Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Sara070890

Verblijven op een onbewoond eiland Thailand

Bericht door Sara070890 »

Hee!
Ik zit voor de komende 5 maanden in Thailand. Ik hou heel erg van de natuur en vermijd liever touristischr attracties. Een van de dingen die ik heel graag zou willen doen is op een onbewoond eiland verblijven voor 1 of 2 nachten met eventueel een tour guide. Weet iemand of dit mogelijk is in Thailand?
Groetjes!
kohraya
Reisexpert

Re: Aangifte doen in Thailand

Bericht door kohraya »

Ik heb nog maar 2x een aangifte gedaan bij aankomst (een beschadiging en een diefstal).
Zij weten toch niet wanneer het gebeurt is. En aangezien de verzekering over de gehele duur van de reis gaat, voel ik mij daarbij geen oplichter.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verblijven op een onbewoond eiland Thailand

Bericht door LaosFan »

Ik denk dat het kan. De beste kans heb je misschien als je naar een eiland gaat met mensen daarop, van te voren de kaart bestudeerd, en daar iemand met een boot vraagt of hij/ zij je naar een eiland kan brengen. Ik raad je wel aan om het mensen te laten weten, genoeg eten en drinken (vooral dat) mee te nemen en een tent o.i.d.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hoi! Misschien kun je het proberen op de similan of surin eilanden. Anders Ko Tarutao? Maar volgens mij vind je zo ongeveer overal wel toeristen... Kijk anders even op een kaart en google kleine eilandjes stuk voor stuk?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Travelator schreef:Hoi! Misschien kun je het proberen op de similan of surin eilanden. Anders Ko Tarutao? Maar volgens mij vind je zo ongeveer overal wel toeristen... Kijk anders even op een kaart en google kleine eilandjes stuk voor stuk?
Similan en Surin zijn gesloten vanaf 1/2 mei. Bovendien niet echt onbewoond :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik denk dat er (in navolging op mijn eerdere post) zeker wel eilanden te vinden zijn zonder bewoners. Hier in Laos overigens ook (maar uiteraard niet op zee). Ik denk dat het moet lukken. Laat het ons weten!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Bramvdk

Thailand juli '16 reisadvies over reis

Bericht door Bramvdk »

Hallo medereizigers,

Ik ben Bram 19 jaar, komende zomer ga ik van 30 juni tot 28 juli backpacken door Thailand.
Voor het begin van mijn reis heb ik een reismaatje gevonden die idd geval tm Chiang Rai mee reist.
1 juli aankomst Bangkok
3 juli vlucht Bangkok-->Chiang Rai
Chiang Rai --> Chiang Mai (in deze regio kleine week verblijven)
(lijkt me heel tof om in deze omgeving een trektocht te doen, eventueel van meerdere dagen, toevallig aanbevelingen)

Vervolgens wil ik of per vliegtuig of trein naar het zuiden reizen.
Omdat ik graag mijn PADI wil halen.
(Is het handig om vooraf een aantal duikscholen uit te zoeken als ik bijv. bij koh tao wil gaan duiken,
Ivm het overweldigende aantal duikscholen wat er gevestigd zijn.

Ik twijfel heel erg hoe ik naar het zuiden wil reizen en haalbaarheid qua tijdsplanning,
met de trein langs (ayutthaya of kanthaburi)?
Of met het vliegtuig naar (Surat thani, Phuket, koh samui)?
28 juli om 01:50 s'nachts.

Ben benieuwd wat zou jullie ideeën/adviezen zijn?

Groetjes :),
Bram
Arnout3008
Reisexpert

Re: Thailand juli '16 reisadvies over reis

Bericht door Arnout3008 »

Je kunt ook de nachttrein vanaf Chiang Mai richting Bangkok nemen, en vanaf daar verder reizen. Een enkeltje kost +/- 20 euro. Als je dit doet, een bed aan de onderkant schijnt ruimer te zijn. :9
Betreft het duiken zou ik nog niet een keuze maken vooraf waar je wilt gaan duiken, maar zeker wel oriënteren.
Schrijf er een paar op voor jezelf welke je aanspreken en ga daar langs. Zo kom je een stuk minder snel bij een duikschool waar je eigenlijk helemaal geen goed gevoel bij hebt. Zou ook zeker prijzen vergelijken, dit wil nog eens wat uit elkaar lopen bij duikscholen.
Heel veel plezier, ook met de voorpret :)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Bramvdk

Bericht door Bramvdk »

Bedankt voor je reactie arnout,

Ik ga de nachttrein idd overwegen en mij een beetje oriënteren waar te duiken.
Bedankt, gaat zeker lukken!
Bramvdk

Bericht door Bramvdk »

Naast de vragen die open blijven heb ik eigenlijk nog een andere vraag.
Ik heb van vele gehoord dat een creditcard wordt aanbevolen om mee te nemen.
Van mijn vader mag ik zijn creditcard mee nemen, is dit handig??
Of is het belangrijk dat ik hem op mijn eigen naam heb staan?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Bramvdk schreef:Naast de vragen die open blijven heb ik eigenlijk nog een andere vraag.
Ja dat is belangrijk want als je bijvoorbeeld een hotel ermee wil betalen moet je tekenen en dat kan niet voor iemand anders.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je noemt PADI en Koh Tao, maar je kunt ook verder kijken.
Om te beginnen naar SSI ipv PADI, net zo goed, beter voor online studeren, en goedkoper. Je zult op Koh Tao naast PADI ook vele SSI duikscholen aantreffen.
En je kunt ook overwegen om verder naar het zuiden te gaan en te duiken in de Andaman Zee. Dat zal duurder zijn maar ook mooier.
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Arnout3008 schreef:Je kunt ook de nachttrein vanaf Chiang Mai richting Bangkok nemen, en vanaf daar verder reizen. Een enkeltje kost +/- 20 euro. Als je dit doet, een bed aan de onderkant schijnt ruimer te zijn. :9
Betreft het duiken zou ik nog niet een keuze maken vooraf waar je wilt gaan duiken, maar zeker wel oriënteren.
Schrijf er een paar op voor jezelf welke je aanspreken en ga daar langs. Zo kom je een stuk minder snel bij een duikschool waar je eigenlijk helemaal geen goed gevoel bij hebt. Zou ook zeker prijzen vergelijken, dit wil nog eens wat uit elkaar lopen bij duikscholen.
Heel veel plezier, ook met de voorpret :)
De nachttrein is idd leuk maar binnnenlandse vluchten zijn erg goedkoop en een stuk comfortabeler, mijn advies zou zijn, pak het vliegtuig van Chiang Mai naar Phuket en reis vandaar verder, bv naar Koh Phi Phi, Krabi en vervolgens door naar Koh Tao om te duiken
Joost1983

Bericht door Joost1983 »

Bramvdk schreef:Naast de vragen die open blijven heb ik eigenlijk nog een andere vraag.

Credit card heb je opzich niet nodig, ik had het 2 jaar geleden niet en mij is alles geluk (vlucht boeken in kantoortje Air Asia, hotel boeken) MAAR haha het is wel veel makkelijker, hiermee kan je namelijk via skyscanner vluchten boeken of hotels vooraf ( niet alle hotels accepteren een betaling achteraf en willen ). Kortom, het is niet noodzakelijk maar maakt het reizen wel makkelijker!
Bramvdk

Bericht door Bramvdk »

Bedankt voor de reacties!

@stevenl
Goed dat je het zegt, wist nog geen eens dat SSI ook bestond :P.
Andaman zee ook in gedachte nemen.

@Joost1983
Oké wellicht dat ik dan toch geen creditcard aanschaf.
De vlucht van Bangkok naar Chiang Rai heb ik wel bij Nok air geboekt met mijn vaders creditcard.
Dus ik neem die dan wel mee met een kopie van mijn vaders paspoort met handtekening (las dat dit een oplossing kan zijn als er een probleem van wordt gemaakt).

De vlucht naar phuket of krabi had ik inderdaad in mijn achterhoofd zitten mocht ik met het vliegtuig gaan.
Plaats reactie