Surabaya naar Kuta
Surabaya naar Kuta
Hoi allemaal,
Hopelijk kunnen jullie me helpen, me lonely planet is nogal wat onduidelijk.
Ik kom 09/05 aan in Surabaya vanuit Amsterdam. Op de 15 moet ik in Kuta zijn.
Graag wil ik de tussenliggende tijd om dingen te bezichtigen. Waarvan een Sunrise op de Bromo.
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Hoe zou ik deze tussenliggende tijd het best kunnen inplannen, en hoe kan ik het beste na Kuta dan gaan.
Internet staat heel veel informatie, maar ik naar mijn inzien erg onduidelijk.
Gr Rene
Hopelijk kunnen jullie me helpen, me lonely planet is nogal wat onduidelijk.
Ik kom 09/05 aan in Surabaya vanuit Amsterdam. Op de 15 moet ik in Kuta zijn.
Graag wil ik de tussenliggende tijd om dingen te bezichtigen. Waarvan een Sunrise op de Bromo.
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Hoe zou ik deze tussenliggende tijd het best kunnen inplannen, en hoe kan ik het beste na Kuta dan gaan.
Internet staat heel veel informatie, maar ik naar mijn inzien erg onduidelijk.
Gr Rene
Re: Surabaya naar Kuta
Vanuit het vliegveld van Surabaya gaan er bussen richting Probolinggo. Als ik me goed herinner moet je een keer overstappen. (In Surabaya zelf.)
Eenmaal in Probolinggo kun je in elk hostel een tourtje naar de Bromo boeken. Je kan ook kiezen voor een tourtje van de Bromo via Ijen (of zonder Ijen) naar Bali.
De meeste tours stoppen in Gilimanuk op Bali, maar in Gilimanuk is vervoer te regelen naar het zuiden van Bali.
Eventueel kun je ook van Gilimanuk naar Lovina reizen en daar een paar dagen blijven voordat je de (Perama) bus naar bv. Ubud of direct naar Kuta neemt.
Eenmaal in Probolinggo kun je in elk hostel een tourtje naar de Bromo boeken. Je kan ook kiezen voor een tourtje van de Bromo via Ijen (of zonder Ijen) naar Bali.
De meeste tours stoppen in Gilimanuk op Bali, maar in Gilimanuk is vervoer te regelen naar het zuiden van Bali.
Eventueel kun je ook van Gilimanuk naar Lovina reizen en daar een paar dagen blijven voordat je de (Perama) bus naar bv. Ubud of direct naar Kuta neemt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dankjewel Jenny voor je reactie.Jenny schreef:Vanuit het vliegveld van Surabaya gaan er bussen richting Probolinggo. Als ik me goed herinner moet je een keer overstappen. (In Surabaya zelf.)
Sorry dat ik zo laat reageer op je reactie, veel moeten werken de laatste week.
Je advies vind ik erg goed.
Mijn vraag is alleen, kan ik vanuit Surabaya het beste meteen doorreizen naar Probolinngo (ik arriveer om 15:05 op het vliegveld) met de bus, of beter een nacht overnachten en de dag erna de bus pakken. Ik weet dat er 2 treinen rijden, maar deze zijn te vroeg om te pakken.
Ik weet namelijk niet hoe het zit met de bussen, daar vind ik zelf te weinig informatie over.
Heb je zelf nog suggesties waar ik het beste kan overnachten in Probolinngo?
Gr Rene.
Ik kwam ook pas 's middags aan en ik had geen probleem een bus te vinden. Wel had ik veel file, maar ik ken de regio niet goed genoeg om te weten of dat de hele dag is of niet 
Ik zou gewoon naar het station gaan. Als er geen bus meer is kun je altijd nog naar de stad.
Hotel in Probolinggo is lood om oud ijzer. Niet echt sfeervol noch luxe. Ik zou even op booking of tripadvisor kijken voor recente ervaringen.

Ik zou gewoon naar het station gaan. Als er geen bus meer is kun je altijd nog naar de stad.
Hotel in Probolinggo is lood om oud ijzer. Niet echt sfeervol noch luxe. Ik zou even op booking of tripadvisor kijken voor recente ervaringen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie