Internet onderweg in Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Dassen

Internet onderweg in Nieuw Zeeland

Bericht door Dassen »

Hallo wij gaan in feb- mrt 2017 naar Nieuw Zeeland en willen daar gebruikmaken van internet onderweg. Welke aanbieders zijn er in Nieuw Zeeland om daar een prepaid kaartje te kopen. In Australie hadden we van Octopus een kaartje en dat werkte prima en konden dagelijks even mail zien en op internet wat op zoeken. De verkoopster heeft het kaartje even geactiveerd kregen wij niet voor elkaar maar zij wel en was eenvoudig op te waarderen en waren voor 5weken nog geen 60 dollar kwijt. Maar mijn vraag is dus is er een vergelijkbare aanbieder in Nieuw Zeeland.
Vr gr Frits
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Internet onderweg in Nieuw Zeeland

Bericht door Moira »

Hallo,

In Nieuw Zeeland heb je 3 aanbieders die mobiel internet aanbieden dit is 2degrees, Vodafone en Spark.
Spark is de duurste maar is wel beter met zijn bereik in buiten gelegen gebieden. Het is wel wat duurder dan in Australia.
Dit komt omdat hier maar 4.5 miljoen mensen wonen. Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en ik zit zelf bij 2degrees dit omdat het een van de goedkoopste is maar ik woon in Auckland dus mijn bereik met hun is altijd prima. Je kunt op het vliegveld dit regelen bij de providers die daar een shop hebben.
Mocht je in hostels of campings verblijven dan hebben die ook vaak internet wat je kunt gebruiken. Weet wel dat op het zuidereiland het altijd iets lastiger is dan op het Noordereiland. Dit komt omdat op het zuidereiland maar 1 miljoen mensen wonen dus internet is nog redelijk schaars. Al moet ik zeggen dat het een stuk is verbeterd met jaren geleden.
Torra
Reisexpert

Re: Internet onderweg in Nieuw Zeeland

Bericht door Torra »

Wat Moira zegt klopt: wij hebben op onze reis op het Zuidereiland een mobile wifi kunnen huren bij onze huurauto. 29 NZ dollar voor de huur en 30 NZ dollar voor 1 GB, 1 maand geldig.
De hostels en motels bieden soms wel wifi aan, maar vaak betaald, zwak of maar voor 1 apparaat.
Ik was daarom heel blij met deze mogelijkheid.
Plaats reactie