van december 2016 tot februari 2017. De tickets naar Bangkok zijn al geboekt, we vertrekken op 7 december en komen terug op 14 februari. We hebben dus bijna 10 weken voor onze reis.

Graag willen we de volgende landen bezoeken: Thailand, Laos en Myanmar. De eerste vraag is natuurlijk, zijn deze 3 landen te veel in 10 weken? We zitten er zelf aan te denken om ongeveer 3 weken in Myanmar te verblijven, 3 weken in Laos en 4 weken in Thailand. Is deze tijdspanne ruim genoeg om een beetje relaxt te reizen? We willen namelijk niet al te gehaast reizen en de mogelijkheid hebben om op sommige locaties, als het goed bevalt, wat meer dagen te blijven.

Daarnaast hebben we wat moeilijkheden met het plannen van de route. We landen in Bangkok en we vliegen ook weer terug vanuit Bangkok. Wat is de handigste volgorde als we Laos en Myanmar ook willen zien? Ik heb in ieder geval al begrepen dat we Myanmar alleen in kunnen per vliegtuig.

Tot slot heb ik nog een vraag qua budget. We zitten zelf te denken aan 2000 euro p.p. voor deze 10 weken. Is dit haalbaar?

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren/helpen :) Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Traveler25
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 10 weken reizen door Thailand, Laos en Myanmar; een paar vragen.

Bericht door Tikva »

Het kan zeker hoor het aantal weken dat je aangeeft al kan je dan natuurlijk niet alles van een land zien. Ik zou zelf eerst thailand en laos doen en daarna Myanmar omdat dat toch wat uitdagender reizen is.

Als je Laos van beneden tot boven wil doen is 4 weken beter. Boek dan ook in Thailand met air asia wat binnenlandse vluchten. Je hoeft trouwens niet te vliegen naar Myanmar de grens is open. Wij hadden een hele gave route (goed te doen in 3 weken) in gedachten. Ter hoogte van phitsanulok de grens over kom je in het nog rustige zuid myanmar, dan naar yangoon, bagan, en zou je terug kunnen vliegen naar bangkok vanuit Mandalay. Omdat we op reis waren met een kindje van 2 uiteindelijk toch iets anders gedaan. We hebben dus recenter verhalen en kosten op ons blog staan. Myanmar is niet goedkoop vond het wel 2x zo duur als Thailand. Dan nog in de mix met thailand en laos is je budget zeker haalbaar hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
vincentdekolf
Reiziger

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Traveler,

10 weken is absoluut genoeg tijd, daar hoef je je geen zorgen over te maken ;) .

De route die ik vorig jaar heb gedaan zou je ook kunnen gebruiken. Ik ben vanaf Chang Mai naar Yangon gevlogen en toen vanaf Mandalay weer terug naar Chang Mai, om dan vanaf daar richting Laos te gaan.
De optie die Tikva zegt was er toen nog niet echt, je zou het kunnen proberen. Ik weet niet of je al vaker een reis gemaakt hebt en of je heel avonturistisch ingesteld bent, want het lijkt mij wel een andere (specialere) ervaring dan met het vliegtuig gaan! Vliegen is wel sneller uiteraard.

Wat je ook kan doen is vanaf Bangkok direct een retourtje nemen, heb destijds prijzen voor rond de €100,- gezien daarvoor.

Na Myanmar zou ik dan Laos van Noord naar zuid doen, terug naar Bangkok en dan heb je waarschijnlijk nog tijd zat om nog wat eilanden te pakken!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Traveler25 schreef:Hoi reizigers,

Ik ben samen met mijn vriend een reis door Azië aan het plannen van december 2016 tot februari 2017. De tickets naar Bangkok zijn al geboekt, we vertrekken op 7 december en komen terug op 14 februari. We hebben dus bijna 10 weken voor onze reis.

Graag willen we de volgende landen bezoeken: Thailand, Laos en Myanmar. De eerste vraag is natuurlijk, zijn deze 3 landen te veel in 10 weken? We zitten er zelf aan te denken om ongeveer 3 weken in Myanmar te verblijven, 3 weken in Laos en 4 weken in Thailand. Is deze tijdspanne ruim genoeg om een beetje relaxt te reizen? We willen namelijk niet al te gehaast reizen en de mogelijkheid hebben om op sommige locaties, als het goed bevalt, wat meer dagen te blijven.

Daarnaast hebben we wat moeilijkheden met het plannen van de route. We landen in Bangkok en we vliegen ook weer terug vanuit Bangkok. Wat is de handigste volgorde als we Laos en Myanmar ook willen zien? Ik heb in ieder geval al begrepen dat we Myanmar alleen in kunnen per vliegtuig.

Tot slot heb ik nog een vraag qua budget. We zitten zelf te denken aan 2000 euro p.p. voor deze 10 weken. Is dit haalbaar?

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren/helpen :) Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Traveler25
Hoi @Traveler25

Leuk dat je deze kant op komt! :)

3 landen in 10 weken is veel maar is absoluut te doen in mijn ogen. Ik denk dat je vrij relaxt kunt reizen op deze manier. Uiteraard is het ook afhankelijk van de snelheid van reizen. Soms was die bij mij wat te hoog, soms erg laag.

4 weken in Laos geeft je wat meer tijd in dit land, zeker omdat het vrij langgerekt is en reizen niet altijd heel snel gaat.

2.000 euro p.p. is haalbaar denk ik. Dat is 200 euro per week p.p. dus. ongeveer 27 euro per dag dus. In Laos is dat haalbaar, zeker met 2 personen die kamers delen.

Als je meer advies wilt over Laos (ik woon hier op een eiland in de Mekong rivier in het deel wat Si Phan Don/ 4000 Eilanden genoemd wordt) lees ik het wel. En wie weet zie ik jullie hier wel verschijnen t.z.t. :)

Test of dit werkt: @LaosFan
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie