Reizen door Peru & Bolivia in 4 weken
Re: 4 wkn Peru & Bolivia
Hi,
Ik zit te denken om islas ballestas te bezoeken vanuit Ica ipv vanuit paracas.
Reden hiervoor is dat het een reisdag scheelt en sowieso dus een dag minder in en uitpakken.
De extra dag kan ik dan besteden rondom cusco, waar zat te doen is.
Ik kom alleen bij het zoeken niet echt een duidelijk antwoord tegen of het nou beter is.
Mijn vragen zijn eigenlijk simpel:
- Is islas ballestas makkelijk te bezoeken vanuit Ica zonder dat je de tour te kort doet?
Volgens mij is het enige dat je wat vroeger moet vertrekken vanuit Ica dan vanuit Paracas/Pisco omdat het een uurtje verder is..
- Is het zo dat er in de omgeving van Ica meer te beleven is dan in Paracas. Dat schijnt namelijk erg saai te zijn?
Ik ben benieuwd en thanks again
Het zou er dan nu zo uit zien:
09-jul 1 Amsterdam-Lima
10-jul 2 Lima
11-jul 3 Lima
12-jul 4 Lima-Ica
13-jul 5 Ica Islas Ballestes
14-jul 6 Ica Zandduinen 4x4 & buggy & sandboarden
15-jul 7 Ica Winery Tour
16-jul 8 Ica - Arequipa
17-jul 9 Arequipa Colca Canyon
18-jul 10 Arequipa Colca Canyon --> nachtus
19-jul 11 Arequipa-Cuzco Vliegen 140 euro +/- 4 uur bus 35 dollar
20-jul 12 Cuzco/Aguas Calientes
21-jul 13 Cuzco Machu Pichu
22-jul 14 Cuzco
23-jul 15 Cuzco
24-jul 16 Cuzco - Lago Titicaca
25-jul 17 Lago Titicaca Puno Uros Eilands
26-jul 18 Lago Titicaca Puno
27-jul 19 Lago Titicaca Copacabana Isla del Sol
28-jul 20 Lago Titicaca - La Paz Copacabana
29-jul 21 La Paz Killi Killi Mirador viewpoint
Ik zit te denken om islas ballestas te bezoeken vanuit Ica ipv vanuit paracas.
Reden hiervoor is dat het een reisdag scheelt en sowieso dus een dag minder in en uitpakken.
De extra dag kan ik dan besteden rondom cusco, waar zat te doen is.
Ik kom alleen bij het zoeken niet echt een duidelijk antwoord tegen of het nou beter is.
Mijn vragen zijn eigenlijk simpel:
- Is islas ballestas makkelijk te bezoeken vanuit Ica zonder dat je de tour te kort doet?
Volgens mij is het enige dat je wat vroeger moet vertrekken vanuit Ica dan vanuit Paracas/Pisco omdat het een uurtje verder is..
- Is het zo dat er in de omgeving van Ica meer te beleven is dan in Paracas. Dat schijnt namelijk erg saai te zijn?
Ik ben benieuwd en thanks again
Het zou er dan nu zo uit zien:
09-jul 1 Amsterdam-Lima
10-jul 2 Lima
11-jul 3 Lima
12-jul 4 Lima-Ica
13-jul 5 Ica Islas Ballestes
14-jul 6 Ica Zandduinen 4x4 & buggy & sandboarden
15-jul 7 Ica Winery Tour
16-jul 8 Ica - Arequipa
17-jul 9 Arequipa Colca Canyon
18-jul 10 Arequipa Colca Canyon --> nachtus
19-jul 11 Arequipa-Cuzco Vliegen 140 euro +/- 4 uur bus 35 dollar
20-jul 12 Cuzco/Aguas Calientes
21-jul 13 Cuzco Machu Pichu
22-jul 14 Cuzco
23-jul 15 Cuzco
24-jul 16 Cuzco - Lago Titicaca
25-jul 17 Lago Titicaca Puno Uros Eilands
26-jul 18 Lago Titicaca Puno
27-jul 19 Lago Titicaca Copacabana Isla del Sol
28-jul 20 Lago Titicaca - La Paz Copacabana
29-jul 21 La Paz Killi Killi Mirador viewpoint
@Vivianp kun jij naar bovenstaand bericht kijken. Ik reageer z.s.m even op je email 

Je moet niet naar Ica gaan, maar naar Huacachina. Bananas hostel o.i.d. regelt ook je Paracas avontuur (al blijf ik erbij dat dat niet zoveel is). Huacachina is een oase waar je ook gaat sandboarden, Ica is gewoon een vrij grote stad waar niets te beleven is.
Lima is wel leuk om gezien te hebben, maar een dag is meer dan genoeg. Je hebt een plaza en catacombes die ik tof vond. De rest is niet wat ik persoonlijk zoek in Peru. Miraflores vond ik persoonlijk bijvoorbeeld niets aan, maar goed, als je wilt feesten kun je daar ongetwijfeld goed terecht.
Winery tour van een dag lijkt mij ook wat veel, dus áls je langer in Cusco wil zitten, sla deze dan over.
Arequipa - Colca Cañon doe je gewoon heel vroeg in de ochtend (uur of 5 geloof ik), is maar een korte rit. Dan hike je de hele dag tot de oase van Sangalle, blijf je daar slapen (zitten wat pensions met zwembad) en hike je de volgende ochtend naar Cabanaconde (1,5 uur zeer steil klimmen) en neem je de bus naar Arequipa. Rest van de dag nog even cavia eten in Arequipa, de kathedraal checken en het klooster in (must-see) en in de nacht of volgende dag naar Cusco met de bus. Bus 35 dollar lijkt me trouwens heel sterk, volgens mij waren mijn bussen tussen de 5 en 10 euro, maar had dan ook niet de dure (onnodige) bussen.
In Cusco ga je niet direct naar Machu Picchu. Blijf 2/3 dagen in Cusco en doe dan Machu Picchu. Is wat chiller, Machu Picchu kan best veel inspanning vereisen als je het bezoekt zoals je zou moeten doen. In Cusco kan je dan relaxed alles bekijken en wennen aan de hoogte. Vergeet niet 1dag van Cusco naar wat ruïnes te gaan in de Sacred Valley.
In Puno: probeer een tour te vinden van één dag, dan bespaar je een dag en hoef je niet langer in dit stadje te vertoeven
Verwacht hier vooral niet teveel van.
Rest is prima wat mij betreft. Met bovenstaande kun je in ieder geval wat dagen besparen.
Oh ja, de trip van Cusco naar Puno kun je heel mooi invullen en maar heel weinig doen dat. Je kunt met een bus (http://www.inkaexpress.com/) stoppen op alle interessante plaatsen tussen deze twee steden in. Ik was omringd met reizigers van wat hogere leeftijd, maar het was eigenlijk best wel leuk. De bus kost wel 25$, maar goed daar krijg je veel voor terug: Andahuaylillas, Raqchi, Pukara, allemaal best wel cool
Lima is wel leuk om gezien te hebben, maar een dag is meer dan genoeg. Je hebt een plaza en catacombes die ik tof vond. De rest is niet wat ik persoonlijk zoek in Peru. Miraflores vond ik persoonlijk bijvoorbeeld niets aan, maar goed, als je wilt feesten kun je daar ongetwijfeld goed terecht.
Winery tour van een dag lijkt mij ook wat veel, dus áls je langer in Cusco wil zitten, sla deze dan over.
Arequipa - Colca Cañon doe je gewoon heel vroeg in de ochtend (uur of 5 geloof ik), is maar een korte rit. Dan hike je de hele dag tot de oase van Sangalle, blijf je daar slapen (zitten wat pensions met zwembad) en hike je de volgende ochtend naar Cabanaconde (1,5 uur zeer steil klimmen) en neem je de bus naar Arequipa. Rest van de dag nog even cavia eten in Arequipa, de kathedraal checken en het klooster in (must-see) en in de nacht of volgende dag naar Cusco met de bus. Bus 35 dollar lijkt me trouwens heel sterk, volgens mij waren mijn bussen tussen de 5 en 10 euro, maar had dan ook niet de dure (onnodige) bussen.
In Cusco ga je niet direct naar Machu Picchu. Blijf 2/3 dagen in Cusco en doe dan Machu Picchu. Is wat chiller, Machu Picchu kan best veel inspanning vereisen als je het bezoekt zoals je zou moeten doen. In Cusco kan je dan relaxed alles bekijken en wennen aan de hoogte. Vergeet niet 1dag van Cusco naar wat ruïnes te gaan in de Sacred Valley.
In Puno: probeer een tour te vinden van één dag, dan bespaar je een dag en hoef je niet langer in dit stadje te vertoeven

Rest is prima wat mij betreft. Met bovenstaande kun je in ieder geval wat dagen besparen.
Oh ja, de trip van Cusco naar Puno kun je heel mooi invullen en maar heel weinig doen dat. Je kunt met een bus (http://www.inkaexpress.com/) stoppen op alle interessante plaatsen tussen deze twee steden in. Ik was omringd met reizigers van wat hogere leeftijd, maar het was eigenlijk best wel leuk. De bus kost wel 25$, maar goed daar krijg je veel voor terug: Andahuaylillas, Raqchi, Pukara, allemaal best wel cool

Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
@Ubiytsa
Ok ik dacht dat huacahina en ica min of meer het zelfde was.
Ik heb het hostel gezien. Wel vrij duur voor een gedeelde badkamer, 50 euro toch. of niet?
Ja we komen vrij laat aan in Lima, en gezien de jetlag zal de volgende dag wel helemaal niks worden. Soort van bijkom dag.
Wat betreft de winery tour, leek het mij wel grappig en idd een dag is lang maar islas ballestas is een dag weg en sanboarding en 4x4 rijden is ook een dag. Dan heb ik het idee dat ik alleen maar dingen aan het doen ben haha. De winery tour in de morgen bijvoorbeeld en dan de nachtbus naar Arequipa pakken, is dat een reële optie?
Ik heb met het bezoeken van Islas belastes vanuit huacachina ipv paracas al een dag verplaatsing gewonnen.
Voor wat betreft de colca canyon zit ik nog een beetje in dubio. Heb al ff contact gehad met Jenny daarover.
Wat jij aangeeft is dat het vooral veel hiken is. Dat is dus wat ik niet echt zoek. Het liefst word ik naar plekken gereden om bijvoorbeeld de condors te zien en dan weer verder rijden naar wat punten in de canyon. Vooral een 1,5 durende hike die dan zwaar is, gaat mij een scheiding kosten haha. Ik probeer nu een beetje uit te vinden wat het lichtste is om te doen. Desnoods een 1 day tour ofzo maar kan nog niet echt wat vinden.
Die 35 dollar bus kwam ik hier tegen: http://www.cruzdelsur.com.pe
Schijnt wel een goede bus te zijn, wat duurder maar vind het wel fijn om goed te liggen en ff goed aan de hoogte te wennen, waarvan ik zeker ben dat ik last ga krijgen haha.
Machu Pichu willen we inderdaad niet gelijk bezoeken. Maar wel een dag van te voren naar aguas calientes gaan. Nadeel is volgens mij wel dat we goed moeten plannen wanneer we daar precies zijn. Omdat je van te voren natuurlijk kaarten moet hebben voor MP zelf en de trein naar aguas ook moeten boeken.
Daarom willen we ook wat extra tijd in plannen in en rondom cusco omdat mocht het ineens een dag slecht weer zijn waardoor je machu pichu niet ziet, kunnen we altijd nog proberen een kaartje voor de volgende dag te bemachtigen. Hoewel ik denk dat dat moeilijk is in juli augustus met de maximale bezoekersaantallen van 2500.
Voor Puno zal het wel veel toeristen betekenen. Opzich niet erg want die gaan vaak naar de leuke plekken, die worden dan vanzelf druk. Ook wel leuk om mensen tegen te komen en reisverhalen uit te wisselen. Toch een van de leuke kanten van het reizen.
Bedankt voor de tip. Heb er even naar gekeken inderdaad. Ben je dan niet veel langer onderweg als je overal moet stoppen. En moet ik dat zien als een tourguide die dan ff uitstapt een rondje maakt en wat foto's schieten en weer verder?
Ik heb alles wat uitgebreider geschreven zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben, mochten we meelezers hebben.
Thanks ubiysta
Ok ik dacht dat huacahina en ica min of meer het zelfde was.
Ik heb het hostel gezien. Wel vrij duur voor een gedeelde badkamer, 50 euro toch. of niet?
Ja we komen vrij laat aan in Lima, en gezien de jetlag zal de volgende dag wel helemaal niks worden. Soort van bijkom dag.
Wat betreft de winery tour, leek het mij wel grappig en idd een dag is lang maar islas ballestas is een dag weg en sanboarding en 4x4 rijden is ook een dag. Dan heb ik het idee dat ik alleen maar dingen aan het doen ben haha. De winery tour in de morgen bijvoorbeeld en dan de nachtbus naar Arequipa pakken, is dat een reële optie?
Ik heb met het bezoeken van Islas belastes vanuit huacachina ipv paracas al een dag verplaatsing gewonnen.
Voor wat betreft de colca canyon zit ik nog een beetje in dubio. Heb al ff contact gehad met Jenny daarover.
Wat jij aangeeft is dat het vooral veel hiken is. Dat is dus wat ik niet echt zoek. Het liefst word ik naar plekken gereden om bijvoorbeeld de condors te zien en dan weer verder rijden naar wat punten in de canyon. Vooral een 1,5 durende hike die dan zwaar is, gaat mij een scheiding kosten haha. Ik probeer nu een beetje uit te vinden wat het lichtste is om te doen. Desnoods een 1 day tour ofzo maar kan nog niet echt wat vinden.
Die 35 dollar bus kwam ik hier tegen: http://www.cruzdelsur.com.pe
Schijnt wel een goede bus te zijn, wat duurder maar vind het wel fijn om goed te liggen en ff goed aan de hoogte te wennen, waarvan ik zeker ben dat ik last ga krijgen haha.
Machu Pichu willen we inderdaad niet gelijk bezoeken. Maar wel een dag van te voren naar aguas calientes gaan. Nadeel is volgens mij wel dat we goed moeten plannen wanneer we daar precies zijn. Omdat je van te voren natuurlijk kaarten moet hebben voor MP zelf en de trein naar aguas ook moeten boeken.
Daarom willen we ook wat extra tijd in plannen in en rondom cusco omdat mocht het ineens een dag slecht weer zijn waardoor je machu pichu niet ziet, kunnen we altijd nog proberen een kaartje voor de volgende dag te bemachtigen. Hoewel ik denk dat dat moeilijk is in juli augustus met de maximale bezoekersaantallen van 2500.
Voor Puno zal het wel veel toeristen betekenen. Opzich niet erg want die gaan vaak naar de leuke plekken, die worden dan vanzelf druk. Ook wel leuk om mensen tegen te komen en reisverhalen uit te wisselen. Toch een van de leuke kanten van het reizen.
Bedankt voor de tip. Heb er even naar gekeken inderdaad. Ben je dan niet veel langer onderweg als je overal moet stoppen. En moet ik dat zien als een tourguide die dan ff uitstapt een rondje maakt en wat foto's schieten en weer verder?
Ik heb alles wat uitgebreider geschreven zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben, mochten we meelezers hebben.
Thanks ubiysta
Peru is toeristisch, wat ik bedoel met Punk is dat het vooral erg nep en een poppenkast is 
Colca Canyon en Isla del Sol kun je allebei zonder te hiken doen. Allemaal makkelijk te regelen.

Colca Canyon en Isla del Sol kun je allebei zonder te hiken doen. Allemaal makkelijk te regelen.
Ja dat geloof ik. Daarom ben ik ook bang dat we Machu Pichu niet kunnen bezoeken ivm de kaarten enzo..
Ach die poppenkast ken ik wel van Cambodja inderdaad
Dat os goed om te horen dat dat goed zonder hiken te doen is.
Zijn dit dan wel 2 daagse trips naar colca canyon of alleen maar 1 dag?
Ik zit even te kijken voor kaarten voor de trein van Cusco, poroy of zoiets naar Machu Pichu wat dan wel aguas calientes zal zijn.
Daar staat het volgende:
The luggage allowed must not exceed 05 kg/11 pounds per passenger. If you require special assistance with your luggage, contact us at equipaje@perurail.com, at least 48 hours prior to your departure date. Subject to space availability.
Betekend dit dat je geen backpacks enzo mee mag nemen? Het is toch een backpackers trein?
Daar staat het volgende:
The luggage allowed must not exceed 05 kg/11 pounds per passenger. If you require special assistance with your luggage, contact us at equipaje@perurail.com, at least 48 hours prior to your departure date. Subject to space availability.
Betekend dit dat je geen backpacks enzo mee mag nemen? Het is toch een backpackers trein?
Dat laatste weet ik niet, persoonlijk lijkt mij de Colca Canyon niet leuk als je niet door de vallei loopt. Langs de rand van de vallei, tjah, is ook maar gewoon een uitzichtje. Cruz del Condor en de rest van de hogere omgeving vond ik dan ook niet zo bijzonder. In de vallei vond ik dat wel en daarvoor zul je wel moeten hiken.kevinmp schreef:Ja dat geloof ik. Daarom ben ik ook bang dat we Machu Pichu niet kunnen bezoeken ivm de kaarten enzo..
De hike-tours duren 2 dagen, met een busje door de omgeving rijden zal wel een dag duren.
De trein naar Aguas Calientes zou ik niet typeren als een 'backpackers trein'. Alhoewel, wat is een backpacker, hè?

Voor veel backpackers niet zo'n hele moeilijke keuze

Om in te gaan op de vraag die je stelde:
Veel mensen laten hun backpack achter in het hostel in Cusco (dit is meestal gratis) achter slot en grendel. Dan gaan ze met een daypack naar Machu Picchu (als ze met de trein gaan).
In beperkte tijd moet je alleen keuzes maken en ik denk dat het belangrijkste is in deze dat je bij elke keuze die je maakt iets geweldigs gaat meemaken! Peru is een schitterend land.
Haha ja zo noemen ze dat geloof ik een backpackers trein.
(ook even voor de meelezers)Is het dan niet handig om eerst naar de sacred valley te gaan op een dag vanuit Cusco en de dag erna naar Aguas Calientes om er een dag van te voren al te zijn? Of kom je dan weer in de problemen met de trein naar Aguas. Dat die sacred valey tour te lang is om de trein te halen.
Ik heb het nu zeg maar zo gepland:
10 Peru Arequipa-Cuzco Vliegen 140 euro +/- 4 uur bus 35
11 Peru Cuzco/Aguas Calientes Trein regelen naar Aguas Calientes
12 Peru Cuzco/Aguas Calientes Machu Pichu
13 Peru Cuzco
14 Peru Cuzco Sacred Valley tour
15 Peru Cuzco - Lago Titicaca Puno inkaexpress .com
(ook even voor de meelezers)Is het dan niet handig om eerst naar de sacred valley te gaan op een dag vanuit Cusco en de dag erna naar Aguas Calientes om er een dag van te voren al te zijn? Of kom je dan weer in de problemen met de trein naar Aguas. Dat die sacred valey tour te lang is om de trein te halen.
13 Peru Cuzco
Zorg er vooral voor dat je ook wat speling hebt. Dus kom je aan in Cusco en zijn de treinkaartjes/machu picchu tickets uitverkocht voor de dag erna? Hussel dan je programma wat om. Dat kan met dit schema zeker. Je kunt je treindag zeker combineren met een bezoek aan Ollantaytambo (daar vertrekken de meeste treinen naar Aguas Calientes), waar je met de bus komt. Dat doe je op de dag na Machu Picchu of voor, dat maakt niet zoveel uit. Dan kun je zelf nog wel een tour doen naar Saqsaywaman, Pisac en eventueel Moray.kevinmp schreef:Haha ja zo noemen ze dat geloof ik een backpackers trein.
13 Peru Cuzco
Belangrijkste tip die ik je kan meegeven:
Het is Zuid-Amerika, teveel plannen haalt 50% van je avontuur weg en het komt vaak nog niet eens uit ook. Het is in die regio erg toeristisch, dus je komt echt wel op de juiste plaats, hoor

Oh ja zeker. De dingen die erachter staan, staan er vooral omdat het de dingen zijn die je kunt doen.
Klopt dat het altijd anders loopt. Dat heb ik inderdaad ook wel ervaren naar jaren ''backpacken''
Het probleem is alleen in dit geval; dat je ver van te voren kaarten moet hebben voor Machu Pichu, en dat je de trein ook van te voren geboekt moet hebben dan natuurlijk. Die datum, waarop je naar machu pichu gaat, staat vast.
Dus ook de treinreis de dag van te voren naar Aguas Calientes.
Het zal je maar gebeuren dat je aankomt in Cusco en je een week moet wachten voor je naar MP kunt gaan. In juli is het erg druk zoals ik overal lees.
Die sacred valley tour langs pisac en de markten enzo, kan elke dag wel inderdaad.
Plannen is klote tijdens reizen, alleen nu ontkom ik er niet aan.
Klopt dat het altijd anders loopt. Dat heb ik inderdaad ook wel ervaren naar jaren ''backpacken''
Het probleem is alleen in dit geval; dat je ver van te voren kaarten moet hebben voor Machu Pichu, en dat je de trein ook van te voren geboekt moet hebben dan natuurlijk. Die datum, waarop je naar machu pichu gaat, staat vast.
Dus ook de treinreis de dag van te voren naar Aguas Calientes.
Het zal je maar gebeuren dat je aankomt in Cusco en je een week moet wachten voor je naar MP kunt gaan. In juli is het erg druk zoals ik overal lees.
Die sacred valley tour langs pisac en de markten enzo, kan elke dag wel inderdaad.
Plannen is klote tijdens reizen, alleen nu ontkom ik er niet aan.
Route Peru-Bolivia in vier weken
Dag allen,
Komende zomer ga ik alleen backpack door Peru en Bolivia, hiervoor heb ik de volgende route samengesteld. Graag tips en op- of aanmerkingen over deze route:
18/07 aankomst Lima (‘s ochtends)
19/07 Bus naar Paracas
20/07 boottocht Islas Ballestas – door naar Huacachina
21/07 Huacachina
22/07 naar Nazca (vlucht?) +nachtbus naar Arequipa
23/07 Arequipa
24/07 Colca Canyon?
25/07 Arequipa- Puna
26/07 Lake titicaca (floating islands etc) + nachtbus naar La Paz
27/07 La Paz
28/07 Death Road
29/07 La Paz- Uyuni
30/31-07-01-02/8 Salar de Uyuni
3/8 Uyuni-Potosi
4/8 Potosi
5/8 Potosi – Sucre
6/8 Sucre
7/8 Sucre – La Paz
8/8 La paz- Cuzco (vlucht)
9/8 Cuzco
10/8 Sacred Valley
11/8 Cuzco
12/8 MP met trein
13/8 Reservedag
14/8 Cuzco- Lima
15/8 Lima - Amsterdam
Komende zomer ga ik alleen backpack door Peru en Bolivia, hiervoor heb ik de volgende route samengesteld. Graag tips en op- of aanmerkingen over deze route:
19/07 Bus naar Paracas
20/07 boottocht Islas Ballestas – door naar Huacachina
21/07 Huacachina
22/07 naar Nazca (vlucht?) +nachtbus naar Arequipa
23/07 Arequipa
24/07 Colca Canyon?
25/07 Arequipa- Puna
26/07 Lake titicaca (floating islands etc) + nachtbus naar La Paz
27/07 La Paz
28/07 Death Road
29/07 La Paz- Uyuni
30/31-07-01-02/8 Salar de Uyuni
3/8 Uyuni-Potosi
4/8 Potosi
5/8 Potosi – Sucre
6/8 Sucre
7/8 Sucre – La Paz
8/8 La paz- Cuzco (vlucht)
9/8 Cuzco
10/8 Sacred Valley
11/8 Cuzco
12/8 MP met trein
13/8 Reservedag
14/8 Cuzco- Lima
15/8 Lima - Amsterdam
Re: Route Peru-Bolivia in vier weken
Je gaat er erg snel doorheen.
Colca Canyon hiken is heel tof, reserveer hiervoor 2 dagen, ook omdat de bussen vrij onregelmatig rijden.
Verder vind ik dat je vooral heel kort in Cusco bent en dat het laatste deel wel echt te snel gaat.
Nazca, Islas Ballestas zou ik niet bezoeken in jouw schema. Velen die deze twee landen in een maand doen, gaan niet naar Potosí. Goed dat jij dat wel wil! 1 vann mijn favoriete steden in Zuid Amerika.
Colca Canyon hiken is heel tof, reserveer hiervoor 2 dagen, ook omdat de bussen vrij onregelmatig rijden.
Verder vind ik dat je vooral heel kort in Cusco bent en dat het laatste deel wel echt te snel gaat.
