Nieuwe backpack - keuzes

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
bullitshot

Nieuwe backpack - keuzes

Bericht door bullitshot »

Volgend jaar wil ik een tijd gaan backpacken, maar voor werk ben ik vaak op pad en overnacht dan in hotels. De tas die ik nu gebruik is vrij letterlijk aan het einde van het Latijn en dient dus vervangen te worden. Om 2 vliegen in één klap te maken wil ik een backpack kopen die voor volgend jaar ook geschikt is. Doordat ik al vaak reis en uit een tas leef heb ik een aantal specifieke eisen en ik heb 1 backpack gevonden die er aan voldoet.

De Fjallraven Kajka. Nu zit ik nog met een paar keuzes, hoeveel liter en welke kleur. Ze zijn er tot en met 100 liter dus keuze genoeg. Momenteel neig ik naar 85 liter. Voor zover ik lees wordt vaak voor langere reizen 65 liter aanbevolen. Reden dat ik iets meer wil is dat ik lang ben, 2 meter, simpelweg meer stof in een broek, deels ook omdat ik een tent, slaapzak etc. mee wil dan en deels ook omdat wat extra accessoires mee wil nemen.

Is 85 liter te groot of met de bovenstaande gedachtengang wel voldoende?

Tweede keuze is de kleur. Je hebt groen, zwart, graphite (bijzonder maar wel mooi) en echt de helblauwe Fjallraven kleur, zie onderstaande afbeelding. Deze helblauwe kleur vind ik wel mooi en zie er ook voordelen van in dat die makkelijk herkenbaar is. Zijn er ook nadelen van zo'n felle kleur in andere landen zoals nieuw-zeeland, Azie enzo? Werkt het in de praktijk?

Afbeelding
ubiytsa
Reisexpert

Re: Nieuwe backpack - keuzes

Bericht door ubiytsa »

Ik denk dat 85liter een mooie grootte is als je een kleine tent meeneemt en een hele kleine slaapzak. Zeker als je vooral door warme gebieden trekt.

Kleur is persoonlijk. Hij valt op, daar zie ik geen nadeel aan.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie