7 weken Zuid-Oost Azië
7 weken Zuid-Oost Azië
Hallo allemaal.
Ik zit alweer drie maanden in Australie met mijn whv waar ik t/m september zal blijven hierna vertrek ik voor drie maanden naar nieuw zeeland en als laatste stop heb ik nog 7 weken over voor Azië. Ik vlieg zoiezo terug vanaf Bangkok. Maar naast Thailand wil ik ook nog naar Cambodja/Laos. Of ik ze allebij aan wil doen is nog de vraag omdat ik max 7 weken heb. Dus of het haalbaar is is eigelijk de vraag ik zal daar zijn in de maanden december/januari. En ik ook niet teveel wil haasten, ik hou er wel van beetje relaxed te reizen. Heb alleen nog geen plan van hoe en wat ik wil zien. En hoe is het reizen met het ov daar?
Liefs,
Lisa
Ik zit alweer drie maanden in Australie met mijn whv waar ik t/m september zal blijven hierna vertrek ik voor drie maanden naar nieuw zeeland en als laatste stop heb ik nog 7 weken over voor Azië. Ik vlieg zoiezo terug vanaf Bangkok. Maar naast Thailand wil ik ook nog naar Cambodja/Laos. Of ik ze allebij aan wil doen is nog de vraag omdat ik max 7 weken heb. Dus of het haalbaar is is eigelijk de vraag ik zal daar zijn in de maanden december/januari. En ik ook niet teveel wil haasten, ik hou er wel van beetje relaxed te reizen. Heb alleen nog geen plan van hoe en wat ik wil zien. En hoe is het reizen met het ov daar?
Liefs,
Lisa
Re: 7 weken Zuid-Oost Azië
Ik zou zeggen dat het mogelijk moet zijn.
Welliswaar misschien wel met een hoog tempo.
Thailand heb je eigngelijk minimaal 3 weken nodig. Zeker als je naar de eilanden wilt. Beter zelfs nog 4.
Welliswaar misschien wel met een hoog tempo.
Thailand heb je eigngelijk minimaal 3 weken nodig. Zeker als je naar de eilanden wilt. Beter zelfs nog 4.
En ohja OV is totaal geen probleem. Makkelijker als daar zul je het niet vinden
7 weken Thailand, Laos en Cambodja is zelfs met een relaxed tempo zeer goed te doen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ja ik wil wel wel even naar het zuiden van Thailand maar dat zal vooral zijn om te snorkelen en misschien een dagdeel op het strand te liggen maar ben absoluut geen persoon dat lang op het strand ligt. Doe graag dingen. En hoef ook niet gelijk alles te zien maar chang mai staat wel op de planning. En ik vlieg terug vanaf Thailand dus die zou ik dan beter als laatste kunnen bewaren. Dan heb ik voor. Cambodja en Laos ieder twee weken.
Wat Ubiytsa zegt klopt.
Ik zou het ook redden, maar ik heb meerdere keren mensen gesproken in Azie die er graag langer over willen doen.
Strand is ook niet mijn ding.
Chiang mai kan je natuurlijk de jungle in voor meerdere dagen.
Een dagtripje naar het drie landen punt en bijvoorbeeld en je bent zo al 5 dagen verder.
Rond Kanachaburi heb je natuurlijk de erawan watervallen, de brug, een tijger tempel.
Wil je bijvoorbeeld duiken?
Zelf ben ik niet in het zuiden van Laos geweest, maar wel in het noorden.
Vientiane, Vang Vieng en luang prabang. leuke omgeving
Cambodja rond seam reap kan je ook zeker een paar dagen goed vertoeven. Ankor wat, eventueel meerdaags, maar ik zou aan 1 dag genoeg hebben.
Eromheen heb je nog leuke dorpjes die je kan bezoeken.
Pnom Penh is zeker interessant als je de geschiedenis een beetje kent. Bezoek zeker de killingfields.
Opzich zou je het rondje van thailand kunnen doen tot aan chiang mai en vanaf daar via laos richting cambodja en dan via cambodja naar de thaise eilanden gaan om uiteindelijk vanuit Bangkok te vertrekken
Ik zou het ook redden, maar ik heb meerdere keren mensen gesproken in Azie die er graag langer over willen doen.
Strand is ook niet mijn ding.
Chiang mai kan je natuurlijk de jungle in voor meerdere dagen.
Een dagtripje naar het drie landen punt en bijvoorbeeld en je bent zo al 5 dagen verder.
Rond Kanachaburi heb je natuurlijk de erawan watervallen, de brug, een tijger tempel.
Wil je bijvoorbeeld duiken?
Zelf ben ik niet in het zuiden van Laos geweest, maar wel in het noorden.
Vientiane, Vang Vieng en luang prabang. leuke omgeving
Cambodja rond seam reap kan je ook zeker een paar dagen goed vertoeven. Ankor wat, eventueel meerdaags, maar ik zou aan 1 dag genoeg hebben.
Eromheen heb je nog leuke dorpjes die je kan bezoeken.
Pnom Penh is zeker interessant als je de geschiedenis een beetje kent. Bezoek zeker de killingfields.
Opzich zou je het rondje van thailand kunnen doen tot aan chiang mai en vanaf daar via laos richting cambodja en dan via cambodja naar de thaise eilanden gaan om uiteindelijk vanuit Bangkok te vertrekken
Het lijkt mij beter als ik mij voor nu alleen op Thailand ga richten ook ivm de malaria en ik niet te gehaast wil reizen. Ik heb 7 weken dan voor Thailand waarvan ik wel een visum nodig heb. Is dit ook te regelen vanuit australie? Of moet je hiervoor in Nederland zijn? Ik wil namelijk een maand vrijwilligerswerk gaan doen bij een van de olifanten opvanghuizen. Dus dan heb ik drie weken over om Thailand te verkennen. Ik zal in de periode gaan van 21 november t/m 12 januari.
- Kims
- Reisexpert
Dat kan prima vanuit Australie. Ga naar de Thaise ambassade en dan kun je het daar regelen, bijvoorbeeld in Sydney: http://thaiconsulatesydney.org/Lisa090 schreef:Ik heb 7 weken dan voor Thailand waarvan ik wel een visum nodig heb. Is dit ook te regelen vanuit australie? Of moet je hiervoor in Nederland zijn?
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!