Nazca, Islas Ballestas zou ik niet bezoeken in jouw schema. Velen die deze twee landen in een maand doen, gaan niet naar Potosí. Goed dat jij dat wel wil! 1 vann mijn favoriete steden in Zuid Amerika.
Druk! Als ik vier persoonlijke hoogtepunten uit dit gebied mag voorstellen
- Uyuni, drie dagen
- Rurrenabaque (amazone en pampas, volledig weekprogramma lol)
- Cuzco en MP
- Huaraz: Laguna 69
Dan heb je hoogvlakte, jungle, ruïne, bergen. Een beetje van al het moois dat ZA te bieden heeft!
Ik zou gerust alle andere activiteiten laten vallen om die vier dingen te kunnen doen.
Potosi vond ik vrij onboeiend als stad. Tenzij je graag 4 uur door een asbestmijn loopt en een fan bent van armoedetoerisme zou ik het in zijn geheel skippen. Sucre is "ok", maar ik ben er letterlijk 4 uur doorheen gelopen en toen weer vertrokken. Arequipa is veel mooier. Colca canyon was leuk, maar niet echt een trek waar mijn mond van open viel. Vooral die oase was een toerist trap. Als je dan toch naar een oase wilt is Huacachina toegankelijker, en als je nog nooit een woestijn hebt gezien zou ik voor de tweede kiezen. La Paz is wel een mindfuck voor een dagje. Nazcalijnen... Zo veel gemengde verhalen. De vlucht is zo voorbij, erg duur, en zo turbulent dat je toch geen fotos kan maken. Volgens mij kan je ze beter in een boek bekijken. Ook veel gemengde verhalen gehoord over Puno. Zelf in bolivia naar titicaca geweest.
Ik zou zelf de trip limiteren tot de vier dingen die ik eerder noemde, en
- Dagje La Paz
- Arequipa
- Huacachina
Als je dan nog tijd over hebt, calculeer die in als chilldagen. Die heb je ook nodig. Zelf het hardst gechilled in Rurrenabaque. Geweldig stadje!
- Uyuni, drie dagen
- Rurrenabaque (amazone en pampas, volledig weekprogramma lol)
- Cuzco en MP
- Huaraz: Laguna 69
Dan heb je hoogvlakte, jungle, ruïne, bergen. Een beetje van al het moois dat ZA te bieden heeft!
Ik zou gerust alle andere activiteiten laten vallen om die vier dingen te kunnen doen.
Potosi vond ik vrij onboeiend als stad. Tenzij je graag 4 uur door een asbestmijn loopt en een fan bent van armoedetoerisme zou ik het in zijn geheel skippen. Sucre is "ok", maar ik ben er letterlijk 4 uur doorheen gelopen en toen weer vertrokken. Arequipa is veel mooier. Colca canyon was leuk, maar niet echt een trek waar mijn mond van open viel. Vooral die oase was een toerist trap. Als je dan toch naar een oase wilt is Huacachina toegankelijker, en als je nog nooit een woestijn hebt gezien zou ik voor de tweede kiezen. La Paz is wel een mindfuck voor een dagje. Nazcalijnen... Zo veel gemengde verhalen. De vlucht is zo voorbij, erg duur, en zo turbulent dat je toch geen fotos kan maken. Volgens mij kan je ze beter in een boek bekijken. Ook veel gemengde verhalen gehoord over Puno. Zelf in bolivia naar titicaca geweest.
Ik zou zelf de trip limiteren tot de vier dingen die ik eerder noemde, en
- Dagje La Paz
- Arequipa
- Huacachina
Als je dan nog tijd over hebt, calculeer die in als chilldagen. Die heb je ook nodig. Zelf het hardst gechilled in Rurrenabaque. Geweldig stadje!
Ik heb de route wat aangepast, is dit haalbaar?
19/07 nachtbus naar Arequipa
20/07 Arequipa
21/07 Colca Canyon
22/07 Colca Canyon
23/07 Arequipa-Puna
24/07 Lake titicaca (floating islands etc) + nachtbus naar La Paz
25/07 La Paz
26/07 Death Road fietsen
27/07 La Paz- Uyuni
28/ 29/30/ 31 07 Salar de Uyuni
1/8 Uyuni-Potosi